سامسونگ در المپیک زمستانی 2018 با ایرانی ها چه کرد؟

سامسونگ در المپیک دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

همانطور که می دانید کره جنوبی میزبان مسابقات المپیک زمستانی 2018 است. سامسونگ در المپیک امسال به عنوان حامی مالی اصلی شناخته می شود. این کمپانی بزرگ در این دوره از مسابقات با ایرانی ها جریاناتی ایجاد کرد که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل سامسونگ

سامسونگ در المپیک زمستانی به هر یک از ورزشکاران یک عدد گوشی نوت 8 هدیه داد. این گوشی در واقع به نوعی پرچمدار حال حاضر سامسونگ محسوب می شود و بعد از ارائه ناموفق و خطرناک نوت 7، شرکت سامسونگ امید دارد با نوت 8 مجددا اعتبار نوت های خود را باز یابد. اما این بار هم این نوت بازی ها بی سر و صدا نبود.


مرتبط: دلیل انفجار نوت های 7 چه بود؟


شرکت سامسونگ در حدود 4هزار عدد گوشی نوت 8 مخصوص بازی های المپیک زمستانی به دست اندرکاران این مسابقات اهدا کرد تا آنها هم این گوشی ها را بین ورزشکاران تقسیم کنند. اما به دلیلی کاملا عجیب، به ورزشکاران ایرانی در ابتدا گوشی داده نشد به بهانه تحریم های امریکا علیه ایران!

سامسونگ بیش از این هرگز چنین کاری نکرده بوده و همواره ایران را یک بازار خوب برای خودش حساب کرده است و از این اقدام کمیته برگزاری نیز اعلام برائت کرده و گفته که مسئولیت آن برعهده خود کمیته برگزاری مسابقات است.

این اتفاق در دنیای ورزش و سیاست بسیار صدا کرد و اعتراض ها شروع شدند. سفیر کره جنوبی در کشورمان به وزارت کشور فراخوانده شد و از این قبیل اتفاقات.

سامسونگ در المپیک اِلـبان

نتیجه تمام این صحبت ها این شد که کمیته برگزار کننده مسابقات رسما و طی یک نامه از کمیته المپیک ایران معذرت خواهی کردند و بعد از آن نیز گوشی های گرفته شده از سامسونگ را میان ورزشکاران ایرانی تقسیم کردند.

سامسونگ در المپیک اِلـبان

تحلیل های فراوانی در رابطه با این اتفاق صورت گرفته، و هر گروهی تحلیل خاص خود را دارد. اما سامسونگ در المپیک با این کار توانست تبلیغات جهانی خود را تاثیرگذارتر از گذشته انجام دهد و بگوید که مثلا این کمپانی کاری به تحریم ها ندارد و ورزش را به عنوان وسیله ای برای حفظ و ایجاد رابطه و دوستی میان ملت ها می بیند.

نکته قابل توجه دیگر این است که کره شمالی اعلام کرده که اگر ورزشکاری از این گوشی ها به کره شمالی بیاورد عواقب بدی در انتظارش خواهد بود!!!

دیدگاهتان را بنویسید