زمان تعویض باتری آیفون شما رسیده!! ، بهتر است آن را بموقع تعویض نمایید

تعویض باطری آیفون دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

باتری تلفن همراه یکی از مهم ترین قسمت های آن است. اگر موبایلی شارژ نداشته باشد نمی توان از آن کاری کشید و استفاده ای کرد. باتری ها طول عمر محدودی دارند و بعد از مدتی بازه نگه داشتن شارژشان کم می شود. در این پست البان در مورد باتری گوشی آیفون می گوید و اینکه تشخیص زمان تعویض باتری آیفون چگونه است.

برای تعویض باتری عجله نکنید، پیش از مراجعه به واحد تعمیرات موبایل آیفون البان، متن زیر را کامل مطالعه بفرمایید.


تعویض باتری آیفون آن هم در زمان درست آن، یکی از کارهای مهمی است که باید مد نظر داشت


دسترسی به باتری آیفون چگونه است؟

گوشی های آیفون از گذشته تا به امروز همواره به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که علاوه بر تعمیرپذیری روان، امکان دسترسی آسان به اجزای داخلی آن وجود نداشته باشد و برای دسترسی به آنها نیاز به مهارت های خاصی هست. بنابراین نمی توان به راحتی باتری داخل آن را دید و از لحاظ ظاهری روی عملکرد آن قضاوتی داشت.

در باتری های لیتیوم یونی همانطور که پیش از این نیز گفته ایم، خطر آتش سوزی یکی از بزرگترین خطرات هست. خطری که هم به گوشی آسیب می زند و هم به صاحب آن. بنابرین تعویض باتری آیفون به شیوه صحیح و آن هم در زمان درست آن، یکی از کارهای مهمی است که باید مد نظر داشت.

شاید کار ساده ای به نظر برسد، اما اصلا توصیه نمی کنیم بدون آموزش تعمیرات موبایل دست به کار شوید.

زمان تعویض باتری آیفون را از کجا بفهمیم؟

یکی از نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض باتری، تغییرات ناگهانی در مقدار شارژ آن است. شما باتری موبایلتان را شارژ کرده اید و ناگهان بعد از کمی کار از صد به 50 یا کمتر افت می کند و به سرعت شارژ باتری خالی می شود. علاوه بر کم شدن مدت زمان نگه داشتن شارژ، افزایش مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن گوشی از دیگر نشانه های زمان تعویض باتری است.

یک باتری معیوب می تواند علاوه بر اذیت کردن شما در استفاده از گوشی، خطرناک هم باشد و به سایر بخش ها آسیب برساند. باد کردن باتری یعنی اشغال فضای بیشتر و این یعنی فشار آمدن به سایر بخش ها.

اگر در گوشی آیفون خود وارد تنظیمات شوید، در بخش باتری (Battery) می توانید چیزهایی را ببینید. یک گزینه برای نمایش یا عدم نمایش میزان درصد شارژ باتری در کنار آیکون آن و یک گزینه برای رفتن به حالت ذخیره توان باتری. در پایین صفحه هم می توانید لیستی از اپهای گوشی و میزان مصرف هر کدام را در فواصل زمانی ذکر شده ببینید.

تعویض باتری آیفون البان

اما در گوشی های آیفونی که با ورژن iOS 10.2.1 به بعد کار می کنند یک ویژگی جالب نهفته است که به شما آموزش خواهیم داد. در بخش باتری تنظیمات این گوشی ها علاوه بر چیزهایی که گفتیم، یک جمله هم ممکن است ظاهر شود. جمله ای که به شما اعلام می کند که زمان تعویض باتری آیفون شما فرا رسیده است. (Your iPhone battery may need to be serviced) این جمله یعنی عمر باتری گوشی شما تقریبا سر آمده و بهتر است که به فکر تعویض آن باشید.

 

مطلب مرتبط: تعویض باتری آیفون

 

علاوه بر آن در به روز رسانی های بعدی، شما میزان سلامت باطری آیفون را می توانید ببینید. در بخش Battery Health در تنظیمات و باتری، می توانید میزان سلامت باتری و درصد ظرفیت اسمی فعلی آن را ببینید. در این بخش هم در صورت نیاز به شما توصیه تعویض باتری خواهد شد.

بهترین روش برای تعویض باتری آیفون چگونه است؟

خوب است هرگاه که احساس می کنید که میزان نگهداری شارژ باتری از حالت عادی خارج شده است، به این بخش مراجعه کنید و ببینید که آیا خود گوشی احساس نیاز برای تعویض باتری می کند یا خیر. وقتی این جمله ظاهر می شود به این معناست که عمر باتری آیفون شما رو به اتمام است و مجبور هستید برای استفاده از گوشی، دفعات شارژ کردن آن را افزایش دهید و بهتر هست که آن را عوض کنید.


در صورت تایید شما، تعمیرکار البان، در محل و زمانی که شما می گویید حاضر شده و باتری آیفون شما را با حداقل گارانتی سه ماهه تعویض خواهد کرد!


اما برای تعویض باتری آیفون چه کار باید کرد؟ جواب خیلی سادست. کافیست وارد سایت البان شوید، در کمتر از 30 ثانیه یک درخواست ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان البان باشید. بعد از مشاوره تلفنی، در صورت تایید شما، تعمیرکار البان، در محل و زمانی که شما می گویید حاضر شده و باتری آیفون شما را با گارانتی حداقل سه ماهه تعویض خواهد کرد!

2 دیدگاه

    • سلام
      سلامت باتری یکی از مواردی است که باید چک کنید، اما تجربه کاربری از اون مهم تر است. اگر شارژ گوشی تغییرات ناگهانی دارد یعنی یهو کم می شود و یا خیلی سریع پر می شود، آن موقع باید به فکر تعویض باتری باشید. برای راهنمایی بیشتر می توانید در سامانه تعمیرات البان به نشانی https://elbaan.com/ یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید