باتری لپ تاپ و هر آنچه درمورد آن و تعویض باتری باید بدانید

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان
نوشته شده توسط البان

با توجه به اینکه لپ تاپ هم از ابزارهایی است که مورد استفاده های زیادی دارد و قابل حمل بودن آن بسیار با اهمیت می شود، بنابراین باتری لپ تاپ هم یکی از قطعات مهم در آن محسوب می شود.

یک لپ تاپ با باتری قوی در بسیاری از اوقات می تواند برای کاربر مفید باشد و خراب شدن آن نیز می تواند بسیار آزار دهنده باشد و لپ تاپ را عملا به یک کامپیوتر معمولی تبدیل کند که امکان حمل آن از بین می رود.

یکی از موارد تعمیرات لپ تاپ معمولا تعویض باتری آن است که البان این کار را با بهتین قطعات و با کیفیت ترین خدمات انجام می دهد. در ادامه در رابطه با انواع کارهایی که باید بکنید تا باتری لپ تاپ تان بیشتر عمر کند و مسائلی که در رابطه با باطری مطرح است مواردی را ذکر خواهیم کرد.

شاید بتوان گفت مهم ترین بخش بعد از صفحه لپ تاپ، باتری آن است که کاربران می توانند آن را به راحتی درک کنند و لمسی از دستگاه داشته باشند.

نکات مهم در نگهداری باتری لپ تاپ

باید توجه داشت که باتری لپ تاپ یکی از بخش های به اصطلاح مصرفی لپ تاپ است و عمر آن محدود است. اما می توان کارهایی انجام داد تا عمر آن را بهبود ببخشیم و دیرتر نیاز به تعویض باتری پیدا کنیم. در ادامه نکات مهم در رابطه با نگهداری باطری لپ تاپ برایتان خواهیم گفت.

بهترین روش برای شارژ کردن باتری

همیشه نحوه مناسب شارژ کردن هر باتری ای یکی از مهم ترین مسائلی بوده و هست که مورد سوال بسیاری از کاربران می شود. مخصوصا با توجه به اینکه برای باتری های قدیمی خیلی کارها باید و نباید انجام می شدند و مسائل شارژ کردن آنها بسیار خاص و مهم بود.

اما الان با فناوری لیتیوم یونی، داستان متفاوت است و همینطور اینکه در لپ تاپها هم کارهای نرم افزاری قوی تری انجام شده و خود دستگاه نیز در شارژ شدن دخالت می کند و جلوی آسیب دیدن باتری را می گیرد.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

عمر باتری لپ تاپ برحسب سیکل های شارژ آن تعیین می شود. معمولا تعداد سیکل شارژ کردن لپ تاپ 500 بار و یا کمی بیشتر است. یک سیکل یعنی شارژ از صفر تا صد در صد. اما توجه داشته باشید که این کار نباید دائمی انجام شود و اگر به صورت روزانه مصرف دارید، ماهی یا دو ماه یک بار این کار کفایت کند و بهتر است که نگذارید شارژ باتری لپ تاپ به زیر 20 درصد برود.

مهم ترین موضوع در باتری های لیتیوم یونی حرارت و استرس ولتاژی است. این دو عامل باید کنترل شوند تا عمر باتری بیشتر شود. بنابراین شارژ طولانی مدت باتری خوب نیست.

اما اینکه لپ تاپ دائمی به برق باشد و با توجه به اینکه در لپ تاپ های امروزی نمی توان به راحتی باتری را خارج کرد، این نگرانی پیش می آید که باتری یا لپ تاپ آسیب ببینند. اما باید به شما بگوییم که این گونه نیست. بلکه وقتی که شارژ لپ تاپ شما پر شود، به نوعی باتری کنار می رود و لپ تاپ مستقیم از برق استفاده می کند.

ضمن اینکه اگر دارید از لپ تاپ کار سنگینی می کشید، حتما سعی کنید لپ تاپ به برق باشد، مخصوصا در هنگام بازی کردن با لپ تاپ تا فشار کمتری به باتری لپ تاپ وارد آید.

نکته انتهایی در رابطه با شارژ باتری لپ تا این است که اگر می خواهید برای مدت طولانی از لپ تاپ استفاده نکنید، شارژ آن را روی حوالی 50 درصد بگذارید، خالی کامل یا پر کامل گزینه های خوبی نیستند.

منبع: دانشگاه باتری

خنک نگه داشتن لپ تاپ

همان طور که در بند قبلی هم توضیح دادیم، حرارت زیاد باعث خراب شدن باتری می شود. راه تنفس و دور ریز حرارت لپ تاپ از طریق فن های داخل آن و سوراخ های هواکش زیر و کناره های آن است.

اگر شما به لپ تاپ اجازه تبادل حرارت ندهید، این کار باعث می شود که دمای لپ تاپ خیلی بالا برود و به خیلی از بخش ها از جمله باتری آن آسیب برساند. بنابراین مراقب باشید که لپ تاپ را در چه شرایطی استفاده می کنید.

استفاده از لپ تاپ روی تخت و فرش که تا حدی لپ تاپ داخل آنها فرو می رود و همچنین کلی گرد و خاک و کرک داخل آن می روند اصل فکر مناسبی نیست.

گذاشتن لپ تاپ روی پا و استفاده از آن هم باید با احتیاط انجام شود. در این حالت هم باید مراقب سلامتی خودتان باشید و هم سلامتی لپ تاپتان.

انواع تنظیمات برای باتری در لپ تاپ

اینکه لپ تاپ در چه حالتی باشد از باتری بیشتر استفاده کند یا کمتر، همگی امکاناتی است که تنظیمات مدیریت مصرف در لپ تاپ به شما می دهد. این امکان برحسب نسخه ویندوز شما ایجاد می شود و بیشتر نرم افزاری است تا سخت افزاری.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

انواع تنظیمات برای باتری بر این اساس است که باتری کمتر استفاده شود و عملکرد دستگاه پایین تر باشد و یا اینکه عملکرد دستگاه بهتر باشد و مصرف باتری بیشتر باشد. اینکه از چه زمانی و روی چند درصد به حالت مصرف کم برود هم گزینه هایی است که می توانید در تنظیمات لپ تاپ کنترل کنید.

به روز رسانی سیستم

شاید فکر کنید که ارتباطی ندارد اما باید بگوییم که این گونه نیست. به روز رسانی بسیار کار مناسبی است و توصیه اکید بر این است که دستگاه خود را همیشه به روز نگه دارید. یکی از پارامترهای مدنظر در به روز رسانی بهینه سازی مصرف توان و در نتیجه بهینه سازی مصرف باتری است.

به روز رسانی به صورت خودکار در پس زمینه انجام می شود و هر از چند گاهی باید ری استارت کنید تا به روز رسانی به صورت کامل انجام شود. در استارت ویندوز هم برای update سرچ کنید می توانید به این بخش در تنظیمات گوشی بروید.

حالات مختلف خاموش کردن لپ تاپ 

در گذشته سه حالت برای خاموش کردن لپ تاپ وجود داشت که البته الان به دلایلی که در ادامه بیان خواهیم کرد این حالات به دو حالت تقلیل پیدا کرده است. البته یک حالت دیگر هم وجود دارد که خاموش کردن صفحه نمایش لپ تاپ است که البته خیلی به آن نمی توان خاموش کردن لپ تاپ گفت:

  • لپ تاپ در حالت خوابیدن یا اسلیپ (Sleep): لپ تاپ در این حالت به صورت کامل خاموش نمی شود اما هارد دیگر کار نمی کند و فقط رم فعال است. مقدار بسیار کمی پردازش وجود دارد و البته از حالت روشن خیلی کمتر توان مصرف می شود اما از حالت خاموش بیشتر مصرف می کند. در این حالت لپ تاپ آسیب پذیر نیست و مشکلی پیش نمی آید اما خیلی توصیه به این کار نمی شود و اگر کار مهمی نمی کنید، بهتر است لپ تاپ را کامل خاموش کنید. اما خوب است که اگر برای مدتی از لپ تاپ دور می شوید و می خواهید در فاصله مثلا یک ساعته مجدد به کار برگردید، لپ تاپ را به حالت اسلیپ ببرید و یا تنظیمات را به گونه ای قرار دهید که دستگاه خودش بعد از مدتی که بلااستفاده بود به حالت اسلیپ برود.
  • خاموش کردن کامل (Shut Down یا Turn Off): در این حالت سیستم به صورت کامل کامل خاموش می شود و مجدد با زدن روی دکمه پاور، ویندوز از نو بالا می آید و همه برنامه هایی که قبلا در حال استفاده بودین، به حالت پایه و غیرفعال می روند. اگر در وسط کار مهمی نیستین یا می خواهید برای مدت طولانی لپ تاپ خاموش و بدون استفاده بماند این گزینه توصیه می شود.
  • گزینه هایبرنیت کردن (Hibernate): این حالت که دیگر تقریبا در لپ تاپ ها حذف شده است، چیزی ما بین اسلیپ و خاموشی کامل است اما آسیب آن به لپ تاپ زیاد بود و کسانی که مدام هایبرنیت می کردند بعضا در ویندوز خود به مشکل بر می خوردند و با تکرار زیاد این عمل مجبور به نصب مجدد ویندوز خود می شدند. در این حالت تمام اطلاعات روی رم (یعنی برنامه های در حال اجرا) روی هارد اصلی کپی می شوند. بنابراین به محض روشن کردن لپ تاپ این اطلاعات بلافاصله روی رم قرار می گرفتند و گویی اتفاقی نیفتاده است. در این حالت مصرف توان از حالت اسلیپ هم کمتر است، چرا که دستگاه به صورت کامل خاموش است اما با دردسرهای زیادی همراه بود و عملا دیگر از سیستم ها حذف شده است.
  • خاموش کردن مانیتور یا صفحه نمایش لپ تاپ: حالت دیگر این است که فقط صفحه نمایش را خاموش کنید که در این حالت مصرف توان کمتر می شود، اما خیلی باید مواظب باشید که با حالت خاموش کامل اشتباه نگیرید. لپ تاپ روشن از بخش هارد آن به تکان های شدید و حرکت بسیار حساس است و هرگونه تکانشی می تواند به قیمت خراب شدن کامل هارد و از بین رفتن اطلاعات و هزینه ای بسیار زیاد منجر شود.

آیا نور صفحه در میزان میزان طول عمر باتری لپ تاپ موثر است؟

در پاسخ به این سوال، که سوال بسیاری از کاربران ما هم بوده است، باید بگوییم که قطعا بله! یعنی هرچه نور صفحه نمایش شما کمتر باشد، باتری کمتری مصرف می شود.

راه تست این موضوع زمانی است که سیستم شما به حالت کم مصرف یا Low Power Mode می رود که در این حالت نور صفحه نمایش کم می شود.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

در برخی از لپ تاپ ها تنظیمات به گونه ای است که وقتی لپ تاپ به برق متصل است نور صفحه آن زیاد باشد و وقتی به حالت باتری می رود، یعنی لپ تاپ را از برق می کشید، نور صفحه کمتر می شود که البته می توانید این موضوع و تنظیم را تغییر بدهید.

بنابراین اگر در شرایطی هستین که به برق دسترسی ندارید و باید که از لپ تاپ استفاده کنید و نگران میزان شارژ آن هستید، تا جای ممکن نور صفحه را کم کنید و قابلیت های اتوماتیک آن را کم کنید.

آیا تیره بودن صفحه نمایش یا پس زمینه مشکی باعث کم شدن مصرف باتری می شود؟

این سوال که به نوعی در موبایل هم خیلی مطرح است این است که آیا هرچه رنگ ها تیره تر باشند، در کاهش مصرف باتری موثر است؟ به نوعی آیا دارک مورد یا حالت تاریک کمکی به کاهش مصرف باتری می کند.

شاید جواب این سوال تا یکی دو سال پیش به صورت قطعی خیر می بود، اما این جواب فقط برای صفحه نمایش های از نوع LCD مطرح است. حالا تولید کنندگان بزرگ لپ تاپ به سراغ لپ تاپ هایی با صفحه نمایش از جنس LED و OLED رفته اند.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

در حالت LED هر پیکسل به صورت جداگانه روشن می شود، تاریک بودن یا مشکی بودن یک نقطه یعنی خاموش بودن آن پیکسل یا پیکسل های آن ناحیه. خاموش ماندن پیکسل قطعا باعث کاهش مصرف باتری خواهد شد.

تست سلامت باتری لپ تاپ 

نرم افزارهای جانبی زیادی هستند که به واسطه آنها می توان سلامت باتری را سنجید. اما خود ویندوز هم امکاناتی برای این کار دارد و تاریخچه کاملی از باتری را برایتان ایجاد می کند. برای ایجاد گزارش وضعیت باتری باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • بعد از کلیک روی علامت ویندوز پایین سمت چپ یا همان استارت، عبارت Command Prompt را بنویسید و گزینه مربوطه را انتخاب کنید.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

  • در پنجره باز شده باید عبارت powercfg /batteryreport را تایپ کنید. (می توانید از همین متن کپی پیست کنید 🙂 )

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

  • این دستور اجرا می شود و با اعلام ایجاد شدن گزارش باتری تمام می شود. گزارش به صورت یک فایل html است که باید با یک مرورگر باز کنید.

گزارش سلامت باتری | تعمیرات لپ تاپ البان

  • برای پیدا کردن فایل گزارش، مجدد روی استارت کلیک کنید و عبارت battery-report  را جستجو کنید. یک فایل پیدا خواهد شد که علامت مرورگر هم جلوی آن است.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

  • وقتی آن را باز کنید، تمام تاریخچه باتری لپ تاپ شما از ابتدا، زمان های شارژ و اطلاعات تکمیلی از سلامت آن ارائه می شوند.

شاید این روش از اینکه یک نرم افزار اضافه روی سیستم نصب کنید بهتر باشد. در مک بوک ها که سیستم عامل غیر ویندوزی دارند، خودشان امکاناتی دارند که می توانید به صورت مستقیم از طریق تنظیمات وضعیت باتری مک را متوجه شوید.

باتری مک بوک | تعمیرات لپ تاپ البان

تعمیر باتری لپ تاپ یا تعویض باتری لپ تاپ ؟

تا اینجا در رابطه با نکات مهم در نگهداری و استفاده از باطری لپ تاپ مطالبی را ارائه کردیم. حالا نوبت به جایی می رسد که باید در رابطه با تعمیر یا تعویض باتری هم صحبت کنیم. برای این موضوع به نکات مهم زیر توجه داشته باشید چرا که اگر شما می خواهید از لپ تاپ خود به مدت طولانی استفاده کنید قطعا زمانی می رسد که مجبور می شوید باتری آن را تعویض نمایید.

باد کردن باتری لپ تاپ آیا واقعیت دارد؟

باد کردن باتری یکی از مواردی است که در برخی از باتری ها ممکن است پیش بیاید. این مورد را نباید دست کم گرفت، مخصوصا در خصوص لپ تاپ هایی که باتری آنها داخلی است. در این مدل لپ تاپ ها باتری هیچ گونه حفاظی ندارد و اگر باد کند به سایر قطعات فشار می آورد.

فشاری که باتری لپ تاپ می آورد معمولا به برد و صفحه نمایش وارد نمی شود، اما می تواند باعث شکستن کیبورد و قاب لپ تاپ بشود. اگر این المان ها هم نشکنند، آن وقت امکان سوراخ شدن و در نتیجه ترکیدن یا آتش گرفتن باتری شود.

باتری باد کرده لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

در مورد لپ تاپ هایی که باتری آنها بیرونی است، معمولا داخل یک پوشش پلاستیکی سخت قرار دارند و اگر هم باد کنند به جای دیگری آسیب نمی رسانند و تنها ممکن است حفاظ خود را بشکنند. اما در این ها هم همان خطر آتش سوزی و انفجار همچنان وجود دارد.

دلیل باد کردن باتری لپ تاپ این است که باتری ضعیف شده و نمی تواند به درستی شارژ شود و یا شارژ نگه دارد و سیستم هم آنقدر هوشمند نیست که وقتی به برق وصل است به باتری کاری نداشته باشد، در نتیجه در شارژ ماندن طولانی باتری باعث می شود که کم کم باد کند و در نتیجه خساراتی وارد کند.

با توجه به اینکه لپ تاپ یک دستگاه قابل حمل است و بعضا افراد آن را روی پای خود قرار می دهند و استفاده می کنند، خیلی مراقب باشید تا خدای ناکرده آسیبی به شما وارد نیاید.

خرید باتری از کجا و چگونه باید انجام گیرد؟

لپ تاپ ها از نظر باتری به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. لپ تاپ هایی که باتری بیرونی دارند و خود کاربر به راحتی هم می تواند آن را جدا کند و هم تعویض کند. در دسته دیگر لپ تاپ هایی قرار می گیرند که باتری آنها داخلی است و تعویض شان به راحتی دسته اول نیست.

بنابراین گاهی برای تعویض باتری لپ تاپ خود مجبور خواهید بود به یک مرکز تعمیر لپ تاپ مراجعه نمایید.

اما اگر باتری را خودتان می توانید تعویض کنید، نیازی به مراجعه به مراکز تعمیرات لپ تاپ نخواهد بود، اما باید مراقب باشید که از جای مطمئن باتری تهیه کنید و باتری تهیه شده هم دارای گارانتی و مهلت تست به اندازه کافی باشد.

بعضا برخی مراکز فروش باتری هستند که اگر باتری را به فرد بفروشند، هرگز گارانتی را نمی پذیرند و از قوانینشان این است که باید حتما پیش خودشان و خودشان باید باتری را تعویض نمایند که هرچند این موضوع باعث گرانتر شدن هزینه تعویض باتری می شود اما گارانتی معقوله بسیار مهمی در تعویض باتری است.

اما توصیه کلی ما این است که برای باتری، حتی در حالتی که خودتان هم می توانید تعویض کنید، برای خرید و سایر مسائل حتما با یک تعمیرکار یا مرکز تعمیراتی این کار را پیش ببرید چرا که آنها می توانند توصیه های خوبی به شما بدهند و همچنین انواع جنس را می شناسند و بهتر از خودتان می توانند برایتان خرید کنند.

تعمیر باتری لپ تاپ به چه معنایی است؟

برخی مراکز هستند که به جای تعویض کامل باتری، سلول های آن را که عهده دار اصلی نگهداری شارژ و … هستند را تعویض می کنند. یعنی، باتری دستگاه شما را می گیرند و بازش می کنند و سپس سلول های داخل آن را تعویض می کنند.

بعضا در دستگاه هایی که باتری آنها اصلا پیدا نمی شود این کار خیلی توصیه می شود و خیلی کار خوبی است. در برخی دستگاه ها به غیر از لپ تاپ هم مشکل واردات باتری وجود دارد که در آن ها هم می توان این کار را انجام داد.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

اما اگر از مرکز تعمیر لپ تاپ البان این سوال را دارید که این کار را بکنم یا نه، ما نمی توانیم به این سوال جواب قطعی بله یا خیر بدهیم. این کار کاملا بستگی به خودتان دارد و اگر بتوانید یک مرکز مطمئن برای این کار را پیدا کنید که روی باتری تعمیر شده به شما گارانتی کامل ارائه دهند، می توانید این کار را انجام دهید.

  • توجه توجه: باتری یک بخش بسیار مهم است و بسیار استفاده می شود. با توجه به جنس لیتیوم یونی آن هم و ساختار آن که داخلش اسید هست، خیلی وسیله خطرناکی هم محسوب می شود. اگر از اجناس و قطعات غیراستاندارد استفاده شود، می تواند خطرات بسیار زیادی از جمله انفجار و آتش گرفتن لپ تاپ را به همراه داشته باشد به همین دلیل در تعمیر باتری لپ تاپ خود خیلی دقت داشته باشید و از مرکز تعمیرات باتری کامل مطمئن شوید و اگر نتوانستین به این مرکز اطمینان کامل داشته باشید اصلا سمت این کار نروید.

باتری اورجینال لپ تاپ را از کجا تهیه کنیم و چگونه متوجه اصلی بودن قطعه بشویم؟

در فضای تعمیرات و تعویض و … همیشه اصل بودن یا اورجینال بودن قطعه تعویضی مورد سوال و بحث بوده و هست. اما واقعا از کجا می توان فهمید که یک قطعه اصلی است یا خیر.

به صورت کلی معمولا در ایران خیلی نمی توان قطعات اصلی را پیدا کرد و عمدتا به صورت غیر اصلی وارد می شوند. اما برخی از موارد هم هستند تحت عنوان قطعه شرکتی که تقریبا اصلی هستند.

یک راه برای تشخیص اورجینال بودن باتری لپ تاپ این است که شماره قطعه یا همان part number را در اینترنت جستجو کنید. اگر نتایج با قطعه تهیه شده شما مطابقت داشت تا حدی می توان به اصلی بودن آن اطمینان داشت، اما باز هم تا حدی چرا که اگر شما می توانید پارت نامبر را جستجو کنید، قطعا تولید کننده قطعه غیراصلی هم می تواند این کار را بکند 🙂

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

راهکار دیگر این است که در سایت های معتبر خارجی مانند آمازون و ای بی دنبال قطعه خود باشید. قیمت را در آنجا ببینید و با تبدیل دلار و سایر موارد ببینید که قیمت اعلام شده به شما تا چه اندازه به عدد آن سایت ها نزدیک است. البته که باز هم این روش هم زیر سوال می رود چرا که افراد سودجو می توانند قیمت را بسیار بالاتر از عدد واقعی قطعه و مشابه قطعه اصلی اعلام کنند!

در واقع واقعا خیلی راهکاری برای تشخیص اورجینال بودن باتری لپ تاپ وجود ندارد و برای همین است که همیشه توصیه داریم که از جایی تهیه کنید که برای قطعه خود ضمانت می دهند. حداقل مدت ضمانت باید یک ماه باشد.

بنابراین در این مورد هم باز می رسیم به اینکه از یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مطمئن قطعه تهیه کنید تا خیالتان راحتتر باشد. مرکزی که نسبت به قطعاتش پاسخگوست و به قطعه و خدمات ارائه شده به شما ضمانت و مهلت تست هم می دهد.

خرید باتری اینترنتی به چه صورتی است؟

قطعا اگر در اینترنت برای باتری لپ تاپ جستجو کنید، نتایج زیادی مشاهده خواهید کرد و از جمله آنها تهیه اینترنتی یا خرید اینترنتی باتری است. اگر این مقاله را تا به اینجا مطالعه کرده باشید، در رابطه با موارد مختلف در تهیه باتری نکاتی گفته ایم، اما وقتی صحبت از خرید اینترنتی می شود، باید نکات دیگری را هم اضافه کنیم.

معمولا یکی از مهم ترین پارامترهای مقایسه در خرید اینترنتی مقایسه قیمت کالا است. معمولا تلاش می شود تا یک جنس را با قیمت کمتر تهیه کنیم. اما این موضوع فقط برای اجناسی معنا دارد که قیمت مشخص و واضحی دارند و یا کیفیت یکتا دارند و از آنها چند مدل جنس در بازار وجود ندارد.

باتری لپ تاپ یکی از اجناسی است که نمی توان صرفا به خاطر قیمت روی آن قضاوتی کرد و لزوما جنس ارزان تر به معنای ضعیف تر بودن جنس نیست.

باتری لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

در واقع تا وقتی که نتوانید به سایت فروشنده اعتماد کامل داشته باشید، نمی توانید از آن خرید کنید. اما سایت های معتبری هم هستند که صرفا به صورت فروشگاهی کار می کنند و فروشندگان زیادی در آنها فعالیت می کنند، فروشگاه هایی نظیر دیجی کالا. دیجی کالا نام بزرگی است اما لزوما هرچه در آن فروخته می شود اصلی و اوکی نیست و خیلی مهم است که فروشنده کالا چه کسی است و آیا به آن فروشنده اعتماد کافی دارید یا خیر.

بنابراین در خرید اینترنتی باتری لپ تاپ خیلی باید مراقب باشید که از کجا این کار را انجام می دهید و اگر مرکزی پیدا کنید که در کنار فروش به شما مشاوره رایگان هم ارائه دهد قطعا با خیال راحت تری می توانید خرید کنید و مهم تر از همه اینها این است که روی قطعه فروخته شده گارانتی مدت دار ارائه دهد.

بهترین راهکار تعویض باتری لپ تاپ چگونه است؟

حالا اگر با توجه به تمام مطالب گفته شده در بندهای قبلی به این نتیجه رسیدین که باید باتری لپ تاپ خود را تعویض نمایید، بهترین راهکار چه خواهد بود؟ ما در این بخش می خواهیم در این رابطه به شما توضیحاتی ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید:

  • به هیچ عنوان از خراب شدن باتری لپ تاپ خودتان ناراحت نشوید، این اتفاقی است که برای همه خواهد افتاد. دیر و زود دارد اما چاره ای برای پیشگیری هم ندارد.
  • اگر احساس می کنید که باتری لپ تاپتان نیاز به تعویض دارد، بدون هرگونه استرسی وارد سامانه تعمیرات البان شوید و یک درخواست رایگان ثبت کنید.
  • کارشناسان البان با شما تماس می گیرند و بعد از راهنمایی و مشاوره رایگان و کامل، شما را برای گرفتن بهترین گزینه باتری راهنمایی خواهند کرد.
  • در صورتی که باتری شما بیرونی باشد و خودتان هم بتوانید آن را تعویض کنید، در صورت موافقت خودتان، باتری تهیه شده و برایتان ارسال می شود.
  • اما اگر باتری درونی است و نیاز به کارهای تعمیراتی برای دسترسی به آن است، با شما جهت دریافت لپ تاپ و انجام تعمیرات هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید