با اختراع جدید اسنودن، مانع از جاسوسی آیفون شوید

جاسوسی آیفون دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اسنودن معروف با همکاری یک هکر سخت افزاری به نام اندرو بانی هوانگ یک قابی درست کرده اند که مانع از جاسوسی آیفون از صاحبانشان می شود. این قاب که موتور درون گرایی (Introspection Engine) نام دارد هرگاه گوشی به صورت مخفیانه بخواهد اطلاعاتی بفرستد صاحبش را آگاه می سازد.

این قاب برای کسانی که در مناطقی با مشکلات جاسوسی هستند خیلی مفید خواهد بود. برای کسانی که نباید جایشان معلوم باشد. این قاب ضد جاسوسی آیفون به صورت سخت افزاری اوپن سورس ساخته شده است و در قاب باطری آیفون می نشیند. هرگاه گوشی از وای فای، اینترنت خط، بلوتوث و یا جی پی اس استفاده کند به صاحب گوشی هشدار می دهد

مطلب مرتبط: جاسوسی اپ های آیفون

اسنودن و هوانگ علت اصلی ساخت چنین قابی را نجات جات فعالین حقوق بشر، خبرنگاران و کارمندانی در پست های خاص عنوان کردند. به یاد خبرنگاری که در سوریه در سال 2012 به خاطر شغلش و افشای بعضی حقایق کشته شده بود. موقعیت مکانی این خبرنگار به وسیله گوشی او لو رفته و پیدایش کردند و جانش را گرفته بودند.

امروزه با پیشرفت های فراوانی که این گوشی های هوشمند داشته اند، واقعا نمی توان فهمید در زیر این ظاهر زیبا و کارآمدی گوشی چه مسائلی نهفته است و تیم اسنودن و هوانگ در صدد برملا ساختن این کارهای زیر پوستی هستند. (عکس بالا اسلایدهای محرمانه ایست درمورد مکان یابی صاحبان آیفون توسط یک شرکت خاص امنیتی که اسنودن منتشر کرده است)

مرتبط: رفع اشکال و تعمیرات موبایل آیفون با چند کلیک 

گام بعدی آنها ساخت گوشی صامت (Silent Phone) هست، یک امکانی که باعث می شود جلوی برودکست کردن آیفون گرفته شود. می گویند با کمی کار در سخت افزار گوشی این مهم دست یافتنی است. گوشی کارآیی خود را خواهد داشت اما دیگر خبری از جاسوسی نخواهد بود!

اما سوال اینجاست که این تیم دو نفره تا چه حدی می توانند جلو بروند؟ آیا اپل و سازمان های امنیتی ساکت می مانند تا آنها هر کاری با گوشی های آیفون انجام بدهند؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید