هرگز چشم بسته به جی پی اس تجهیزات مسیریابیتان اعتماد نکنید!

نوشته شده توسط البان

جی پی اس امکانی است که بواسطه آن موقعیت مکانی شما تخمین زده می شود. حال بسیاری از نرم افزارهای مسیریابی وجود دارند که با توجه به موقعیت مکانی شما و همچنین مقصدتان، کمک می کنند تا بهترین و سریعترین مسیر را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید.

مرتبط: مسیریابی آفلاین

حتما بارها شده که برای رفتن به یک مقصد چند راه پیش رویتان باشد ولی ندانید که از کدام یک بروید، برای همین هم از نرم افزارها و ادوات جی پی اس دار استفاده می کنید و بهترین مسیر را انتخاب می کنید. اما مراقب باشید که گاهی این نرم افزارها و حتی جی پی اس خطاهای فاحشی دارند!

GPS-DigiDoki

جی پی اس، اِلـبان

به تازگی یک خانم 24 ساله در دره گرند کنیون مشغول رانندگی و دیدن منطقه بود که نقشه خوانش به او یک پیچ را اشتباها راهنمایی می کند و او را به بیراه می برد. سوخت خودروی این خانم تمام شده و به مدت 5 روز در بیابانهای امریکا سرگردان و نگران میماند.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

در موردی مشابه راهنمایی به سمتی بود که شدت برف مسیرها را پاک کرده بود و زوجی در برف گیر کرده و در فیملی که در آخرین لحظات گرفته بودند گفته بودند که 12ساعت است که در برف گیر کرده اند و همه اش به خاطر راهنمایی اشتباه دستگاه جی پی اسشان بوده است!

در موردی خنده دار نیز، مسافری از نقشه خوانش درخواست هتل و راهنمایی به یک هتل را داشت، اما راهنمایی های جی پی اسش او را به قبرستان رسانده!

پس چاره چیست؟ ما که نمی توانیم تمام مسیرها را بلد باشیم و در ذهن داشته باشیم! دو نکته حائز اهمیت هستند، یکی اینکه قبل از رفتن به هر جایی آن منطقه را خوب بررسی کنید و یک تصویر کلی در ذهنتان از آنجا داشته باشید. دوم اینکه این را بدانید که جی پی اس (در واقع پوشش اینترنت) در همه جا وجود ندارد و هنگام رانندگی مغز خود را خاموش نکنید و تنها به نقشه خوانتان اکتفا نکنید.

شما چقدر مسیرتان را میشناسید و بیشتر چه مواقعی از نرم افزارهای نقشه خوان استفاده می کنید؟ و سوال آخر اینکه شما چقدر به نقشه خوانها اعتماد دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید