خالی کردن آیکلاد از عکس بدون حذف شدن از گوشی آیفون

خالی کردن آیکلاد ، البان
نوشته شده توسط البان

ممکن است شما هم در گوشی آیفون خود با پیام پر شدن حافظه آیکلاد مواجه شده باشید. در حالی که با خود می گویید من که کاری نکرده ام و چرا چنین پیامی برایم ظاهر می شود. در واقع چون کاری نکرده اید الان مجبور به خالی کردن آیکلاد هستید! با البان همراه باشید تا بیشتر برایتان توضیح دهد.

این مشکل یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی به مراکز تعمیرات موبایل آیفون برای حل آن مراجعه می کنند که البان به رایگان برایتان توضیح می دهد.

ذخیره سازی اطلاعات در آیکلاد

آیکلاد فضایی ابری است، که به هر اپل آیدی اختصاص داده می شود. 5 گیگ از این فضا رایگان است. شما می توانید به واسطه ذخیره اطلاعاتتان روی آیکلاد، آنها را روی هر وسیله اپلی با وارد کردن اپل آیدی خود داشته باشید.

خالی کردن آیکلاد ، البان

هنگامی که برای اولین بار اپل آیدی خود را روی گوشی یا وسیله ای اپلی ست می کنید، تمام گزینه ها برای ذخیره شدن روی آیکلاد فعال هستند! همین امر باعث می شود که آن 5 گیگ فضای رایگان شما سریعا پر شود.

یکی از مهم ترین عوامل پر شدن آیکلاد ذخیره کردن عکس ها و فیلم های گوشی روی آن است! حجمشان آنقدر بالاست که با پیام پر بودن آیکلاد مواجه می شوید.

توصیه داریم در ابتدای کار حتما به این گزینه ها دقت کنید. برای یافتن گزینه ها باید ابتدا وارد تنظیمات (Settings) گوشی شوید، روی نامتان در ابتدای صفحه زده و بعد گزینه iCloud را انتخاب کنید. در صفحه جدید تمام مواردی که قرار است روی آیکلاد شما ذخیره شوند دیده می شود.

خالی کردن آیکلاد ، البان

تمام گزینه ها در ابتدا فعال هستند که باعث می شود تا حافظه آیکلاد شما سریعا پر شود. موارد حیاتی مانند مخاطبین، شاید نوت و یا هر چیز دیگری که فکر می کنید برایتان مهم است را نگهداری کنید.

اگر در ابتدا اقدام نکنید، مطمئنا به زودی مجبور به خالی کردن آیکلاد خود خواهید شد!

خالی کردن آیکلاد و پاک شدن اطلاعات از روی گوشی

اگر بعد از دریافت پیام پر بودن حافظه آیکلاد، بدون دقت اقدام به پاک کردن اطلاعات داخل آن بکنید، آن اطلاعات از روی گوشی شما هم پاک خواهند شد! در واقع آیکلاد وجود دارد تا بار نگه داشتن اطلاعات روی حافظه گوشی شما نباشد و شما از طریق آیکلاد به آنها دسترسی داشته باشید.

مطلب مرتبط: خالی کردن حافظه آیفون از موارد اضافه

مثلا در مورد عکس و فیلم، در صورت ذخیره سازی آنها روی آیکلاد، یک نسخه کم حجم از آنها نیز روی گوشی تان خواهد بود، اما اگر اقدام به خالی کردن آیکلاد خود بکنید، این اطلاعات از روی گوشی تان نیز پاک می شود و فقط همان نمونه های کم کیفیت از آنها باقی می ماند.

خالی کردن آیکلاد ، البان

حتی غیرفعال کردن موارد ذخیره شده روی آیکلاد نیز باعث پاک شدن آنها از روی آیکلاد می شود!

خالی کردن آیکلاد بدون از دست دادن اطلاعات

حال اگر آیکلاد پر شود، چاره خالی کردن آن و از دست ندادن اطلاعاتی همچون عکس و فیلم هایمان چیست؟

در میان گزینه های موجود برای ذخیره شدن در آیکلاد، پر حجم ترین آن گزینه عکس و فیلم و بعد هم ایمیل است. عکس و فیلم که معلوم است، اما ایمیل وقتی دارای پیوست های بزرگ باشد، حافظه زیادی اشغال می کنند. گزینه ایمیل را به راحتی می توانید حذف کنید چرا که خود ایمیل محلی است برای نگهداری اطلاعات و اصلا لازم نیست که روی آیکلاد هم یک نسخه داشته باشید.

قبل از اقدام به خالی کردن آیکلاد از عکس و فیلم، حتما حتما یک نسخه از آنها را روی رایانه خود ذخیره کنید. برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

گام اول: پشتیبان گیری

خالی کردن آیکلاد ، البان

گام دوم: انتقال از آیکلاد به گوشی و بعد پاکسازی

بعد از اینکه عکس ها و فیلم ها را ذخیره کردید، حال می رویم سراغ گوشی:

  • حافظه آیفون خود را کنترل کنید و ببینید که مقدار فضای اختصاصی برای عکس و فیلم چقدر است.
  • به بخش iCloud در تنظیمات وارد شوید (در بالا گفته شد)
  • گزینه Photos را بزنید و وارد این بخش شوید.
  • احتمالا این گزینه فعال است و روی صفحه قبلی هم جلویش کلمه on را می دیدید. فعلا آن را غیرفعال نکنید.
  • برای آنکه عکس ها با کیفیت اصلی روی گوشی شما ذخیره شوند، گزینه Download and Keep Originals را فعال کنید.
  • مدتی باید صبر کنید. بسته به اینکه چه حجم عکس و فیلم داشته اید این مرحله می تواند طول بکشد. سعی کنید از وای فای استفاده کنید و اگر هم بسته شبانه دارید در شب، تقریبا 5 گیگ دانلود خواهید داشت!
  • بعد از مدتی (بسته به سرعت اینترنت شما و مقدار عکس ها) حافظه آیفون خود را مجدد کنترل فرمایید. اگر به حجم عکس ها، تقریبا 5 گیگ اضافه شده بود، کار تمام شده است.
  • در بخش iCloud تنظیمات، ذخیره سازی عکس ها را غیرفعال نمایید.

با این اقدامات عکس ها از آیکلاد به گوشی منتقل می شوند و وقتی گزینه ذخیره سازی عکس ها را غیر فعال کنید، از روی آیکلاد پاک می شوند.

گام آخر: کنترل کردن آیکلاد

حال مجدد به سایت آیکلاد بروید و اگر دیدید، هنوز عکسی در آن مانده، پاکش کنید تا دیگر پیام پر بودن آیکلاد برایتان ظاهر نشود.

کلام آخر

اگر در هر یک از مراحل خالی کردن آیکلاد خود دچار مشکل شدید، البان با مشاوره رایگان تلفنی در خدمت شما خواهد بود. کافی است یک درخواست ثبت کنید.

 

 

19 دیدگاه

  • خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون
    من با همین روش ، I cloud گوشی مو خالی ‌ و غیرفعال کردم …
    اما با اینکه همه چیز رو از روز I cloud هم حذف کردم … باز وقتی میرم قسمت I cloud چه تو گوشی و تو سایت خودش ، میزنه ، ۲/۴ گیگ حافظه استفاده شده !!!!
    در حالیکه من کلا همه چیز رو روی I cloud غیر فعال کردم ، کل عکسها رو پاک کردم و حتی تو iCloud.com رفتم قسمت recently deleted و تمام عکسهایی که دانلود و دلیت کرده بودم رو دوباره دلیت کامل کردم
    اما متوجه نمیشم این 2/4 گیگ از 5 گیگ حافظه ابری ، با چی پر شده !!!!!

    • سلام
      خواهش می کنم

      در تنظیمات گوشی، ابتدای صفحه که نام شما را نوشته بزنید و سپس گزینه iCloud را انتخاب کنید. در اینجا می توانید ببینید که چه چیزی حافظه آیکلاد شما را اشغال کرده و با زدن گزینه Manage Storage هم بهتر می توانید آن را مدیریت کنید.
      اگر باز هم مشکلتان پابرجابود، از طریق سایت http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند

  • سلام ببخشید و یه مشکل درام اینکه اکانت آیکلودم قفل شده و ازم اطلاعاتی میخواد تا قفلشو باز کنه و من ندارم این اطلاعات رو و میخوام گوشیم رو عوض کنم نمیدونم چجوری عکس هارو با کیفیت درست تو لپتاب بریزم چیکار کنم

  • سلام خسته نباشید
    من می‌خوام عکس هامو از iCloud حذف کنم و تازه فهمیدم ک اگر از اونجا حذف کنم از خود گالری هم پاک میشه
    من حدودا ی ماه پیش، گزینه download and keep originals رو در قسمت photos , iCloud فعال کرده بودم
    اگه الان قسمت iCloud photos رو غیر فعال کنم…عکسا از گالری هم پاک میشه؟

    • سلام
      در تنظیمات گوشی به بخش میزان حافظه (iphone storage) بروید، دقت کنید که Photos چه حجمی را اشغال کرده. اگر این حجم در حد معقولی بود، یعنی نزدیک 5 گیگ یا کمی کمتر، یعنی همه عکس ها و فیلم ها به گوشی منتقل شدند.
      برای اطمینان بیشتر هم می توانید با کامپیوتر به سایت آیکلاد بروید، اپل آیدی خودتون را وارد کنید و از آنجا عکس ها و فیلم ها را روی کامپیوتر دانلود کنید.

  • سلام خسته نباشید من icloud ایپدم رو فعال کردم که حافظه ش کم بشه چون همیشه الارمش توی iPad storage بود اما الان اگه بخوام از توی گالریم عکسی رو ببینم حتما باید وای فای روشن باشه که وقتی روشن میکنم هم کیفیت عکسا از ۷۲۰p در حد ۱۴۴p میشه چیکار باید بکنن؟برنامه ی خاصی هست که باید نصب کنم؟!

    • سلام
      خیر برنامه خاصی لازم نیست
      الان همه چی در آیکلاد ذخیره میشه و عکسها هم همینطور و فقط نسخه کم حجم شده آنها در دستگاه می مانند. اگر می خواهید این گونه نباشد، باید در تنظیمات بخش آیکلاد، گزینه download & keep originals را بزنید تا همه عکس ها دانلود شده و دیگر نیازی نباشد هر بار دانلود شوند
      کلا هم توصیه داریم عکس ها را در آیکلاد ذخیره نکنید چون ظرفیت آیکلاد فقط 5 گیگ است و زود پر خواهد شد

  • سلام ببخشید من میخوام از سایت ای کلود همه عکسامو پاک کنم ولی هرچقدر می‌کنم پاک نمیشه همونجوری میمونن نمیدونم چیکار کنم میشه کمکم کنین ممنون

    • سلام
      اول اینکه اگر عکسها را می خواهید اول آنها را دانلود و نگه داری کنید (برای این منظور دو روش وجود دارد، یکی همون فعال کردن download & keep originals هست که در پست هم توضیح دادیم و دیگری این است که به سایت icloud.com برید و از اونجا دانلودشون کنید)
      وقتی که در تنظیمات آیکلاد، گزینه photos را خاموش کنید، بلافاصله به شما پیام می دهد که با غیرفعال کردن این گزینه عکس ها پاک می شوند. با قبول آن پاک خواهند شد.
      روش دیگر هم مراجعه به سایت icloud.com است و پاک کردن از اونجا

      اگر باز هم مشکل داشتین، می توانید از طریق ارسال سوال به دایرکت پیج البان در اینستاگرام مشکل خود را سوال کنید تا کارشناسان بهتر راهنماییتان کنند
      پیج البان در اینستاگرام: https://www.instagram.com/elbaancom/

  • سلام وقت بخیر ، الارم آیکلود پر هست میامد و ناخواسته نوتهایم را در ایکلود حذف کردم و از گوشی هم حذف شدند البته بک اپ نگرفتم ، ایا میشه کاری کرد که بهشون دسترسی پیدا کنم

      • سلام من قبل از اینکه به سایت آی کلود برم و عکسا و دانلود کنم گزینه photos تو آی کلود رو off کردم الان نمیتونم download and keep original بزنم اصلا ندارم گرینشو

        • سلام
          وقتی این گزینه را خاموش می کنید دیگه همه عکس ها پاک میشن و چیزی برای دانلود شدن نمی ماند. توضیح دادیم که قبل از خاموش کردن باید دانلودشون کنید! 🙁

  • سلام وقتتون بخیر میشه راهنمایی کنید چکار کنم اپل آیدی رو گوشیم نصبه مخاطبین پیاما گالری گوشیم واتساپ اینستاگرام تلگرام تو اپل آیدی قسمت ایکلود ذخیره نشن آخه یکی به اپل آیدی من دسترسی داره نمیخوام پیامام مخاطبینم گالریم براش بالا بیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام
      ببینید اگر الان خاموشش کنید، همه چی از روی گوشیتون خالی میشه
      اول برید داخل سایت icloud.com و اپل آیدیتون را وارد کنید همه چیو دانلود کنید و بعد گزینه های روشن آیکلاد رو خاموش کرده و بعد هم از آیکلاد پاک کنید

  • سلام خسته نباشید
    من از روی عکس ها و فیلم ها قبل از خاموش کردم iCloud کپی نگرفتم و دانلودشون نکردم
    بعد از سی روز عکس ها از همه جای گوشیم حذف میشه؟

    • سلام
      بله
      کلا همون اول هم پاک میشه و معمولا برای آیکلاد داخل recently deleted نمیره
      به سایت icloud.com هم بروید و اپل آیدیتون را وارد کنید و ببینید که اونجا هم چیزی نمونده باشه

دیدگاهتان را بنویسید