پیدا کردن دوربین مخفی و تست کنترل تلویزیون با استفاده از موبایل

پیدا کردن دوربین مخفی ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

آیا می دانستید با همین گوشی موبایلی که در دستتان هست و دوربین گوشی، می توانید علاوه بر پیدا کردن دوربین مخفی ها، سالم بودن ریموت کنترل تلوزیون خودتان را نیز امتحان کنید؟ در ادامه در این باره توضیح خواهیم داد.

پیدا کردن دوربین مخفی ، اِلـبان

نور مادون قرمز (فروسرخ)

چشم انسان طیفی از طول موج ها و به اصطلاح رنگ ها را می تواند ببیند. هر رنگی یک طول موجی دارد. این طیف از قرمز شروع شده و تا بنفش می رود (از لحاظ فرکانسی که عکس طول موج است و اگر این ترتیب را از لحاظ طول موج بخواهیم در نظر بگیریم، می شود از قرمز تا بنفش). فرکانس های کمتر از نور قرمز را مادون قرمز گویند و از حوزه بینایی چشم ما خارج است.

پیدا کردن دوربین مخفی ، اِلـبان

این نور در چه جاهایی وجود دارد؟ اجسامی که حرارت دارند، دوربین ها برای دید در شب، ریموت کنترل های دستگاه های مختلف، درگاه مادون قرمز گوشی و … منابع این نور چه در طبیعت و چه در ساخته های دست بشر، زیاد هستند. این به نوعی یک نعمت محسوب می شود که ما این طیف نور را نمی توانیم ببینیم.

عملکرد گوشی موبایل

همانطور که گفتیم، اشیا زیادی از جمله دوربین های مخفی دید در شب و ریموت کنترل ها از نور مادون قرمز استفاده می کنند. دوربین اصلی موبایل ها معمولا در 99درصد موارد این فرکانس را فیلتر می کنند و همچون چشم ما عمل کرده و نمی توانند آن را رصد کنند. اما دوربین دوم یا همان دوربین جلوی گوشی معمولا در بسیاری از موارد این نور را فیلتر نمی کند!

بنابراین شما با استفاده از دوربین جلوی گوشی خود می توانید منابع مادون قرمز را ببینید، اما فقط منبع آن را میبینید و خط سیر آن باز هم قابل رصد نیست.

پیدا کردن دوربین مخفی و تست ریموت کنترل با استفاده از دوربین موبایل

حال اگر شما در جایی تاریک باشید، برای پیدا کردن دوربین مخفی دید در شب، کافی است از طریق دوربین جلوی گوشی خود محیط را رصد کنید. هرجا که دوربینی باشد، نور چراغ های مادون قرمز آن دیده خواهند شد.

پیدا کردن دوربین مخفی ، اِلـبان

پیش از تلاش برای پیدا کردن دوربین مخفی می توانید دوربین جلوی گوشی خود را با یک ریموت کنترل که مطمئن هستید که سالم است و کار می کند امتحان کنید. اگر سر ریموت کنترل را به سمت دوربین جلوی گوشی بگیرید و یکی از دکمه های آن را فشار دهید، یک چراغ کوچک روشن می شود. این یعنی دوربین جلوی موبایل شما، می تواند منبع نور مادون قرمز را مشخص کند. بنابراین، با کمک آن می توانید در دفعات بعدی متوجه شوید که باتری ریموت کنترل خالی شده و یا دکمه ای خاص از کار افتاده است.

پیدا کردن دوربین مخفی ، اِلـبان

روشی دیگر برای پیدا کردن دوربین مخفی

علاوه بر روشی که گفتیم، چنانچه شما در یک ساختمان، به وای فای آن وصل باشید و دوربین نیز به همان وای فای وصل باشد، از طریق اپ Fing (دانلود اپ اندروید ، آیفون) می توانید دوربین های متصل به آن وای فای را ملاحظه کنید که معمولا کمتر این مورد پیش می آید و امنیت دوربین ها زیر سوال می رود.

پیدا کردن دوربین مخفی ، اِلـبان

نکته آخر

اگر دوربین موبایل تان سالم است، یک ریموت بردارید و دوربین جلوی گوشی و چراغ مادون قرمز ریموت را کنترل کنید. اما اگر دوربین گوشی تان مشکل دارد، برای رفع این مشکل چاره کار ساده هست. بلافاصله وارد سامانه دیجی دُکی به نشانی www.elbaan.com شوید، یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان دیجی دُکی جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند. بعد از ارائه مشاوره، در صورت تمایل شما، جهت تعمیر موبایل در محل با شما هماهنگی های لازم را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید