مشکل No Service را به سادگی در گوشی های آیفون حل نمایید

مشکل No Service ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در درخواست های رسیده به البان، بعضا یکی از مشکلات دارندگان گوشی های آیفون، مشکل No Service بوده که در ادامه این مطلب البان، در راستای تعمیرات موبایل آیفون چند روش را برای حل این مشکل برایتان خواهد گفت. این مشکل ممکن است به صورت No Service دیده شود و یا گوشی دائما در حالت Searching بماند!

پوشش آنتنی را کنترل کنید

اول از همه از پوشش و قدرت آنتن دهی محلی که هستید مطمئن شوید. ممکن است مشکل از شما نباشد و اپراتوری که استفاده می کنید در این محل پوشش نداشته باشد. اگر هم به خارج از کشور سفر کرده اید و می خواهید از خدمات رومینگ و اپراتور ایرانی خود استفاده کنید، کنترل کنید که در بخش تنظیمات مربوط به Cellular Data گزینه Data Roaming فعال باشد.

مشکل No Service ، اِلـبان

راه حلی برای بسیاری از مشکلات

همانطور که پیش از این نیز گفته ایم، یک راه حل برای تعمیر گوشی و رفع مشکلات آن همیشه ری استارت کردن گوشی است. یا آن را به صورت معمولی خاموش و روشن کنید و یا از ترکیب دکمه ها برای ریست کردن گوشی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش آسیبی به اطلاعات داخل گوشی شما نمی زند!

بررسی سیم کارت

سیم کارت را از داخل گوشی در آورده و مجدد داخلش بگذارید. اگر مشکل No Service حل نشد، سعی کنید که سیم کارتتان را داخل یک دستگاه دیگر امتحان کنید. وقتی از سالم بودن سیم کارت مطمئن شدید، دو حالت وجود دارد. یا گوشی شما با این سیم کارت رجیستر نشده و شما به پیامک های همتا توجه نکرده اید و یا جایگاه سیم کارت گوشی شما مشکل دارد. با یک سیم کارت دیگر این مورد را می توانید امتحان کنید. برای کنترل کردن رجیستری گوشی هم به پست مربوطه مراجعه نمایید.

مشکل No Service ، اِلـبان

برای مشکل جایگاه سیم کارت هم به راهکار نهایی در انتهای همین پست مراجعه کنید.

به روز رسانی اپراتور

ممکن است اپراتور شما یک به روز رسانی ارائه کرده باشد و لازم باشد شما هم آن را اعمال کنید. برای این منظور وارد بخش تنظیمات گوشی و قسمت General شوید. از این قسمت به About بروید. اگر به روز رسانی وجود داشته باشد، یک گزینه برای این منظور در این بخش دیده خواهد شد.

ریست کردن تنظیمات شبکه

یک راهکار کارآمد برای حل مشکل No Service ریست کردن تنظیمات شبکه است. مراقب باشید که با این کار رمزهای ذخیره شده مربوط به وای فای هایی که به آنها متصل می شده اید پاک خواهند شد. وارد تنظیمات بخش General شوید. در انتهای این قسمت گزینه ای هست تحت عنوان Reset. آن را انتخاب کرده وارد صفحه جدید شوید. در صفحه جدید گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. بعد از آنکه عملیات تمام شد، احتمالا مشکل گوشی هم حل شده است.

اگر با این کار در اتصال به اینترنت خط گوشی مشکل پیدا کردید، برای فعالسازی اینترنت گوشی اقدام کنید. در بخش Reset گوشی مراقب سایر گزینه ها باشید.

به روز رسانی گوشی

اگرچه بعید هست، اما ممکن هست که به روز نبودن گوشی شما دلیل به وجود آمدن مشکل No Service باشد. طبق آموزش به روز رسانی گوشی آیفون، گوشی خود را به روز کنید.

تماس با اپراتور

با اپراتور خود تماس بگیرید و مشکل را بگویید تا مطمئن شوید که از لحاظ زیرساختی و مسائل مربوط به اپراتور مشکلی وجود نداشته باشد.

راه حل نهایی برای مشکل No Service

چنانچه با تمام این راه حل ها، باز هم مشکلتان پابرجا بود، اصلا ناراحت نشوید. ممکن است مشکل گوشی شما سخت افزاری هم باشد. هر زمان که خواستید، وارد سامانه دیجی دُکی به نشانی www.elbaan.comشوید، یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان البان جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند. بعد از ارائه مشاوره، در صورت تمایل شما، جهت تعمیر موبایل در محل با شما هماهنگی های لازم را خواهند داشت.

6 دیدگاه

  • سلام .یک سیم کارت بی سند یا فک کنم با سند بود یادم نیست چون مال مادرمه چند سال پیش خریدیم ولی استفاده نکردیم تازگیا پیداش کردیم گذاشتیم داخل گوشی no serviceمیاره داخل گوشی دیگه هم امتحان کردیم همین طوره کارت پین و پوکش هست ولی شماره ی سیم کارت و بلد نیستیم الان مشکلش کجاست اگه بخوابیم درستش کنیم چیکار کنیم اصلا درست میشه یا از کار افتاده ؟ فک کنم واسه ۵ سال پیشه سیم کارت

    • سلام
      باید به واحد امور مشترکین اپراتور مربوطه مراجعه کنید. ممکن هست که به دلیل گذر زمان زیاد از استفاده نکردن و بدهی بالا، امتیاز سیم کارت از شما صلب شده باشد

  • سلام خسته نباشین من آیفون 7دارم سیم کارتمو با یوسیم تعویض کردم گوشی پیام no service میده سیم کارتمو داخل گوشیه دیگه امتحان کردم مشکلی نداشت سیم کارته دیگه داخل گوشیم گذاشتم بازهم یا میزنه no service یا searching چیکار کنم؟

    • سلام
      اقدامات گفته شده داخل پست را انجام دهید
      یک سیم کارت دیگر را روی گوشی تان امتحان کنید
      اگر مشکلتان حل نشد، باید بررسی شود، متاسفانه در آیفون 7 یکی از مشکلات شایع مشکل بیس باند آن است که این مشکل را ایجاد می کند.
      در صورت نیاز به کمک در سامانه تعمیرات البان به نشانی https://elbaan.com/repair/ یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان البان به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند

  • سلام من ایفون ۸ دارم گوشیم رو ریست کردم بعدش زد نو سرویس سیم کارتم و رو گوشی دیگه انداختم درسته باید چیکار کنم?

دیدگاهتان را بنویسید