تلگرام در 2021 و یک به روز رسانی بزرگ با کلی امکانات

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

هر چقدر واتساپ برای کاربرانش احترامی قائل نیست و هیچ تکونی به خودش نمی ده، تلگرام مرتب در حال ارائه انواع خدمات و قابلیت ها برای کاربرانش است. تلگرام در 2021 به روز رسانی های زیادی ارائه کرده و ما سعی می کنیم در رابطه با این به روز رسانی ها تا جای ممکن توضیحاتی ارائه دهیم تا بتوانید از تلگرام و همه امکاناتش به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

البته که این آپدیت ها ارائه می شوند تا شما کمتر به مشکل تلگرام برخورد کنید و راحتتر از آن استفاده کرده و کارهای زیادی انجام دهید. در سال 2021 به روز رسانی های زیادی از تلگرام ارائه شد، در این پست سعی می کنیم تا جای ممکن آنها را پوشش دهیم.

به روز رسانی تلگرام در 2021 و 7 دسامبر (16 آذر 1400)

16 آذر مصادف با روز دانشجو و 7 دسامبر تلگرام در 2021 یک آپدیت بزرگ ارائه کرد که در ادامه در رابطه با آنها برایتان خواهیم گفت:

محتوای حفاظت شده در گروه و کانال در تلگرام در 2021

شاید گروهی دارید یا کانالی دارید که تمایلی نداشته باشید محتوای آن به بیرون درز پیدا کند. با امکان جدیدی که تلگرام ارائه کرده، می توانید به نوعی پیام ها و اطلاعات یک گروه را قفل کنید. به این ترتیب امکان فوروارد کردن اطلاعات گروه به جاهای دیگر ممکن نخواهد بود و حتی نمی توانند از محتوای کانال و یا گروه هم اسکرین شات بگیرن.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

برای فعال کردن این مورد، بعد از به روز کردن تلگرام، وارد گروه یا کانال بشوید. توجه داشته باشید که باید ادمین گروه و کانال باشید. روی گزینه info بزنید و بعد دنبال بخش نوع گروه یا کانال باشید. یعنی group/channel type. در آنجا گزینه محدود کردن ذخیره سازی اطلاعات (restrict content saving) را فعال کنید.

پاک کردن پیام ها برحسب تاریخ

مدیریت محتوا ارسالی در هر جایی یکی از امکاناتی است که تلگرام در گذشته هم ارائه کرده بود. اما حالا به راحتی با تلگرام در 2021 می توانید پیام ها را در هر تاریخ یا هر محدوده تاریخی پاک کنید.

برای این منظور کافی است روی علامت تاریخ بالای یکی از پیام ها بزنید. بعد یک تفویم برایتان باز می شود. می توانید یک سری روز های خاص را انتخاب کنید و یا یک بازه تاریخی را انتخاب کنید و به این ترتیب همه آنها پاک خواهند شد.

مدیریت دستگاه های متصل با تلگرام در 2021 

قبلا هم گفته بودیم، برای اینکه متوجه بشوید تلگرامتان هک شده یا خیر، یا در دستگاهی که خبر ندارید موجود هست یا نه، می توانید از بخش سشن های فعال یا active sessions در تنظیمات خود تلگرام آنها را ببینید و اگر دستگاهی برایتان مشکوک بود، آن را حذف کنید.

حالا همان امکان را دارید و با تلگرام در 2021 می توانید دسترسی های خاصی برای هر دستگاه ایجاد کنید. همچنین می توانید انتخاب کنید که اگر دستگاهی تا مدت زمانی معین آنلاین نشود، تلگرام از رویش حذف شود.

ارسال پیام به صورت ناشناس در گروه ها

اگر شما دارای کانال هستید، می توانید در گروه های مختلف به جای اینکه با نام خودتان پیامی ارسال کنید، این کار را با کانال تان انجام دهید. برای این منظور کافی است، متن را بنویسید، بعد در کنار متن که داخل دایره عکستان پیداست بزنید. لیستی باز می شود که کانال های شما در آن دیده می شود.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

یکی از کانال ها را انتخاب کنید و به نظر می رسد که پیام را آن کانال در گروه فرستاده است.

روش جدید برای فعال سازی تلگرام در 2021

شاید خیلی برایتان جالب باشد که بدانید که یک چهارم هزینه های تلگرام مربوط به هزینه ارسال پیامک های حاوی کد فعالسازی است! تلگرام در 2021 برای کاهش هزینه هایش روش جدیدی ارائه کرده است.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

در روش جدید برای فعالسازی تلگرام، یک شماره ناشناس با شما تماس میگیرد و به صورت میست کال (missed call) برایتان می افتد. در بخش وارد کردن کد فعالسازی، این شماره می آید و شما باید 5 رقم آخرش را تکمیل کنید و تلگرامتان این گونه راه اندازی می شود!

پاسخ های بهتر برای درخواست عضویت در کانال ها و گروه های مختلف

اگر شما به گروه یا کانالی درخواست عضویت بدهید، چنانچه از آن گروه به شما پیامی ارسال شود، در بالای چت می نویسد که این پیام از طرف ادمین کدام گروه یا کانال برایتان ارسال شده است تا کمتر گیج شوید و بدانید چرا از چنین غریبه ای پیام دریافت کرده اید.

قابلیت های تلگرام در 2021 مخصوص کاربران اندرویدی

این قابلیت که در به روز رسانی قبلی برای کاربران iOS ارائه شده بود، به کاربران اندرویدی این امکان را می دهد که فضای چت خودشان را مدیریت کنند و از تم ها و زمینه های مختلف استفاده کنند، همچنین امکان استفاده از مود تاریک و روز هم برایشان فراهم شده.

قابلیت های جدید برای کاربران iOS

کاربران iOS بلاخره امکانی که کاربران اندرویدی داشتند را به دست آوردند و می توانند نوشته ها را کمی تغییر دهند. یعنی بولد (پررنگ)، ایتالیک (کج) یا خط دار کنند. مانند واتساپ باید یک عبارت را انتخاب کنید و بعد از گزینه هایی که بالایش ایجاد می شوند گزینه تغییر نوشته را انتخاب کنید.

نکته بعدی برای کاربرانی است که از iOS 13 به بالا استفاده می کنند. حالا تلگرام هم برایتان از داخل تصاویر نوشته ها را استخراج می کند و می توانید به راحتی آنها را کپی کنید.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

منوی تلگرام برای کاربران با iOS 15 به بالا هم تغییراتی داشته است.

به روز رسانی تلگرام در 2021 و 3 نوامبر (12 آبان 1400)

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

در این به روز رسانی با امکان دیدن پیام ها براساس تاریخ انتشار در تقویم و یک سری امکانات دیگر، کاربری تلگرام باز هم ساده تر می شود.

گشت و گذار سریع در پیام ها و فایل های به اشتراک گذاشته شده

شما وقتی به بخش تصاویر منتشر شده بروید، می توانید با کشیدن انگشتتان روی صفحه به حالت زوم معکوس، تصاویر بیشتری را در قاب ببینید و راحتتر و سریع تر جابجا شوید. اگر روی علامت تاریخ هم بزنید، تقویم باز می شود و براساس تاریخ انتشار عکس ها دیده خواهند شد.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

بدین ترتیب خیلی سریع تر می توانید عکس مورد نظرتان را پیدا کنید.

مدیریت ساده تر افراد درخواست کننده عضویت در گروه در تلگرام در 2021

ابزارهای مدیریت گروه و کانال ساده تر شده است. حالا وقتی که لینک عضویت ارسال می شود، می توانید افرادی که درخواست عضویت داده اند را ببینید و خودتان آنها را انتخاب کنید.

اگر از کسی خوشتان نیامد هم می توانید اجازه ندهید که عضو گروه شود.

مطلب مرتبط: پیشگیری از عضویت ناخواسته در گروه های مختلف

علاوه بر این می توانید برای لینک هایی که برای یک گروه خاصی می فرستید نام جداگانه ای بگذارید و این گونه افراد دعوت شده را هم دسته بندی کنید.

افکت های سه بعدی برای ایموجی ها

برخی از ایموجی ها را که می فرستید با زدن ضربه به آنها اتفاقات جالبی می افتد. می توانید این موضوع را برای مثلا ایموجی خندان اشک دار امتحان کنید.

قابلیت های مخصوص کاربران iOS

امکان ایجاد تصویر پس زمینه و تم های مختلف برای چت ها یکی از امکاناتی است که به کاربر امکان شخصی سازی فضای چت را می دهد.

به نوعی الان کاربران iOS می توانند از نقشه و مسیریاب تلگرام هم استفاده کنند و زمان مورد نیاز برای جابجایی را از تلگرام پیدا کنند.

جمله ای را بنویسید و بعد به آن عکس اضافه کنید. یعنی دیگر لازم نیست اول عکس را انتخاب کنید و بعد کپشن آن را بنویسید!

تغییرات ظاهری برای تنظیمات برای دستگاه های با iOS 15 به بالا

به روز رسانی تلگرام در 19 سپتامبر 2021 (28 شهریور 1400)

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

اگر از بالا این مقاله را خوانده باشید، اینجا جایی است که برای اولین بار برخی امکانات ایجاد شده بودند. در به روز رسانی های بعدی این قابلیت ها بهتر شدند. بنابراین اگر احساس کردین مسئله ای تکراری است، به دلیل این است که یا کامل تر شدند یا کمی تغییر داشته اند.

تم های شخصی برای چت

در چت ها می توانید تصویر پس زمینه، رنگ ها و … را تغییر دهید. این قابلیت برای هر دو نسخه اندروید و iOS ممکن شده است.

ایموجی های جذاب

شاید پیدایش استیکر در تلگرام خیلی جذاب بود و در مرحله بعد هم استیکرهای متحرک. حال نوبت به استیکرهای متحرک سه بعدی طور رسیده است. برخی از ایموجی ها را که به صورت استیکر می فرستید، انیمیشنی کوچک و جذاب نیز خواهند داشت.

خوانده شدن پیام ها درگروه های کوچک

این ویژگی در واتساپ بوده و شاید اولین باری باشد که تلگرام چیزی را از واتساپ یاد گرفته باشد (;

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

این ویژگی به شما اجازه می دهد که درگروه های کوچک ببینید که چه کسانی پیام شما را دیده اند. یعنی یک پیام تیک دوم را می خورد، وقتی رویش انگشت نگه دارید، می توانید ببینید که چه کسانی پیامتان را دیده اند.

ضبط لایو و چت های ویدیویی در تلگرام در 2021

با درآمدن انحصار لایو از اینستاگرام، حالا شما در تلگرام هم می توانید لایو بگذارید (در به روز رسانی قبلی). هرچند فیلتر بودن تلگرام  در ایران این کار را مشکل می سازد.

اما حالا می توانید لایوها و چت های ویدیویی را ضبط و ثبت کنید.

به روز رسانی تلگرام در 31 آگوست 2021 (9 شهریور 1400)

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

در تولد 8 سالگی تلگرام، نسخه تلگرام 8 نیز با کلی امکانات جدید در سال 2021 ارائه شد. امکان اشتراک گذاری لایو یکی از مهم ترین امکاناتی است که تلگرام در تولد 8 سالگی اش ارائه کرد. لایو نامحدود با همه اعضای گروه و کانال

پخش لایو نامحدود

در به روز رسانی قبلی، امکان چت تصویری گروهی مهیا شد، اما حالا در این به روز رسانی امکان ارائه لایو برای تمام اعضای گروه وجود دارد. تعداد اعضای گروه تنها چیز محدود در این لایو است و حتی اگر کل دنیا هم در این گروه عضو باشند می توانند لایو شما را ببینند

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

در واقع لایو برای کانال است و تماس گروهی برای گروه ها و شیوه شروع کردنش هم ساده هست. کافی است شروع کنید 🙂

امکانات جدید در فوروارد کردن پیام

در آپدیت جدید می توانید هنگام فوروارد کردن یک پیام برای شخصی دیگر، در لحظه نهایی شدن ارسال، از پیام فورواردی مطالبی را حذف یا اضافه کنید.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

رفتن به کانال بعدی

وقتی دارید کانال گردی می کنید و پیام ها را می خوانید، بدون اینکه کار اضافه ای انجام بدهید، وقتی به آخرین پیام یک کانال می رسید، به صورت خودکار به کانال بعدی می روید. یعنی لازم نیست از گروه یا کانال قبلی خارج شوید.

و امکانات دیگر …

به روز رسانی تلگرام در 30 جولای 2021 (8 مرداد 1400)

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

برقراری تماس های ویدویی گروهی تا هزار نفر

در این به روز رسانی می توانید تماس های گروهی تصویری تا 1000 نفر را به صورت نامحدود و رایگان برقرار کنید.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

پیام های تصویری نسخه 2

در این نسخه کیفیت پیام های تصویری خیلی بهتر شد و اندازه شان نیز هنگام پخش بزرگتر می شود

تنظیم سرعت پخش فیلم

می توانید فیلم ها را با سرعت های مختلف ببینید. هنگام پخش فیلم امکان افزایش یا کاهش سرعت پخش فیلم مهیا شده است.

تلگرام در 2021 | تعمیرات موبایل البان

اشتراک گذاری صفحه

در تماس های نفر به نفر امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش به همراه صدا نیز وجود دارد.

و سایر امکانات

یادآوری کردن شماره تماستان

سوال از اینکه آیا رمزتان را به یاد دارید

امکانات دوربینی برای نسخه iOS

و …

مشاوره رایگان در البان برای مشکلات تلگرامی

در این مقاله با امکانات مختلف تلگرام که در قالب انواع به روز رسانی ها ارائه شد آشنا شدید. اما ممکن است در برخی از آنها یا کلا برای کار با گوشی مشکلاتی داشته باشید

برای برطرف کردن مشکلات، البان همیشه در خدمت شماست. می توانید با استفاده از راهکارهای زیر مشکل خود را حل نمایید:

  • ثبت درخواست رایگان و ارائه مشاوره در تایم های اداری و تماس کارشناسان با شما
  • عضویت در پیج اینستاگرامی البان و پرسیدن سوال از طریق دایرکت (پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@)
  • پرسیدن سوال به صورت کامنت در پایین همین پست
  • تماس گرفتن با مرکز تعمیرات البان

 

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید