کاهش سهمیه کارت سوخت در صورتیکه در سوختگیری دقت نشود!

کاهش سهمیه کارت سوخت ، البان
نوشته شده توسط البان

از اواخر آبان 98 بعد از چند سال توقف استفاده از کارت سوخت جهت سوختگیری، کارت های سوخت مجدد فعال شدند. نکته ای مهم که مردم باید بدانند این است که اگر به نکته ای ظریف دقت نکنند باعث کاهش سهمیه کارت سوخت خود می شوند و ممکن است در هر بار سوختگیری تا 2لیتر از سهمیه آنها کاسته شود! البان برایتان توضیح می دهد.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

نحوه سوخت گیری با استفاده از کارت سوخت

بعد از اجرایی شدن اجبار به استفاده از کارت سوخت، رانندگان برای سوختگیری باید از کارت استفاده کنند. ابتدا کارت را وارد جایگاه کارت سوخت نمایند، رمز را که اگر تغییر نداده باشند 4 رقم آخر کد ملی فرد نوشته شده روی کارت سوخت است، را وارد نمایند و نازل را برداشته و اقدام به سوختگیری نمایند.

کاهش سهمیه کارت سوخت ، البان

مطلب مرتبط: استعلام وضعیت کارت سوخت

بدین ترتیب می توانید در صورتیکه در کارت سوخت خود سهمیه داشته باشید، اقدام به سوختگیری نمایید.

جریان کاهش سهمیه کارت سوخت چیست؟

به تازگی آقای رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اعلام کرده است که سیستم سوختگیری با کارت سوخت به صورت ترکیبی آنلاین و آفلاین بوده و چنانچه کاربران دقت نکنند در انتهای سوختگیری مقداری از سهیمه کارت سوختشان کاهش خواهد یافت.

روش صحیح سوختگیری بدون کاهش سهمیه کارت سوخت چگونه است؟

  • تا پایان فرآیند سوختگیری همان است که در بند قبل گفته شد.
  • اما وقتی سوختگیری تمام شد، ابتدا نازل را در جای خودش قرار دهید.
  • صبر کنید، تا وقتی که روی صفحه نمایش دستگاه سوختگیری، بنویسد “لطفا کارت خود را بردارید”.
  • چنانچه پیش از دیدن این جمله کارت را بردارید، تا دو لیتر از سهمیه کارت سوخت شما از دست می رود، اما هزینه ای بابت آن از شما گرفته نخواهد شد.

کاهش سهمیه کارت سوخت ، البان

شما می توانید بعد از اتمام عملیات سوختگیری و وقتی نازل را روی جایش قرار می دهید، در باک را ببندید، تا وقتتان هم تلف نشود و بعد از دیدن جمله رو نمایشگر، کارت سوخت را برداشته و سپس اقدام به پرداخت مبلغ بنزین کنید.

اعتراض درصورتیکه باز هم سهمیه شما کاهش یابد

اما چنانچه حواستان بود و پس از سوختگیری نیز کارت را دیر برداشتید، اما باز هم مقداری سوخت از کارتتان کم شد، می تواند با شماره 09627 تماس بگیرید و در این باره اطلاع دهید. کارشناسان بررسی می کنند و در صورتیکه برایشان این موضوع تایید شود، مقدار از دست رفته را باز می گردانند.

اما در حالتی که کارت را زود برمی دارید، چون در حالت آفلاین سوخت از کارتتان کم می شود، اقدامی نمی توانند بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید