سایلنت کردن گوشی با حرکت گوشی اندرویدی

سایلنت کردن گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

خیلی از اوقات ممکن است سایلنت کردن گوشی را فراموش کنیم و این امر سبب شود در جلسه یا اماکنی خاص، دچار دردسر برای خودمان و ناراحتی دیگران شویم. در این پست می خواهیم نحوه سریع سایلنت کردن گوشی را برایتان آموزش دهیم تا در این مواقع دچار استرس و تشویش نشوید.

مطلب مرتبط: مشکل صدای گوشی و راه حل های آن

با برنامه Google Phone حالت تلفن‌تان را به بی صدا یا سایلنت تغییر دهید

برنامه تلفن گوگل از قبل روی دستگاه‌های پیکسل نصب شده و می‌تواند به عنوان برنامه پیش‌فرض تماس در سایر دستگاه‌های اندروید انتخاب شود. همان برنامه ای است که برای تماس استفاده می شود و تنظیمات خاص خودش را دارد.

اگر گوشی پیکسل دارید، که اندروید خالص دارد و مانند سامسونگ و شیائومی خصوصی سازی نشده اند، این ویژگی “Flip to Shhh” یا “چرخاندن برای ساکت شدن” نام دارد. وقتی تلفن رو به پایین است، این ویژگی تماس‌ها را قطع کرده و حالت “مزاحم نشوید” را فعال می‌کند. در تلفن‌های غیر پیکسل، این ویژگی “Flip to Silence” یا همان “چرخاندن به سکوت” نامیده می‌شود و فقط تماس‌های دریافتی را قطع می‌کند.

به هر حال در هر دو حالت تلفن همراه شما سایلنت می شود و اگر در شرایط خاصی باشید که نمی خواهید صدایی از گوشی تان در بیاید و فرصت سایلنت کردن گوشی به صورت کامل را هم ندارید، با این شیوه می توانید گوشی را ساکت کنید.

فعال کردن چرخاندن برای سایلنت کردن گوشی در گوشی های پیکسل

برای شروع، برنامه “Phone by Google” را باز کنید و روی نماد منوی سه نقطه در سمت راست بالا ضربه بزنید.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

“تنظیمات” را از منو انتخاب کنید.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

به پایین صفحه بروید و روی “Flip to Shhh” یا “Flip to Silence” در بخش “پیشرفته” ضربه بزنید.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

سوئیچ را روی “Use Flip to Shhh” یا “Flip to Silence” قرار دهید.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

و تمام! به همین سادگی می‌توانید با خواباندن گوشی به صورت یا همان ال سی دی آن را سایلنت کنید و دیگر نگران زنگ خوردن های نا به هنگام نباشید.

فعال کردن چرخاندن برای سایلنت کردن گوشی در سامسونگ

برنامه پیش‌فرض تلفن در گوشی‌های گلکسی سامسونگ نیز دارای ویژگی شبیه به “چرخاندن به سکوت” است. با این حال، به جای تنظیمات برنامه تلفن، این ویژگی در تنظیمات سیستم پیدا می‌شود. یعنی باید به تنظیمات اصلی گوشی بروید.

برای شروع، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا گزینه‌های تنظیمات سریع ظاهر شوند. روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

به پایین بروید و “ویژگی های پیشرفته” (Advanced Features) را انتخاب کنید.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

اکنون به “حرکات و اشاره‌ها” (Motions and Gestures) بروید.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

سوئیچ “سکوت با حرکات” (Mute With Gestures) را روشن کنید.

سایلنت کردن گوشی | تعمیرات موبایل البان

علاوه بر بی صدا کردن با چرخاندن گوشی روی صفحه، می‌توانید دست خود را روی صفحه نمایش نیز قرار دهید تا همین کار انجام شود.

و تمام! هر دوی این روش‌ها خیلی راحت کار می‌کنند. مطمئناً، زدن دکمه “رد کردن” کار سختی نیست، اما حرکت دادن گوشی اغلب ساده و مستقیم‌تر است.

روش دیگر برای سایلنت کردن گوشی

اما اگر این روش ها را نمی پسندید و روش دیگری برای سایلنت کردن گوشی می خواهید، یکی از ساده ترین کارها این است که هنگامی که تماسی برقرار می شود، فقط یک مرتبه روی یکی از دکمه های ولوم بزنید. با این کار گوشی شما بلافاصله سایلنت می شود و دیگر لازم نیست تا تماس را رد کنید.

در صورتی که در مورد هر یک از روش های گفته شده در این پست سوالی داشتین و یا کلا در رابطه با گوشی خود سوالاتی داشتین و در استفاده از گوشی مشکل وجود دارد، می توانید در پایین همین پست سوال خود را بپرسید تا کارشناسان البان در اولین فرصت به شما پاسخ دهند.

همچنین علاوه بر کامنت پایین این پست می توانید در اکثر ساعات شبانه روز، سوالات خود را از طریق دایرکت اینستاگرام البان نیز بپرسید و کارشناسان تا جای ممکن شما را راهنمایی خواهند کرد.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

دیدگاهتان را بنویسید