حافظه موبایل حداقل چقدر باید باشد؟

حافظه موبایل | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

حافظه موبایل یکی از معدود ویژگی‌های گوشی است که شما می‌توانید هنگام خرید آن را انتخاب کنید. در جدیدترین گوشی سامسونگ نمی‌توانید پردازنده را انتخاب کنید، اما می‌توانید بین 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی یکی را انتخاب کنید. پس بیایید انتخاب درستی داشته باشیم.

مشخصا این انتخاب به نحوه استفاده شما از گوشی خود بستگی دارد. هر کس عادات استفاده متفاوتی دارد. برای برخی 128 گیگابایت کافی است. افراد دیگر ممکن است با گلکسی اس 22 اولترا نیاز به 1 ترابایت حافظه داشته باشند. این موضوع به چند چیز بستگی دارد.

مطلب مرتبط: حافظه گوشی و مسائل مرتبط با آن

چه چیزی فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کند؟

بیایید با بررسی مواردی که واقعاً بیشترین میزان فضا را در گوشی شما اشغال می‌کنند شروع کنیم. باز هم، این به نحوه استفاده شما از تلفن‌تان بستگی دارد، اما می‌توان برخی از مشاهدات کلی را برای نتیجه‌گیری بیان کرد.

دوتا از بزرگترین عوامل اشغال فضای ذخیره سازی تقریباً در تمام افراد و گوشی‌ها، فایل‌های سیستمی و برنامه‌ها یا بازی‌ها خواهند بود. فایل‌های سیستمی شامل سیستم عامل و تمام چیزهایی هستند که باعث می‌شود گوشی شما واقعا قابل استفاده باشد. برنامه‌ها می‌توانند پس از دانلود فایل‌هایی را بسازند و گاهی اوقات بازی‌ها نیز به فایل‌های اضافی زیادی نیاز دارند.

فضای ذخیره خوارهای بزرگ بعدی به احتمال زیاد عکس‌ها و ویدیوها هستند. عکس‌ها و فیلم‌های با وضوح بالا که گوشی‌های اندرویدی مدرن می‌گیرند می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هرگز چیزی را حذف نمی‌کنید، احتمالاً این بخشی است که در آن به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید.

موارد بعدی شامل موسیقی، اسناد و دانلودها هستند. این چیزها واقعاً به خودتان بستگی دارد. اگر از سرویس های پخش موسیقی استفاده می‌کنید، احتمالاً هیچ فایل موسیقی در گوشی‌تان نخواهید داشت. کسی که با فایل‌های PDF زیادی کار می کند، ممکن است تعداد زیادی از آنها را در گوشی‌اش داشته باشد.

به‌طور کلی، برنامه‌ها، بازی‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، اسناد و دانلودها چیزهایی هستند که فضای گوشی اندرویدی شما را اشغال می‌کنند و می‌توانید بر آنها کنترل داشته باشید.

 

نحوه بررسی میزان استفاده از فضای ذخیره‌سازی

احتمالا شما همین حالا هم یک گوشی اندروید قدیمی در دست دارید، و این به این معنی است که می‌توان نحوه استفاده شما از فضای ذخیره‌سازی را بررسی کرد. بررسی اینکه چقدر فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنید و کدام چیزها بیشتر این فضا را اشغال می‌کنند، آسان است.

ابتدا، نوار اعلان گوشی‌تان را به سمت پایین بکشید و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید.

سپس به “فضای ذخیره‌سازی” بروید. اگر گوشی سامسونگ دارید، ابتدا به بخش “مراقبت از باتری و دستگاه” بروید.

در اینجا می‌توانیم ببینیم چقدر فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنید، چقدر از آن باقی مانده است و کدام چیزها بیشتر از این فضا استفاده می‌کنند. در اینجا باید به چند نکته توجه داشت.

مشخص‌ترین آن این است که از چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی اختصاص داده شده خود استفاده می‌کنید. برای مثال، ممکن است 89 گیگابایت در یک گوشی 128 گیگابایتی استفاده شود. بیایید به پایین اسکرول کنیم و ببینیم چه چیزی از فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

در این مثال فیلم‌ها و تصاویر حدود 17 گیگابایت فضا می‌گیرند. می‌توان از عکس‌ها در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه، و گهگاه چیزهای قدیمی را پاک کرد. تعداد اسناد و بازی‌های کم است، به علاوه در این مورد گوش دادن به موسیقی از طریق استریم آن انجام می‌شود.

اگر بیش از یک سال است که کسی از این تلفن استفاده می‌کند، این به ما می‌گوید که 128 گیگابایت مقدار خوبی برای نحوه استفاده او است. در این گوشی بیشتر فضای ذخیره‌سازی برای عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌شود. برای گوشی بعدی هم، احتمالاً 128 گیگابایت فضای مناسبی خواهد بود.

مطلب مرتبط: خالی کردن حافظه گوشی اندروید

من چقدر فضای ذخیره‌سازی نیاز دارم؟

حالا می‌توانید با استفاده از این اطلاعات برای تعیین میزان فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود تصمیم بگیرید. اگر فقط عکس‌ها و ویدیوهایتان را نگه می‌دارید و بیش از حد هم عکس یا فیلم نمی‌گیرید، 128 گیگابایت با مقداری فضای ذخیره‌سازی ابری به احتمال زیاد برای شما کافی خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر زیادی عکس‌ نمی‌گیرید اما دوست دارید فایل موزیک‌هایتان را نگهدارید، احتمالاً شما هم با 128 گیگابایت مشکلی نخواهید داشت. فهمیدن این موضوع بسیار ساده‌تر است، چراکه می‌توانید اندازه فایل‌های موسیقی خود را ببینید.

اما اگر عادت به نگهداری ترکیبی از موارد ذکر شده دارید، باید به گوشی‌های شامل فضای ذخیره‌سازی بزرگتر مراجعه کنید. گرفتن تعداد زیادی عکس و ذخیره تمام آهنگ‌های خود در دستگاه به سرعت فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کند. انجام تعداد زیادی از بازی‌های بزرگ و فشرده و دانلود هر روزه‌ی فایل‌های حجیم هم باعث کمبود فضا می‌شود.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر تمام فضای ذخیره‌سازی شما فقط توسط یکی از این موارد استفاده می‌شود، احتمالاً کارتان با 128 گیگابایت هم راه خواهد افتاد. در غیر این صورت، وقت آن است که کمی بیشتر برای فضای ذخیره‌سازی اضافی خرج کنید یا کمی فضا خالی کنید.

1 دیدگاه

  • حافظه گوشی من 256G هست. از این نظر هم برای تصاویر و ویدئوها و هم برای فایل های موسیقی کافی هست. به نظرم دیگه 256 برای خیلی ها کافی باشه. 128g احتمالا کم باشه.

دیدگاهتان را بنویسید