روشن کردن ماشین با آیفون در iOS 13.4

روشن کردن ماشین با آیفون ، البان
نوشته شده توسط البان

تلفن های همراه این روزها فراتر از یک گوشی معمولی بوده و کارهای زیادی را می توانیم با آنها به راحتی انجام دهیم. روشن کردن ماشین با آیفون شاید یکی از کاربردهایی باشد که کمتر کسی به آن فکر کند اما اپل در iOS 13.4‌ و تحت عنوان CarKey،‌ امکانی که به والت اضافه خواهد شد،‌ به دنبال ایجاد آن است! که البان برایتان توضیح خواهد داد.

مطلب مرتبط: به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی آن

البته که این کار و امکان ممکن است روی گوشی های اندروید نیز ایجاد شود،‌ اما اپل به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم دیجیتالی کردن ماشین،‌ در کنار سامسونگ و ال جی، زودتر برای ممکن ساختن این قابلیت قدم برداشته است!

استانداردسازی چیزی که وجود دارد!

حتما می گویید این که چیز جدیدی نیست! خیلی از ماشین ها اپ مخصوص به خود را دارند و می توان آنها را با گوشی حتی هدایت کرد. سازنده هایی نظیر تسلا و یا آئودی از جمله سردمداران این عرصه هستند.

روشن کردن ماشین با آیفون ، البان

اما کاری که اپل می خواهد بکند،‌ فراتر از اینهاست و می خواهد به یک استانداردی برسد که تمام خودروها را بتوان با یک اپ واحد کنترل کرد! و شاید بتوان کلیدهای دیجیتالی را با شخص دیگری هم که آیفون دارد به اشتراک گذاشت!

این ویژگی جدید آیفون یک بار به صورت نرم افزاری تعریف می شود و بعد از آن حتی وقتی آیفون خاموش هم هست و باتری ندارد می تواند کنترل ماشین را برایتان فراهم سازد. کاملا سخت افزاری و بدون نیاز به شبکه و …

روشن کردن ماشین با آیفون و CarKey چگونه خواهد بود؟

در نسخه های بتای iOS 13.4‌ قابلیتی با نام CarKey دیده می شود که یک API‌ به سازندگان خودروها اختصاص می دهد که می توانند به کمک آن سوئیچ ماشین های NFC دار را در آن تعریف کنند.

روشن کردن ماشین با آیفون ، البان

یعنی البته که بخشی از کار سمت اپل و گوشی آیفون هست،‌ ماشین نیز باید امکان استفاده از CarKey و فناوری NFC‌ را داشته باشد. بنابراین در این صورت با نزدیک شدن گوشی به ماشین،‌ گویی سوئیچ نزدیک شده و می توانید از ماشین استفاده کنید.

حتی نیازی به باز کردن قفل گوشی هم نخواهد بود،‌ اما امکان اضافه کردن امنیت بیشتر و قفل نیز وجود دارد.

مطلب مرتبط: جفت کردن اپل واچ با گوشی

در حال حاضر از اپ خودرو بی نیاز نمی شوید. اپ خودرو را نصب کرده و سپس وارد والت اپل می شوید. جفت سازی انجام شده و در ماشین آیفون را در ابتدای لیست NFC‌ قرار می دهید. به این ترتیب آیفون شما در اپ والت تبدیل به سوئیچ شده و در مرحله بعد می توانید اپل واچ را هم به این امکان مجهز کنید.

روشن کردن ماشین با آیفون ، البان

حتی می توانید از طریق والت آیفون این سوئیچ یا CarKey را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آنها هم بتوانند کنترل خودروی شما در اختیار بگیرند،‌ بدون آنکه نیاز باشد سوئیچ به آنها بدهید!

کلام آخر

درست است که این قابلیت در نسخه بتای iOS 13.4 دیده شده است،‌ اما معلوم نیست که حتما در نسخه نهایی آن نیز باشد و ممکن است یک امکان خاص برای iOS 14‌ باشد و تا آن زمان یعنی سپتامبر 2020، ارائه نشود.

اپل هنوز در مورد روشن کردن ماشین با آیفون و CarKey اعلان رسمی نکرده است، اما انتظار می رود که در همین سال میلادی از آن رونمایی کند.

به نظر شما این همه امکانات دسترسی به گوشی همراه چگونه است؟ چقدر چنین امکانی می تواند رفاه بیاورد و یا ممکن است رفاه را از بین ببرد؟ خوشحال می شویم نظراتتان را پایین همین پست بدانیم

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید