شکایت ایران از تلگرام! دادستانی علیه پاول اعلام جرم کرد

آپدیت بعدی تلگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

روز گذشته دادستانی تهران علیه مدیر تلگرام، پاول دوروف اعلام جرم کرد و اعلام کرد که این پرونده را به امور بین الملل دادسرای تهران ارجاع داده است. شکایت ایران از تلگرام به بیان آقای عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، بدلیل عدم تابعیت از قوانین داخلی ایران و تابعیت از قوانین غربی و اجازه دادن به فعالیت های غیرمجاز در آن می باشد.

آقای دادستان اعلام کرده که تلگرام به بستری تبدیل شده برای تروریست هایی از جمله داعش تا در آن آزادانه به هر فعالیتی دست بزنند و همچنین محیط خطرناکی برای کودکان و نوجوانان به شمار می رود که در آن مصادیق بی بند و باری بدون هیچگونه فیلتر و محدودسازی ترویج داده می شود.

شکایت ایران از تلگرام ، البان

آقای دولت آبادی قاچاق انسان و مواد مخدر را نیز از دیگر جرایم مورد نظرشان اعلام کرده و به همین دلایل از مدیر عامل تلگرام به دادسرای بین المللی تهران شکایتی ارجاع داده اند.

شکایت ایران از تلگرام ، البان

مرتبط: مشکلات استفاده از تلگرام موبایل و راه حل های آن

اما در مقابل پاول دوروف، مدیر تلگرام نیز سکوت نکرده و بلافاصله واکنش نشان داده و گفته که از شنیدن چنین خبری واقعا شوکه شدم، در ایران مضامین تروریستی و پورن (بی بند و باری) به طور مداوم و مرتب توسط ما حذف و مسدود می شود. احتمالا دلیل اصلی این شکایت چیز دیگری است که در آینده معلوم خواهد شد.

مقاومت تلگرام از در اختیار گذاشتن سرورها و اطالاعات کاربرانش به مسئولین امنیتی در کشورهای مختلف باعث شده که کشورهای زیادی علیه تلگرام کدورت داشته باشند. البته ناگفته نماند که خیلی از هماهنگی های خراب کارانه واقعا از طریق همین تلگرام درحال انجام هست. 

به امید صلح

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید