اندر حکایت دوربین با دو لنز

dual lens DigiDoki
نوشته شده توسط البان

به تازگی چند برند گوشی هایی دوربین با دو لنز ارائه داده اند و امشب نیز شرکت اپل گوشی جدید خود را با عنوان آیفون 7 پلاس با دوربین دو لنزه ارائه خواهد کرد.

و اما دوربین گوشی دو لنزه چه مزایایی دارد؟ این گونه دوربین دارای چند مزیت می باشد که به تفکیک آنها را بیان خواهم کرد.

مرتبط: رابطه مگاپیکسل و کیفیت دوربین

لنزهای این دوربین دارای دو فاصله کانونی متقاوت می باشند. بدین ترتیب دوربین در مجموع دارای زوم اپتیکال خواهد بود که کیفیت تصویر هنگام زوم کردن بسیار بهتر از حالت زوم کردن در حالت دیجیتالی خواهد بود.

تصویر دوربین با دو لنز ، اِلـبان

تصویر دوربین دو لنزه، اِلـبان

یک لنز سیاه و سفید در کنار یک لنز رنگی برای گرفتن عکسهای با کیفیت بهتر خیلی مفید خواهد بود. بدین ترتیب که لنز سیاه و سفید جزئیات عمق و مکانی اشیا را رصد می کند و لنز رنگی سایر خصوصیات. ترکیب این دو در کنار هم عکسهایی با کیفیت بالاتر را نتیجه میدهد.

دو لنز در کنار هم باعث می شود که محدوده وسیع تری مورد پوشش قرار گیرد. بدین ترتیب همچون دوربینهای SLR می توان عکسهایی زیبا با تار کردن محدوده ای از عکس تهیه نمود. این امکان به صورت نرم افزاری پدید می آید و  بنابراین اینکه چه مخدوده ای تار باشد و چه محدوده ای واضح باشد را همواره می توان تغییر داد.

تصویر دوربین با دو لنز ، اِلـبان

تصویر دوربین دو لنزه، اِلـبان

علاوه بر آنچه گفته شد، با استفاده از این مدل دوربینها می توان عکسهای بهتری در نورهای کم گرفت. عکسهای گرفته شده توسط دو لنز با یکدیگر پیکسل به پیکسل مقایسه شده و بهترین آن دو انتخاب می شود، در نتیجه عکسی با وضوح بالاتر نتیجه خواهد شد.

dual lens low light image DigiDoki

عکس در نور کم با دوربین دو لنزه، اِلـبان

سازندگان این لنزها (دوربین با دو لنز) امید دارند که سازندگان اپ موبایل با توجه به وجود دو لنز بتوانند نرم افزارهایی برای تهیه تصاویر سه بعدی بوجود بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید