درباره محصولات قرمز اپل (RED) چه می دانید؟

Apple-Product-Red-Banner-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

حتما محصولات قرمز اپل و اخبار مربوط به آن را در جاهای زیادی دیده اید. اما این رنگ قرمز به این صورت چه داستانی در پشت خود دارد؟

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل آیفون

شرکت اپل به مدت ده سال است که محصولاتی را به رنگ قرمز تحت عنوان محصولات قرمز (RED) را می فروشد و سود حاصل از آن را مستقیما جهت هزینه های مربوط به مشاوره، تست و درمان روشهای پیشگیری انتقال ویروس ایدز (HIV/AIDS) از مادر باردار به جنین داخل شکم او می شوند، صرف می کند.

apple-red-products-DigiDoki

محصولات قرمز اپل، اِلـبان

مردم کشورهای غنا، لسوتو، رواندا، آفریقای جنوبی، سوئیس، تانزانیا، کنیا و زامبیا از این طرح خیریه پیشگیری از انتقال ویروس ایدز بهره می برند. به گفته شرکت اپل، هر یک دلار خرید شما، معادل سه روز کمک هزینه برای داروهای نجات بخش پیشگیری از انتقال ایدز می باشد.

مرتبط: نحوه تشخیص تقلبی و اصلی بودن کابل و شارژر آیفون

شرکت اپل گزارش داده که از راه فروش این محصولات قرمز (RED) تا به حال بیشتر از 130ملیون دلار کمک و آن هم به صورت مستقیم به این پروژه رسیده است.

آخرین محصول اپل که از این دسته محصولات به شمار می رود، آیفون 7 قرمز iPhone 7 (PRODUCT)RED می باشد که به تازگی به بازار ایران هم وارد شده است. البته در ابتدای ورود به ایران قیمت بسیار بالایی داشت ولی کم کم با گذشت زمان قیمت آن کاهش یافت. البته کمی گرانتر بودن این محصول دلیل خاص خودش را دارد که به تفصیل در بالا معرفی کردم.

البته مراقب باشید که مبلغ زیاد پرداختی توسط شما در ایران، به معنای کمک بیشتر به این کار شرکت اپل نیست بلکه به معنای سود بیشتر برای فروشندگان این محصول است، چراکه این محصولات با همان قمیت ثابت از کشورهای خارجی تهیه و به صورت قاچاق رسمی وارد ایران می شوند!

مرتبط: وضعیت اپل در ایران

به نظر شما آیا این کار اپل، کار خوبی است و آیا شما به این خاطر حاضر هستید از محصولات قرمز اپل خریداری کنید؟

منبع: apple

2 دیدگاه

  • الان یعنی هرکس گوشی قرمز اپل رو دستش میگره باید یاد ایدز بیافته! یا مثلا بگیم طرف ایدزی هست!. عجب کارهایی میکنه این اپل برای گوشی قرمزش

    • نه، فکر کنم مطلب را اشتباه متوجه شدید. کسی که گوشی قرمز اپل در دست میگرد، شخصیست که در خریدش سهمی را برای کمک به برنامه پیشگیری از ایدز اختصاص داده است.
      چیزی شبیه به ربان قرمزی که انگلیسیها در بازیهای لیگ جزیره به یقه کتشان متصل میکنند

دیدگاهتان را بنویسید