آموزش کار با آیفون هنگام مکالمه و تمام کارهای جالبی که می‌توانید انجام دهید

کار با آیفون هنگام تماس، البان
نوشته شده توسط البان

شاید برایتان جالب باشد که وقتی که در حال مکالمه هستید، امکان کار با آیفون خود را هم به صورت همزمان دارید! این کار کردن فقط به دیدن مخاطبین و شماره ها منتی نمی شود و شما می توانید همزمان با مکالمه، وبگردی کنید، پیام هایتان را بخوانید و حتی بازی کنید! با البان همراه باشید تا نحوه کار با آیفون هنگام یک مکالمه را به شما آموزش دهد.

استفاده از بلندگو و هندزفری برای کار با آیفون هنگام مکالمه

لازمه کار با آیفون این هست که گوشی را از دم گوش خود دور کرده و در دستانتان و مقابل چشمانتان نگهش دارید (مانند البان که گوشی را مقابل چشمانتان تعمیر می کند). بنابراین دیگر نمی توانید به صورت قبل مکالمه را ادامه دهید.

یا باید صدای مکالمه را روی حالت بلندگو بگذارید و یا از هدفون و هندزفری استفاده کنید. برای رفتن به حالت بلندگو که کافی است گوشی را از روی گوش خود بردارید، صفحه نمایشش که روشن شد، روی عکس بلندگو با نوشته speaker زیر آن بزنید. اگر دستگاه دیگری به گوشی وصل نشده باشد، به صورت خودکار به حالت بلندگو می رود.

کار با آیفون هنگام تماس تعمیرات موبایل البان

اما اگر هندزفری دارید، مخصوصا از نوع بی سیم آن و یا گوشی خود را با بلوتوث به ضبط ماشین کرده اید، چنانچه بخواهید از روی گوشی به هر یک از این ادوات بروید و یا برعکس، مجدد باید روی همان علامت بلندگو بزنید. این بار چند گزینه برایتان نمایش داده می شود. با هر کدام از وسایل که خواستید صحبت کنید، آن را انتخاب کنید.

نحوه ترک و بازگشت به صفحه تماس در گوشی های آیفون هنگام مکالمه

مانند هر اپ دیگری، برای خروج از صفحه تماس و کار با گوشی، کافی است دکمه هوم و یا معادل آن در Assistive Touch را بزنید. وقتی از صفحه تماس خارج شوید، در آیفون های 8 به پایین یک نوار سبز رنگ در بالای صفحه خواهید دید و در مدلهای بالاتر این نوار فقط به دور ساعت محدود خواهد شد.

کار با آیفون هنگام تماس تعمیرات موبایل البان

اگر روی این نوار یا دایره سبز رنگ هم بزنید، مجددا به صفحه تماس برمی گردید.

کارهای ممکن هنگام تماس با گوشی آيفون 

هنگام یک تماس خیلی از کارها را می توانید با آیفون خودتان انجام دهید، اما شاید برخی از آنها کمتر ممکن به نظر برسند برای همین آن ها را برایتان ذکر می کنیم:

  • دیدن فیلم و گوش کردن به آهنگ: شاید بگویید که با این کار طرف مقابل خیلی ناراحت می شود، اماخیالتان راحت، اگر از هدفون استفاده می کنید او هیچی نخواهد شنید و شما می توانید در مکالمات طولانی طاقت فرسا کار را برای خودتان ساده تر کنید 🙂
  • بازی کردن: یکی دیگر از موارد کار با آیفون هنگام تماس بازی کردن است. تقریبا امکان انجام تمام بازی ها وجود دارد، مگر آنها که نیاز به میکروفن دارند.
  • عکاسی: دوربین آیفون همچنان در هنگام تماس به شما برای ثبت لحظات کمک می کند.
  • هات اسپات کردن: هنگام مکالمه شما امکان هات اسپات کردن اینترنت آیفون خودتان برای اشتراک گذاری اینترنت را دارید. اما ممکن است با توجه به اپراتورتان (مانند اپراتورهای داخلی) امکان استفاده از اینترنت 4G را نداشته باشید و فقط امکان اشتراک گذاری اینترنت 3G را داشته باشید.
  • انجام پرداخت های آنلاین: با هر اپی که بخواهید می توانید تراکنش مالی هم داشته باشید.
  • برقراری یک تماس دیگر: با استفاده از گزینه Add Call در بالای صفحه امکان تماس با شماره دیگری را خواهید داشت. در این حین تماس اولیه روی پشت خط می رود. بعد از آنکه تماس جدید برقرار شد، هم می توانید تماس جدید را داشته باشید و هم می توانید دوتا تماس را در هم ادغام (merge) کنید و یک تماس کنفرانسی داشته باشید (البته به شرط آنکه اپراتور از این امکان پشتیبانی کند)

کارهای غیرممکن هنگام تماس از طریق موبایل آيفون

کارهای عجیب ممکن هنگام تماس را گفتیم، حالا برخی کارها را که اصلا نمی توانید انجام دهید را هم برایتان می گوییم:

  • فیلمبرداری: شما هنگام تماس می توانید از دوربین گوشی استفاده کنید اما فقط برای عکس گرفتن، کلا در این حالت گزینه video برایتان نشان داده نمی شود.
  • ضبط صدا: Voice Memo یا همان اپ ضبط صدا هنگام تماس کار نمی کند و شما قادر به استفاده از آن نیستید. برای ضبط مکالمه آیفون کارهای دیگری می توان انجام داد.
  • استفاده از سیری: سیری اپی هست که به میکروفن نیاز دارد، بنابراین هنگام تماس نمی توانید از آن استفاده کنید.

کار با آیفون هنگام تماس تعمیرات موبایل البان

انتقال تماس به دستگاهی دیگر در گوشی های آيفون 

یک امکان جالب دیگر هنگام تماس معمولی این هست که شما می توانید مکالمه را به دستگاه اپلی دیگری منتقل کنید!

  • یک تماس ایجاد کنید. یا پاسخ دهید.
  • در صفحه تماس، روی گزینه Audio یا Speaker بزنید.
  • لیستی از سایر دستگاه های اپلی در کنارتان (مک بوک یا آیپد) نمایش داده می شود. یکی از گزینه های لیست را انتخاب کنید.
  • وقتی انتقال تماس پایان یابد، صفحه تماس روی دستگاه دوم نمایان می شود.

این کار برای وقتی که باتری گوشی شما ضعیف شده و به شارژر هم دسترسی ندارید خیلی مفید خواهد بود.

کلام آخر

انواع کارهای هنگام یک تماس آیفونی به شما گفته شد. اما چنانچه در هر یک از این موارد مشکل داشتید و یا نمی توانستید با گوشی خود مکالمه خوبی برقرار کنید، می توانید درخواست خود را از طریق نوار ابزار زیر و یا صفحه تعمیرات موبایل آیفون ثبت نمایید تا کارشناسان متخصص تعمیرات موبایل البان با شما در سریع ترین زمان ممکن به رایگان تماس گرفته و راهنمایی های لازم را ارائه نمایند.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید