تعویض باتری آیفون با چند کلیک ساده

تعویض باتری آیفون
نوشته شده توسط البان

باتری های موبایل همچون باتری هر وسیله برقی دیگری پس از مدتی استفاده کیفیت روز اول را نخواهند داشت، به این معنی که با همان استفاده قبلی مدت زمان کمتری می توانید با یک بار شارژ از گوشی خود استفاده کنید و یا اینکه به ناگاه باتری شما خالی می شود، در هر صورت اگر احساس می کنید که نیاز به تعویض باتری آیفون خود پیدا کرده اید پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی حتما این مقاله را مطالعه کنید.

نشانه های خرابی باتری آیفون چه هستند؟

یکی از ساده ترین روش های برای پی بردن به میزان سلامت باتری آیفون، بررسی کردن آن در تنظیمات گوشی است. اگر گوشی خود را به روز کرده باشید، در تنظیمات بخشی برای باتری وجود دارد که به راحتی با وارد شدن در آن متوجه خواهید شدن که الان باتری آیفون شما چند درصد توانایی روز اول خودش را دارد.

اگر هم می خواهید یک حسی از باتری خراب داشته باشید، معمولا باتری خراب کارکردش دچار اختلال می شود. یعنی نمی تواند به اندازه روزهای ابتدایی شارژ خودش را نگه دارد و یا تغییرات ناگهانی شارژ چه در هنگام شارژ شدن و چه هنگام استفاده خواهید دید.

یکی دیگر از نشانه هایی که باید خیلی به آن توجه داشته باشید، باد کردن باتری است. بعضا پیش می آید که باتری آنقدر باد می کند که حتی صفحه نمایش و بدنه را از هم تا حدی جدا می کند. توصیه اکید داریم که در این صورت خیلی به گوشی و باتری فشار وارد نکنید، چرا که سوراخ شدن باتری می تواند به قیمت آتش سوزی و آسیب دیدن خودتان و گوشی تان تمام شود.

چرا باتری نیاز به تعویض پیدا می کند؟

همانطور که گفتیم، تمام باتری ها یک عمر محدودی دارند. البته که نوع مصرف و استفاده از گوشی می تواند روی این مدت زمان تاثیر بگذارد، اما به هر حال روزی خواهد رسید که یا باید گوشی را تعویض کنید و یا باتری باید تعویض شود.

عواملی که عمر باتری را کم می کند را می توان به شارژ نادرست گوشی و استفاده های نامتعارف مانند استفاده به عنوان مودم اینترنت نام برد. اینها مواردی هستند که روی میزان عمر باتری تاثیر زیادی دارند.

در مورد شارژ موبایل، و کلا باتری های لیتیوم یونی باید به شما بگوییم که دیگر آن صحبتهای قدیم در رابطه با حافظه باتری را دور بیندازید. این باتری ها به استرس و حرارت بسیار حساس هستند. ماندن زیاد در شارژ باعث می شود که مدت زمان زیادی استرس ولتاژی روی باتری باشد و از طرفی هم سبب داغ شدن آن نیز می شود.

بدترین کار ممکن این است که از آیفون خودتان هنگام شارژ شدن استفاده های سنگین مانند بازی، چت ویدیویی، فیلم دیدن، اشتراک گذاری اینترنت و … داشته باشید. بهتر است هنگام شارژ آیفون را به حال خودش رها کنید تا هر دویتان استراحتی داشته باشید 🙂

تعویض باتری آیفون

همانطور که گفتیم اول از همه خودتان می توانید یک ارزیابی اولیه داشته باشید که آیا زمان تعویض باتری آیفونتان فرا رسیده است و در صورتیکه پاسخ این سوال بله بود بعدا اقدام کنید. اگر نیاز به تعویض باتری است اصلا ناراحت نباشید، بلاخره یک روزی باتری باید عوض شود.

گارانتی در مورد گوشی های آیفون در ایران دو معقوله دارند. شخصی که گوشی اش را با گارانتی داخلی خریده و شخصی که دائم در سفر به کشورهای خارجی است. اگر شما امکان رفتن به خارج را دارید، معمولا اپل سنترها به راحتی باتری گوشی شما را تعویض می کنند، که البته این کار را خیلی هم ارزان انجام نمی دهند. اما گاهی اوقات با کشف برخی باگ ها این کار به صورت رایگان انجام می شود.

تعویض باتری آیفون در مراکز اپل سنتر

خلاصه اگر به خدمات مراکز اپل در خارج از ایران دسترسی دارید ممکن است بتوانید از خدمات این مراکز به صورت رایگان استفاده کنید، برای این منظور از طریق لینک ارزیابی شامل بودن گوشی آیفون در خدمات اپل پلاس چک کنید. اگر شامل طرح رایگان تعویض باتری نبودین، در صورتیکه گوشی شما شامل گارانتی نباشد طبق تعرفه های مشخصی بابت تعویض باتری آیفون شما هزینه دریافت می کنند.

حسن این کار این است که از کیفیت باتری خیالتان راحت است، اما بعضا هزینه آن بسیار زیاد است که خیلی ها از خیر آن می گذرند. برخی اوقات هم اگر گوشی تان قدیمی است می توانید کل گوشی را با یک آیفون جدیدتر و پرداخت ما به التفاوت تعویض کنید که حتما در این صورت موضوع رجیستری را هم درنظر داشته باشید که هنگام ورود به ایران این کار را انجام دهید.

تعویض باتری برای گوشی های دارای گارانتی داخلی

اما در صورتیکه گوشی شما دارای گارانتی داخلی است و هنوز مدت گارانتی آن تمام نشده، مجبور هستید برای تعمیر و تعویض باتری آیفون خود از خدمات گارانتی استفاده کنید. می دانیم که گارانتی شامل باتری نمی شود، اما چون برای تعویض باتری نیاز به باز شدن دستگاه است، این کار خارج از مرکز گارانتی گوشی شما انجام گیرد، دیگر هیچ گونه خدمات گارانتی نخواهید داشت.

یک راه حل بسیار کارآمد برای تعویض باتری

حال اگر گارانتی گوشی شما تمام شده (که عمدتا این گونه است) یک راه حل بسیار ساده و کارآمد برایتان داریم. یک تعویض ساده، با کیفیت و مهم تر از همه دارای گارانتی حداقل سه ماهه برای خود باتری جدید را می توانید با البان تجربه کنید. برای این منظور می توانید از خدمات تعمیرات موبایل البان برای تعویض باتری آیفون بهره مند شوید.

با وجود ارائه گارانتی، هزینه این کار از سایر مراکز تعمیراتی کمتر بوده و این را بدانید که گارانتی حق شماست.

قیمت تعویض باتری  

اولین سوالی که ذهن هر کسی را به خود مشغول می کند این است که آیا می ارزد که باتری گوشی را تعویض نمایم؟ برای این سوال باید چند مورد را در ذهنتان پاسخ دهید

قیمت باتری آیفون چقدر است؟

هزینه تعویض باتری آیفون از دو بخش هزینه قطعه و هزینه اجرت تشکیل شده است. با توجه به نرخ اتحادیه و مدل آیفون شما، هزینه اجرت بین 150 هزار تومان تا نهایتا 800 هزار تومان است. اما خود باتری بسیار متاثر از نوسانات بازار است و نمی توان قیمت دقیقی برای آن ارائه کرد.

حال قیمت باتری آیفون هرچقدر هم که باشد، قطعا از قیمت یک گوشی نو بسیار کمتر خواهد بود. برای پی بردن به قیمت کافی است در البان یک درخواست تعمیرات موبایل رایگان ثبت کنید.

کیفیت قطعه چگونه است؟

این سوال تا حدی مهم تر از سوال قبلی است. اگر کیفیت باتری مناسب نباشد، آن وقت تعویض آن هم کاری بیهوده خواهد بود. شما نمی توانید از روی ظاهر به راحتی بین باتری خوب و بد تفاوت قائل شوید اما در البان قضیه متفاوت است.

البان یکی از نادر مراکز تعمیراتی سطح کشور است که برای باتری های آیفون تعویض شده، حداقل سه ماه گارانتی ارائه می دهد. این مدت زمان طولانی گارانتی تنها به این دلیل است که به کیفیت باتری های آیفون خودش مطمئن بوده و با خیال راحت برای مشتریانش استفاده می کند.

اگر جای دیگری به شما گارانتی می دهد، مراقب باشید که این مدت حداقل یک ماه باشد، برخی از مشکلات در یک هفته معلوم نمی شوند!

مراکز تعویض باتری آیفون

یکی از ویژگی های گوشی های آیفون تعمیرپذیری راحت آنهاست. این نکته در طراحی آیفون ها بسیار در نظر گرفته می شود و به همین دلیل مراکز زیادی هستند که تعمیرات آیفون را انجام می دهند. اما کمتر مرکزی وجود دارد که تعمیرات تخصصی آیفون انجام دهد و برای تعمیرات انجام شده گارانتی ارائه دهد.

از طرفی درست است که می گوییم تعمیرپذیری آیفون بسیار زیاد است، اما بعضا یک اشتباه کوچک می تواند باعث یک مشکل بزرگ در گوشی شود و خرابی زیادی به بار بیاورد. تعمیرکارانی که مانند البان، کار تعمیرات را در مقابل چشمان کاربر انجام می دهند، آنقدر دارای تجربه و مهارت هستند که از هیچ چیزی نمی ترسند و به راحتی کار تعمیرات آیفون را انجام می دهند.

در کنار مهارت تعمیرکار، قطعه به کار رفته نیز اهمیت ویژه ای دارد که در رابطه با آن در بخش قبلی توضیحاتی مفصل ارائه کردیم. در ایران متاسفانه به جهت عدم حضور نمایندگی های رسمی تعمیرات موبایل کیفیت های گوناگونی از باتری ها وجود دارد اما یک فرد عادی نمی تواند کیفیت باتری ها را از هم تشخیص دهد و حتی اگر هم بتوانید کیفیت یک باتری را تشخیص دهید به صورت عمده این کار در جلوی جشمهای شما انجام نمی شود و نمی توانید از تعویض همان باتری اطمینان حاصل نمایید.

به همین جهت لازم است از خدمات مرکزی استفاده کنید که علاوه بر شهرت و سابقه خوب آن، روی کار خودش به شما ضمانت دهد. مرکز تعمیرات موبایل البان به عنوان معتبرترین مرکز تعمیرات موبایل آیفون می تواند خدمات تعمیرات و یا تعویض قطعات موبایل آیفون را در محل ارائه نماید. ضمن اینکه این مرکز باتری های مورد استفاده خود را از یک ماه تا شش ماه گارانتی کرده و می توانید با اطمینان از موبایل خود مثل روز اول استفاده نمایید.

مرکز تعمیرات موبایل البان - تعمیرات موبایل در محل


مرتبط: ال سی دی آیفون و هر آنچه باید در رابطه با آن بدانید


آیا همیشه باتری مشکل دارد؟

برخی از مشکلات پاور آیفون با عواملی به جز باتری ایجاد می شوند، اگر گوشی خود را نمی توانید روشن کنید، این مراحل را دنبال کنید تا ببینید که آیا مشکل گوشی شما حل می شود یا نه. در صورتیکه نمی توانید موبایل خود را چک کنید و یا از ایراد باتری آیفون خود مطمئن نیستید، ما در مرکز تعمیرات موبایل البان به صورت تخصصی پیش از تعویض باتری به صورت کلی موبایل آیفون شما را چک خواهیم کرد تا اگر ایراد دیگری غیر از باتری گوشی وجود داشته باشد به شما اطلاع دهیم. پس از ارزیابی کامل در صورت نیاز به تعمیر، هزینه ها به شما اطلاع داده خواهد شد تا برای ادامه تعمیر هماهنگی ها انجام شود. البته حتما توصیه می کنیم.

6 دیدگاه

  • سلام، باتری آیفون 11 پرو رو هم تعویض می‌کنین شما؟ و هزینه‌ش چقدر می‌شه؟ ممنون.

    • سلام
      بله، تعویض می کنیم، اما باید اول بررسی کنیم که آیا واقعا نیاز به تعویض داره یا خیر. اگر به صورت معمول از گوشیتون استفاده کرده باشید، نباید به این زودی نیاز به تعویض باتری پیدا کنه
      برای راهنمایی بیشتر یک درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان به نشانی https://elbaan.com/ ثبت کنید تا کارشناسان البان به شما به صورت رایگان و تلفنی مشاوره بدهند

  • سلام
    شما باتری آیفون با شارژ بیشتر هم دارین ؟ یک سری از تعمیرکاران می گن که این باتری ها به گوشی آسیب می زنه و از همون باتری های عادی استفاده کنید.

    ممنون می شم راهنمایی کنید

    • سلام
      احتمالا منظورتون باتری های تقویتی هست. بله داریم. باتری های تقویتی فقط ظرفیت بالاتری برای نگهداری شارژ دارند و ولتاژ و میزان جریان خروجی آنها مانند باتری های معمولی است. جای نگرانی نیست

دیدگاهتان را بنویسید