وصل کردن اپل واچ به گوشی آیفون، قبل و بعد از ریست کردن گوشی

نوشته شده توسط البان

گجت های پوشیدنی از ادوات بسیار محبوب و فراوان این روزها شده اند. ساعت ها و مچ بندهای هوشمند از جمله این ادوات هستند. این ساعت ها اطلاعات سلامتی نظیر تعداد گام پیموده شده، ضربان قلب، فشار خون و … را به گوشی و اطلاعاتی نظیر تماس ها، پیام ها و اعلان های نرم افزارهای دیگر را از گوشی به کاربر ارسال می کند. یکی از این گجت ها اپل واچ است که گاها افراد در وصل کردن اپل واچ به گوشی آیفون خود دچار مشکل می شوند و با توجه به درخواست هایی که پیرامون این موضوع در بخش تعمیرات موبایل آیفون از سامانه البان ثبت شده است برخود لازم دانستیم تا قدری در این زمینه توضیح دهیم.


مطلب مرتبط: اشتراک گذاری اینترنت در آیفون با iOS 11


برای وصل کردن اپل واچ در اولین مرتبه، هنگامی که اپل واچ قبلا به هیچ گوشی دیگری وصل نشده بوده است، کافی است در گوشی خود وارد اپ واچ بشوید و با توجه به نوشته روی آن اقدام به اصطلاح جفت کردن (همان وصل کردن) اپل واچ و گوشی کنید. لازم است در این راستا بلوتوث گوشی شما روشن باشد و گوشی شما یا از طریق وای فای و یا از طریق اینترنت خط به اینترنت متصل باشد. همانطور که می دانید، اپل واچ و تقریبا تمام گجت های هوشمند از طریق بلوتوث به گوشی وصل می شوند. اینترنت هم برای خاطر کنترل کردن اپل آیدی و برخی تنظیمات لازم هست.

وصل کردن اپل واچ اِلـبان

بعد از وصل کردن اپل واچ به گوشی، در تنظیمات گوشی که وارد شوید، وقتی وارد قسمت اول تنظیمات (که نام شما را نشان می دهد) بشوید، در انتهای آن می توانید دستگاه هایی که اپل آیدی شما روی آنها ست شده است را ببینید. که حالا علاوه بر گوشی شما، اپل واچ هم به آن اضافه شده است.

بعد از ریست شدن ساعت، می توانید آن را مجددا تنها به همان گوشی قبلی وصل کنید.

تمام تنظیمات اپل واچ، نصب، حذف و به روز رسانی برنامه های روی آن و حتی به روز کردن خود اپل واچ، از طریق اپ واچ (Watch) داخل گوشی قابل انجام هست.

این کار ساده بود، اما مشکل زمانی پیش می آید که شما به هر دلیلی مجبور می شوید گوشی خود را ریست کنید، ریست کامل. اگر این کار را بکنید، متوجه می شوید که گوشی دیگر ساعت را نمی شناسد و با اقدامات قبلی هم نمی توانید ساعت را به گوشی وصل کنید. روی ساعت شما نام اپل آیدی شما هست، اما اصلا نمی توانید آن را به گوشی وصل کنید.

وصل کردن اپل واچ اِلـبان

بعد از ریست کردن گوشی، برای وصل کردن اپل واچ به آن بایستی اپل واچ را هم ریست کنید. برای این کار، روی خود ساعت به تنظیمات آن بروید، در بخش General در انتهای آن گزینه ریست را انتخاب و بعد پاک کردن تمام محتویات آن را تایید کنید. مراقب باشید که برای این کار باطری اپل واچ باید بالای 50 درصد باشد و در غیر اینصورت آن را روی پایه شارژرش قرار دهید. بعد از ریست شدن ساعت، می توانید آن را مجددا تنها به همان گوشی قبلی وصل کنید.

بهترین کار این است که حتما جلوی فروشنده، اپل واچ به گوشی خریدار وصل شود

توجه شما را به واژه همان در جمله قبلی جلب می کنیم. یکی از شرایط امنیتی اپل واچ و شرکت اپل این هست که تا وقتی که یک اپل واچ و گوشی جفت شده را، از هم جدا نکنید یا همان unpair نکنید، تحت هیچ شرایطی نمی توانید آن ساعت را به گوشی دیگری متصل کنید! این حالت امنیتی باعث می شود که دیگر دزدیدن اپل واچ هیچ سودی نداشته باشد، البته اگر دزدان این موضوع را بدانند :). به این موضوع در هنگام خرید و فروش اپل واچ دست دوم دقت کافی را داشته باشید. و بهترین کار این است که حتما جلوی فروشنده، اپل واچ به گوشی خریدار وصل شود.


مطلب مرتبط: آپدیت اپ ها در آیفون و در iOS 13


یک نکته جالب هم در رابطه با این ساعت هوشمند بگوییم که در شهری جان خانمی به دلیل داشتن ساعت هوشمند نجات داده شد. هنگامی که بدون آنکه خودش بداند فشارش نوسان داشت؛ ساعت او را به رفتن به بیمارستان دعوت کرد و از یک سکته جان سالم به در برد.

دیدگاهتان را بنویسید