کورنینگ گوریلا گلس

نوشته شده توسط البان

اگر به قابلیتهای گوشیها نگاه کرده باشید در بخش کیفیت ساخت و صفحه نمایش عبارتی تحت عنوان Corning Gorilla Glass (کورنینگ گوریلا گلس) به همراه یک عدد نوشته شده است. حال سوال این است این عبارت و عدد به چه معنایی است. البان در این پست در این باره به شما توضیح خواهد داد.

مطلب مرتبط: تعویض ال سی دی

corning-gorilla-glass-2

تست کورنینگ گوریلا گلس، اِلـبان

شرکت شیشه و سرامیک سازی کورنینگ که قبلا در صنعت آشپزخانه مشغول بوده در حال حاضر در صفحات گوشی های هوشمند فعالیت می کند. اولین محصولات این شرکت در گوشیهای آیفون تحت عنوان گوریلا گلس به کار گرفته شد که ویژگی ضدخش بودن آن قابل توجه بود.

gorilla-glass-DigiDoki

کورنینگ گوریلا گلس، اِلـبان

در آخرین نسل آن یعنی نسل 5ام به نکته ضد ضربه بودن هنگام افتادن از ارتفاع توجه شده است. در نسل 4 آن ارتفاع حداکثری برای نشکستن و مستحکم بودن برابر با یک متر، ارتفاع عمومی از کمر تا زمین، در نظر گرفته شده بوده است. اما در حال حاضر که گرفتن عکس سلفی خیلی باب شده است این ارتفاع به یک و نیم متری ارتقا داده شده است.

DigiDoki-corning-gorilla-glass-ball-test

تست گوی گوریلا گلس، اِلـبان

روشهای تست عبارتند از انداختن یک گوشی تست مجهز شده به این شیشه از ارتفاع مورد نظر و رها کردن یک گوی فلزی از یک تیوب شیشه ای روی شیشه مورد تست.

DigiDoki-corning-gorilla-glass-test

تست گوریلا گلس، اِلـبان

نکته جالب دیگر درمورد نسل جدید این شیشه ها این است که این افزایش قدرت نه تنها باعث ضخیمتر شدن آن نشده بلکه این شرکت تلاش کرده و ضخامت آن را از 0.4میلیمتر به 0.3میلیمتر کاهش داده است.

corning_gorillaglass-DigiDoki

کورنینگ گوریلا گلس، اِلـبان

این شرکت علاوه بر سامسونگ با بیش از 40 شرکت گوشی سازی دیگر از جمله ال جی و اچ تی سی قرار دارد. با آیفون نیز قرارداد داشته اما در مدلهای نهایی آیفون، 6اس و 7 حضور ندارد. برای آنکه بفهمید که در وسیله در دست شما از این تکنولوژی استفاده شده یا نه می توانید به اینجا بروید.

2 دیدگاه

  • ببخشید مبی دکی و دیجی دکی به چه معنایی هست و چه کسانی این پست ها را در دیجی دکی می نویسند؟. وبلاگ خوبی دارید و امیدوارم بلاگ تعمیرات موبایل دیجی دکی هم هرچه زودتر شروع به کار بکنه

    • تشکر از سوال با دقت و موشکافانه ای که پرسیدید
      دیجی دکی به معنای دکتر دیجیتال است و در تلاش نخست می کوشد که تعمیرات موبایل در محل را با راهکاری متفاوت ارائه کند.
      مبی دکی به معنای دکتر موبایل در بحث آگاه سازی دوستان در رابطه با نرم افزارها و سخت افزارهای موبایل است.
      علاوه بر این هرگونه خبر جدید از اتاق فکر ما، از طریق دوستون با عنوان دیجی دکی در بلاگ بیان می شود که مخصوص تعمیرات موبایل است.

دیدگاهتان را بنویسید