خاموش کردن آیفون بدون استفاده از دکمه پاور آن ممکن هست اما مراقب باشید

خاموش کردن آیفون دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از مواردی که در گوشی های امروزی کم شده وجود دکمه ها در آن هاست. گاها به غیر از دکمه های تغییر صدا، فقط یک یا دو دکمه دیگر دارند. اما همین یکی دو دکمه هم کلی استفاده می شوند و خراب می شوند. در گوشی های آیفون (تا قبل از آیفون 7) دکمه های ولوم، دکمه هوم و دکمه پاور دارند و از آیفون 7 به بعد دکمه هوم به نوعی حذف می شود. خاموش کردن آیفون در صورت خراب شدن دکمه پاور می تواند مشکل و سخت باشد و یا فکر کنید ناشدنی! اما به شما شیوه خاموش کردن آیفون بدون استفاده از دکمه پاور را آموزش خواهیم داد.


مرتبط: آموزش فعالسازی و شخصی سازی تاچ کمکی در آیفون


کار ساده هست. کافی است تاچ کمکی یا همان AssistiveTouch را در گوشی آیفون خود فعال کرده باشید. این کار از طریق تنظیمات شدنی است و در پستی دیگر به طور کامل توضیح داده ایم. تاچ کمکی را لمس کنید. گزینه Device را انتخاب کنید. گزینه ای که گوشی را قفل می کنید را خواهید یافت. این گزینه را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. آنقدر نگه دارید تا علامت دست کشیدن برای خاموش کردن آیفون نمایان شود. بدین ترتیب گوشی آیفون شما بدون استفاده از دکمه پاور خاموش می شود.

البته شما ممکن هست که گزینه قبل صفحه را مانند شکل به صورت کلی هم برای تاچ کمکی تعریف کرده باشید، که از طریق آن هم همین اقدامات را می توانید انجام دهید.

iPhone-Shutdown

اما یک نکته خیلی خیلی مهم وجود دارد. اگر دکمه پاور شما خراب است، وقتی گوشی را خاموش می کنید، برای روشن کردن مجدد آن مشکل خواهید داشت. بنابراین بایستی در صورت خراب شدن دکمه پاورتان حتما به فکر تعویض آن باشید. تعویض دکمه پاور آیفون هم کار بسیار ساده ای هست. کافی است به سایت www.elbaan.com بروید. گزینه ثبت درخواست را انتخاب نموده و در عرض 30 ثانیه یک درخواست ثبت نمایید. دیگر کار شما تمام می شود و فقط باید منتظر باشید تا یک تعمیرکار مجرب با شما تماس بگیرد. تعمیرکار به شما مشاوره های لازم در خصوص درست کردن گوشی آیفون را خواهد داد و در صورت موافقت و رضایت شما، در محل و در زمانی که شما بگویید حاضر شده و دکمه پاور گوشی شما را در زمانی کوتاه تعویض خواهد کرد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید