ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از چند روش

ضبط مکالمه در آیفون ، البان
نوشته شده توسط البان

یکی از بیشترین سوالات کاربران از کارشناسان تعمیرات موبایل آیفون در مجموعه البان پرسیده می شود در رابطه با نحوه ضبط مکالمه در آیفون بوده است و به همین سبب تصمیم گرفتیم تا پستی در این رابطه برایتان بنویسیم. در ادامه سه روش برای ضبط مکالمات آموزش داده خواهد شد.

مشکل ضبط مکالمه در آیفون چیست؟

همانطور که پیش از این نیز گفته ایم به دلیل شرایط امنیتی بالای گوشی های آیفون ارتباطات بین اپ ها تقریبا نشدنی است و به صورت عادی اجازه این گونه دسترسی ها وجود ندارد. یکی از این محدودیت ها استفاده همزمان از میکروفن و اپ phone توسط یک اپ دیگر هست تا بتواند مکالمات را ضبط کند. اما در اندروید این گونه نبوده و ضبط مکالمات به سادگی قابل انجام هستند.

مطلب مرتبط: ضبط مکلامات اسکایپ

در این پست دو نرم افزار GoogleVoice و TapeACall را به منظور ضبط مکالمه در آیفون معرفی خواهیم کرد. هرچند که نواقصی هم وجود دارد و این کار تنها با نصب یک اپ انجام نمی شود و نیاز به تنظیماتی دارد.

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از Google Voice

استفاده از این اپ رایگان بوده و احتمالا به همین دلیل برای بسیاری از کاربران قابل توجه باشد. اما مشکل اصلی این اپ این هست که فقط برای شماره های آمریکایی فایده دارد. شما می توانید یک اکانت در گوگل وویس بسازید اما هنگام لینک کردن شماره تان به این اکانت، فقط می توانید یک شماره امریکایی به آن لینک کنید که این موضوع کارایی آن را در ایران از بین می برد. اما برای آنکه این آموزش ناقص نباشد، در رابطه با نحوه استفاده از آن به شما توضیح خواهیم داد.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

ابتدا وارد سایت voice.google.com شوید و یک اکانت بسازید (دقیقا مانند اکانت جیمیلتان هست و یا حتی می تواند همان باشد). در این مرحله گوگل از شما می خواهد تا یک شماره برای لینک شدن بدهید و بعد باید آن را از طریق کد فعالسازی که به شما پیامک می شود تایید کنید. این کار فقط برای شماره های امریکایی میسر هست.

بعد از ست کردن شماره در تنظیمات بخشی دارد که باید فعالش کنید:

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

محدودیت دوم گوگل وویس اینجا هست. حالا تنها فقط وقتی که شخصی به شما زنگ می زند می توانید مکالمه را ضبط کنید. بایستی بعد از برقراری ارتباط دکمه 4 را بزنید تا شروع کند به ضبط مکالمه. اما به هر دو طرف پیغامی می گوید که این مکالمه در حال ضبط شدن هست.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

لینک دانلود Google Voice برای آیفون

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از Tape A Call

نرم افزار بعدی که محدودیت های کمتری نسبت به گوگل وویس دارد اپ TapeACall است. این اپ در دو نسخه پولی و رایگان ارائه شده است.

در نسخه رایگان شما تنها می توانید به 60 ثانیه ابتدایی مکالمه گوش دهید. توصیه داریم حتما در ابتدا نسخه رایگان را امتحان کنید و بعد اگر کار کرد به سراغ نسخه پول سالی یازده دلار بروید.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

اینکه این نرم افزار کار کند، بستگی به قابلیت های اپراتوری دارد که از آن استفاده می کنید. این اپ از تماس سه جهته استفاده می کند که تمام اپراتورها آن را پوشش نمی دهند.

در میان هر تماسی، کافی است اپ را باز کنید و دکمه ضبط را بزنید. آنگاه این اپ تماس را روی حالت انتظار گذاشته و به خط ضبط مکالمه خودش زنگ می زند. وقتی ارتباط برقرار شد باید روی گزینه Merge Calls بزنید، تا یک ارتباط سه جهته بین شما و شخص اولی که با او صحبت می کردید، و خط ضبط مکالمه tapeacall برقرار شود. اگر اپراتور شما از این امکان پشتیبانی کند، می توانید مکالمه را ضبط کنید.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

اگر شما تماس گیرنده باشید، کار کمی ساده خواهد بود. ابتدا اپ را فعال می کنید و بعد گزینه Add Call را انتخاب می کنید و بعد از برقراری ارتباط گزینه Merge Calls را می زنید.

اپ نسبتا کارامدی هست اما اینکه مجبور هستید طرف مقابل را پشت خط نگه دارید شاید خیلی جذاب نباشد. همچنین به قابلیت های اپراتور شما هم بستگی مستقیم دارد.

لینک دانلود Tape A Call برای آیفون

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از voicemail

یک روش رایگان سوم دیگری هم هست که همچون tapeacall بستگی مستقیم به قابلیت های اپراتور شما دارد. تنها کاری که باید بکنید این است که هنگام یک تماس، گزینه Add Call را بزنید و بعد شماره خودتان را بگیرید. سپس گزینه Merge Calls را بزنید. بعد از اتمام مکالمه می توانید مکالمه ضبط شده خودتان را در صندوق voicemail ببینید.

گویی به پیام گیر وصل شده و مکالمه شما در قالب یک پیام ذخیره می شود.

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از وویس ریکوردر

روش ساده نهایی این هست که هنگام تماس، به جایی خلوت بروید و گوشی را روی بلندگو بگذارید. یک وویس ریکوردر یا همان ضبط صدا داشته باشید و مکالمه را ضبط کنید.

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از ماژول وویس ریکوردر مخصوص

دستگاهی هم هست که می توانید به پورت لایتنینگ گوشی خود وصل کنید و به آن نیز هندزفری خود را متصل کنید.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

این دستگاه این امکان را دارد تا هر صوتی که از خودش عبور می دهد (در واقع آنچه شما از طریق هندزفری می گویید و می شنوید) را ذخیره کند!

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

کلام آخر

در ارتباط با قانونی یا غیرقانونی بودن این کار مسئولیت با خودتان، اما ضبط مکالمات با استفاده از اپ های جانبی اصلا کار ایمنی به نظر نمی رسد. به هر حال این مکالمه در یک فضایی ذخیره می شود که ممکن است افرادی هم به آن دسترسی داشته باشند. ضمن آنکه ممکن است اپ بدون اجازه شما هم بتواند شیطنت هایی بکند!!! پس تا مجبور نشدید، این کار را نکنید.

ضمنا اپ های زیاد دیگری هم برای این کار ممکن است وجود داشته باشند. هنگام نصب حتما به نظرات کاربران دیگر، رتبه دهی و تعداد دفعات نصبش دقت داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید