حسگر اثر انگشت درون صفحه ای چگونه کار می کند و چه مزایایی دارد؟

حسگر اثر انگشت درون صفحه دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

پیش از این در رابطه با سنسورهای اثر انگشت به کار رفته در گوشی های موبایل مطلبی را منتشر کردیم و حالا با رونمایی از گلکسی اس 10 سامسونگ و حسگر اثر انگشت درون صفحه ای آن می خواهیم در رابطه با این تکنولوژی و تفاوتش با مدل قبلی برایتان شرح دهیم. دانستن این گونه فناوری ها کمک می کند تا در زندگی با موبایل امکانات گوشی خود را بهتر بشناسیم.

مطلب مرتبط: تعویض حسگر گوشی

حسگر اثر انگشت درون صفحه اِلـبان

نحوه کار حسگر اثر انگشت درون صفحه چگونه است؟

اساس کار حسگر اثر انگشت درون صفحه یک حسگر اثر انگشت اپتیکی است. این سنسور داده های مربوط به انگشت را می خواند و در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد. گوشی های Vivo X21 و Xiaomi Mi 8 از این تکنولوژی بهره می برند و در این دو گوشی، از یک سنسور با رزولوشن بالای Synaptic استفاده شده است. این سنسور متشکل از پیکسل های OLED است که به همین دلیل با صفحه نمایش می توان ادغامش کرد.

حسگر اثر انگشت درون صفحه اِلـبان

این سنسور به واسطه نور بازتابی از انگشت روی پیکسل های OLED کار می کند. برای همین وقتی که انگشت را روی قسمت حسگر اثر انگشت درون صفحه قرار می دهید، ان بخش کمی روشن می شود. حسگر یک اسکن با کیفیت بسیار بالا از انگشت شما به عمل می آورد و اثر انگشت را بر اساس این عکس با کیفیت تخمین می زند.

در گلکسی اس 10 از یک ماژول فراصوتی استفاده می شود که یک اسکن سه بعدی از انگشت می گیرد و تصویری کامل از اثر انگشت ضبط می کند.

برای اطمینان باید که انگشتتان را کمی روی صفحه فشار دهید تا پستی و بلندی های ناشی از اثر انگشت به خوبی خوانده شوند. و جالب اینکه خواندن و شناسایی توسط یک نرم افزار انجام می گیرد و بخش سخت افزاری تنها ذخیره و خواندن اطلاعات را برعهده دارد.

مزایای حسگر اثر انگشت درون صفحه

داشتن صفحه نمایش یکپارچه چیزی بود که برخی را مجاب کرد تا حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی ببرند، اما این کار معایب خود را دارد، از جمله اینکه باید حتما گوشی را بلند کنید تا قفلش باز شود، گاهی هم دسترسی و پیدا کردنش مشکل می شود.

حسگر اثر انگشت درون صفحه اِلـبان

اما حسگر درون صفحه ای معمولا در پایین صفحه جای می گیرد و به راحتی در دسترس خواهد بود. علاوه بر این ادعا شده اکه این حسگر در هر دو شرایط خشک و خیس هم کار می کند. بسیار هم نازک هستند و به واسطه استفاده از آنها می توان ضخامت گوشی را هم کمتر کرد.

مهمتر از اینها، زمان خواندن اثر انگشت و قفل گشایی است که نسبت به تکنولوژی های مشابه، همچون فیس آی دی سریعتر است.

معایب حسگر اثر انگشت درون صفحه

این حسگر درون صفحه ای بعضا کندتر از حسگر معمولی اثر انگشت است و گاهی در خواندن و تشخیص اثر انگشت دچار مشکل می شود. ضمن اینکه استفاده از گلس می تواند کارکرد آن را دچار مشکل نیز بکند!

حسگر اثر انگشت درون صفحه اِلـبان

کلام آخر

سازندگان و شرکت های موبایلی همواره در حال تلاش برای بهتر کردن محصولات خود هستند و در این راستا یک رقابت تکنولوژیکی هم با یکدیگر دارند. گاهی این پیشرفت ها کاربران را اذیت می کند و گاهی هم باعث راحتی و رفاه آنها می شود. خوشحال می شویم اگر تجربه خودتان را در این باره برای ما و دیگر کاربران عزیز بگویید.

ضمنا اگر کارکرد حسگر اثر انگشت گوشی شما خراب شده است، اصلا ناراحت نباشید. وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و درخواستی ثبت نمایید تا برای ارائه مشاوره رایگان خدمتتان تماس گرفته شود

 

2 دیدگاه

  • سلام من بعد از تعویض ال سی دی گوشیم a50 اثر انگشتش کار نکرد تعمیر کار میگه باید فلاش بخوره می توانید راهنمایی کنید

    • سلام
      خیلی بعید است که با فلش زدن درست شود، اما تعمیرکاری که براتون کار را انجام داده باید پاسخگو باشد و ناچارا کارهایی که می گوید را انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید