سیستم عامل هواوی برای مقابله با جنگ تحریمی امریکا

سیستم عامل هواوی البان
نوشته شده توسط البان

پس از کش و قوس های فراوان بر سر تحریم کردن هواوی از طرف امریکا و محدودیت های اعمالی به واسطه آن برای دسترسی به سیستم عامل اندروید و تولید کنندگان چیپ های موبایلی، حال سیستم عامل هواوی به صورت نسخه اولیه ارائه شده است که باعث می شود نگرانی های کاربران هواوی پایان یابند. ما در البان در رابطه خرید هواوی و این موارد نکاتی گفتیم و حالا در رابطه با سیستم عامل جایگرین هواوی به عنوان راه حلش برای فرار از این مورد را نیز بیان می کنیم.

سیستم عامل هواوی با نام HarmonyOS

در واقع این سیستم عامل هواوی پیش از این در صنعت اینترنت اشیا با نام Hong Meng عرضه می شده است و حالا با نام جدید HarmonyOS قرار است برای گوشی های اندروید کارایی داشته باشد.

سیستم عامل هواوی البان

نظر هواوی بر این است که دنیای اینترنت اشیا نیاز به سیستم عاملی قوی تر دارد و باید بتواند این فضای بزرگ ادوات مختلف را در خود جای دهد.

سیستم عامل هواوی در کنفرانسی که اخیرا در چین برگزار شد برای گوشی های هواوی رونمایی شد، اما برای این سوال که آیا این سیستم عامل جایگزین اندروید روی گوشی های هواوی خواهد شد یا خیر، پاسخی کامل داده نشد.

ادعای شرکت هواوی این است که این سیستم عامل جدیدش بسیار بهینه بوده و بهترین گزینه برای دنیای IoT خواهد بود. به عنوان مثال گفته که صد خط برنامه در فضای اندروید را می توان در یک خط HarmonyOS جای داد.

مطلب مرتبط: تعمیرات هوآوی با مرکز تعمیرات موبایل البان

سیستم عامل هواوی البان

هواوی به دنبال این هست که این سیستم عامل را در سیستم های دیگری نظیر ساعت های هوشمند و … نیز جای دهد.

آیا هواوی با سیستم عامل جدیدش موفق می شود؟

سیستم عامل جدید در فضای موبایلی آدم را به یاد ویندوز فون ها می اندازد. ویندوز فونی که به نوعی می توان محصول اصلی شراکت و همکاری نوکیا و مایکروسافت دانست که بعد از ظهوری قدرتمند، در عرض چند سال از بین رفت. خداحافظی ویندوزفون این مسئله را نشان می دهد که ممکن است سیستم عامل جدید به راحتی نتواند جایی در دنیای گوشی های همراه باز کند.

سیستم عامل هواوی البان

اما با توجه به ادعای هواوی مبنی بر تطبیق پذیری این سیستم عامل با اندروید، احتمال قوی می رود که بتواند با HarmonyOS یک انقلابی در صنعت نرم افزاری و گوشی های همراه ایجاد کند.

مطلب مرتبط: هواوی بخرم؟

شما در رابطه با سیستم عامل جدید چه فکر می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید