بک آپ گیری از کامپیوتر در انواع ویندوز و مک بوک

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان
نوشته شده توسط البان

کاربران اطلاعات زیادی را در رایانه های خودشان ذخیره می کنند. هارد کامپیوتر مسئول اصلی نگهداری از این اطلاعات است. اما به هزار و یک دلیل از جمله سوختن همین هارد، دچار باج افزار شدن، ویروسی شدن سیستم و … ممکن است این اطلاعات از بین بروند. اما بک آپ گیری از کامپیوتر آن هم به صورت مرتب می تواند مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهد.

بک آپ گیری از کامپیوتر برخلاف نامش خیلی هم کار دشواری نیست. مهم این است که از چه روشی استفاده می کنید و چه اطلاعاتی لازم هست که ذخیره شده و نسخه پشتیبان داشته باشند. البان برایتان توضیح می دهد.

بک آپ گیری از کامپیوتر شامل کدام اطلاعات می شود؟

نمی دانیم هارد شما چه اندازه ای دارد، اما آیا تمام اطلاعات داخل آن برایتان حیاتی و غیرقابل به دست آوردن هستند؟ آیا فکر می کنید لازم هست هر چه در هارد دارید را پشتیبان گیری نمایید؟

اولین جواب به این سوالات خیر هست! مسلما اگر روی سیستمتان برنامه ای نصب کرده اید، باز هم می توانید این کار را بکنید. احتمالا نیاز نباشد که از نسخه نصب شده پشتیبان گیری نمایید. اولین و مهم ترین اطلاعات، اطلاعات شخصی شما هستند. اطلاعاتی که احتمالا در هیچ جایی به جز سیستم شما یافت نمی شوند!

حتی اگر اطلاعات مهمی روی سی دی و دی وی دی دارید هم توصیه البان این هست که از روی این مدل اطلاعات هم یک بک آپ بگیرید. فیلم ها، عکس ها، فایل ها و … همگی اطلاعاتی هستند که ممکن است دیگر نتوانید آنها را به دست آورید.

از سیستم عامل و سایر برنامه ها هم می توانید بک آپ بگیرید، اما واقعا نیاز نیست مگر آنکه برنامه ای نصب دارید که به سختی نصبش کردید و یا از جمله کسانی هستید که مدام در فایل های رجیستری رایانه تان تغییرات ایجاد می کنید.

انواع روش‌های بک آپ گیری از کامپیوتر کدامند؟

حال که تا حدودی متوجه شدید کدام اطلاعات برای پشتیبان گیری مناسب ترند، به شما انواع روش های پشتیبان گیری را هم می گوییم تا با توجه به شیوه و فضای قسمت پشتیبان گیری باز هم اطلاعات مورد نظرتان را گلچین تر کنید.

بک آپ گیری از کامپیوتر روی هارد اکسترنال

هارد کامپیوتر شما هر چقدر هم که زیاد باشد، بلاخره پر می شود. ضمنا اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، با توجه به حرکت زیاد آن خطر سوختن هارد لپ تاپتان هم زیاد هست. توصیه داریم حتما یک عدد هارد اکسترنال برای خودتان تهیه کنید و در کنارتان داشته باشید.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

بک آپ گیری از کامپیوتر می تواند به صورت دستی و فایل به فایل انجام گیرد و یا می توانید از طریق گزینه File History برای ویندوز 8 و 10، گزینه Windows Backup برای ویندوز 7 و گزینه Time Machine برای مک بوک ها این کار را انجام دهید. هارد را به سیستم وصل کرده و بگذارید خودش این کار را انجام دهد.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

مزیت این روش سرعت و آسانی است، ضمن اینکه با افزایش تعداد هاردهای اکسترنال فضای پشتیبان گیری تان نیز می تواند نامحدود فرض شود. اما عیب آن این هست که نسخه پشتیبان فیزیکی است و می تواند دزدیده شود یا در اثر حادثه از بین برود!

مطلب مرتبط: اشتراک گذاری اینترنت لپ تاپ متصل به وای فای

بک آپ گیری از کامپیوتر به صورت اینترنتی

سایت هایی هستند که کار پشتیبان گیری از سیستم شما را خودکار انجام می دهند. تا حجمی رایگان بوده و بیشتر از آن پولی می شوند. شاید سایت Backblaze یکی از معروف ترین آنها باشد. شیوه کار ساده بوده و کافی است در این گونه سایت ها یک اکانت داشته باشید. زمان بندی داده و تعیین می کنید که از کدام اطلاعات بک آپ گیری کند.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

مزین این روش این است که اطلاعاتتان همه جا در دسترس بوده و از آسیب های فیزیکی در اما هست. اما این روش هزینه بر بوده و بعضا با توجه به سرعت اینترنتتان می تواند بسیار وقت گیر هم باشد، مخصوصا دفعات اول کار. ضمن اینکه به هرحال نمی توان چشم بسته به هر سایتی هم اعتماد کرد، بنابراین در انتخاب سایت هم مراقب باشید.

بک آپ گیری از کامپیوتر روی فضای ذخیره سازی ابری

این روش به نوعی مانند روش اول هست، اما به جای استفاده از یک هارد اکسترنال فیزیکی از فضای ذخیره ابری استفاده می کنید! به نوعی هارد اکسترنال مجازی و ابری.

مزیت این روش در امان بودن از آسیب های فیزیکی است، اما معمولا این فضاهای ذخیره سازی ابری، محدود بوده و برای فضای بیشتر از شما پول می خواهند. نیاز آن به اینترنت هم می تواند به نوعی هم مزیت محسوب شود و هم عیب.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

حسن دیگر این روش این است که شما با داشتن اطلاعات کاربری تان می توانید روی هر سیستمی به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید!

توصیه البان

اگر فایل هایی دارید که خیلی برایتان مهم هستند، سعی کنید چند نسخه پشتیبان از آنها داشته باشید. یا حتی هاردهای اکسترنال SSD تهیه کنید که اگرچه گرانتر هستند، اما درعوض خطر سوختگی آنها بسیار کمتر هست.

اگر از هارد معمولی برای بک آپ گیری از کامپیوتر و یا هر اطلاعات مهمی استفاده می کنید، خریدن یک هارد دقیقا مشابه به آن (از یک برند و یک سری ساخت) کمک شایانی به شما در بازیابی اطلاعات هنگام خدای نکرده سوختن هارد اصلی خواهد بود!

در پایان هم اگر هارد سیستم شما دچار مشکل شده و نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، همین الان دست به کار شده و وارد صفحه تعمیرات لپ تاپ در سامانه البان شوید و یک درخواست رایگان ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان راهنمایی تان کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید