کنترل استفاده از گوشی اندروید با این 5 اپ

کنترل استفاده از گوشی ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

همه می دانیم که امروزه کار با موبایل، بخش زیادی از وقت ما را به خود اختصاص می دهد. بعضا خودمان هم متوجه نیستیم، اما بیش از اندازه استاندارد با موبایل کار می کنیم. کنترل استفاده از گوشی یک راه موثر برای حفظ سلامتی فردی و سلامت روابط دوستانه و خانوادگی است. در ادامه پس از توضیحاتی مختصر، 5 اپی که در گوشی های اندروید به شما کمک می کند تا میزان استفاده از گوشی را در خود رصد کنید و آن را به حد معقول برسانید معرفی خواهیم کرد. آیفون از iOS 12 به بعد خود دارای این چنین اپی هست.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

چه نکاتی مهم هستند؟

اولین موضوع در این اپ ها این هست که میزان استفاده شما از گوشی موبایل و هر اپ را به تفکیک بیان می کند و به این ترتیب شما متوجه خواهید شد که میزان و نوع رفتارتان چگونه است و می توانید برای کنترل استفاده از گوشی راحت تر عمل کنید.

اما اپ ها یک قدم جلو تر هم می روند و شما می توانید برای استفاده خود، محدودیت هایی هم ایجاد کنید و مثلا اپ هایی را قفل کند و یا جلوی برخی اعلان ها را بگیرد. همچنین برای هر اپ محدودیتی برای میزان استفاده قرار دهد و بیش از آن قادر به استفاده نباشید.

کنترل استفاده از گوشی با اپ کنترلی YOUR HOUR

در این اپ به محض اینکه قفل گوشی را باز می کنید، تایمر آن شروع به شمارش می کند و میزان استفاده شما از هر اپ را هم به تفکیک ذخیره می کند.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

علاوه بر دیدن این تایمر، شما می توانید برای مصرف روزانه خود محدودیت هایی در میزان استفاده و یا تعداد دفعات باز کردن قفل گوشی خود اعمال کنید. در داخل اپ می توانید تمام این آمار را به تفکیک مشاهده کنید.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

در کنار این عوامل کنترلی، این اپ به شما چالش هایی هم معرفی می کند، که با انتخاب این چالش ها کارهایی را در کنترل استفاده از گوشی خود تمرین می کنید که به مرور زمان از بازی به عادت تبدیل خواهند شد.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

دانلود اپ YOURHOUR

اپ ACTIONDASH

این اپ نیز همچون اپ قبلی یک مدل از میزان مصرف شما از هر اپ و تعداد اعلان های دریافتی و … به شما بیان می کند. این اپ فقط می تواند این پارامترها را به شما نشان دهد و این شما هستید که خودتان باید برای خودتان محدودیت هایی اعمال کنید. این اپ در اعمال خودکار محدودیت ها یا تعیین اهداف مصرفی ناتوان است.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

دانلود اپ ACTIONDASH

اپ STAY FOCUSED

این اپ قدرت زیادی برای کنترل استفاده شما از گوشی را دارد. شما در آن تعیین می کنید که برای هر اپ در چه روز هایی چه میزانی امکان استفاده دارید. همچنین می توانید تعداد دفعات باز کردن اپ را نیز محدود کنید.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

با رسیدن به محدودیت های اعمالی از طرف خودتان، دیگر تا انتهای آن روز امکان استفاده از اپ را نخواهید داشت!

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

این اپ نیز مانند اپ اولی که معرفی کردیم یک نمایش گرافیکی از میزان و نوع مصرف شما از گوشی را نیز بیان می کند.

دانلود اپ STAY FOCUSED

اپ کنترلی DAYWISE

این اپ مانند اپ های قبلی شما را محدود نمی کند یا نموداری به شما نشان نمی دهد، فقط با یک اقدام ساده شما را در کاری که انجام می دهید متمرکز نگه می دارد! به صورت گزینشی اعلان های اپ ها را دسته بندی می کند و در ساعات خاصی به صورت بسته ای آنها را به شما نمایش می دهد!

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

شما در این اپ، اپ های دیگر را دسته بندی می کنید که کدام اعلان ها درجا اعلام شوند کدام در بسته بندی ها و در زمان های معین! همین امر که حواستان کمتر پرت می شود باعث می شود تا مراجعات روزانه شما به گوشی تان تا حد زیادی کم شود.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

دانلود اپ DAYWISE

اپ COLOR BREEZE

یکی از معضلات در استفاده از گوشی، استفاده از آن در آخر شب و قبل از خواب است. این کار صدمات زیادی به سلامت چشم و خواب شما می رساند. این اپ در این زمینه به شما کمک می کند.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

زمان و ساعت را در این اپ وارد می کنید و در ساعات شب، گوشی شما سیاه و سفید می شود و به نوعی از جذابیت گوشی کاسته و نور آبی مضر آن را نیز کاهش می دهد تا هم گوشی را زودتر کنار بگذارید و هم کمتر به چشمانتان آسیب برسد.

برای استفاده از این اپ باید کارهایی در تنظیمات انجام دهید:

  • در تنظیمات گوشی به گزینه سیستم (system) رفته و عبارت Build Number را پیدا کنید. 7 مرتبه روی آن بزنید تا گزینه Developer Settings برایتان فعال شود.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

  • در منوی تازه ایجاد شده، گزینه USB debugging را فعال کنید.

کنترل استفاده از گوشی ، اِلـبان

  • روی رایانه خود ADB و Fastboot را نصب کنید.
  • بعد از نصب اپ روی گوشی، آن را به رایانه متصل کرده و عبارت زیر را در بخش کامند بنویسید:
    • adb devices
  • لیستی از تجهیزات موجود نمایش داده می شوند. سپس کد دستوری زیر را وارد کنید:
    • adb shell pm grant com.reverp.colorbreeze android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS
  • حال اپ را باز کنید و گزینه Enable Color Breeze را فعال کنید.

دانلود اپ Color Breeze

این هم از چند اپ برای کنترل استفاده از گوشی . شما برای این هدف چگونه عمل می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید