صفحه لمسی مقاومتی و خازنی

نوشته شده توسط البان

به تدریج با هوشمند شدن گوشی ها دگمه های آنها هم کم کم کاهش یافته و صفحه کلیدها جای خود را به صفحه لمسی دادند تا ضمن استفاده آسان از آنها امکان داشتن صفحات بزرگتر و گوشی در ابعاد توجیه پذیر نیز امکان پذیر باشد.

دو نوع متدوال صفحه لمسی به کار رفته از نوع خازنی و مقاومتی است که هردو را در این پست توضیح خواهیم داد. در ابتدا صفحات لمسی به صورت مقاومتی بودند. بعد از لایه های صفحه نمایش در انتها دو لایه فلزی با فاصله کم قرار می گیرد. هر قسمتی که لمس شود این دو صفحه به هم برخورد کرده و لمس شناسایی می شود. این تکنولوژی بسیار ساده و ارزان است و با هر شیئی می توان صفحه را لمس و استفاده نمود، اما از معایب آن می توان به بزرگ بودن ابعاد آن و عدم توانایی شناسایی همزمان چند لمس اشاره نمود.

مطلب مرتبط: تعویض ال سی دی گوشی 

image5

صفحه لمسی مقاومتی | تعمیرات موبایل البان

مدل پیشرفته تر صفحات لمسی، صفحات لمسی خازنی است. در این صفحات هرگاه انگشت یا وسیله ای رسانا به صفحه برخورد میکند (یا صفحه لمس می شود) خواص الکتریکی آن نقطه تغییر می کند، این تغییرات توسط مدارها پردازش شده و لمس شناسایی می شود. چند لمسی، حساسیت بالا و کوچک بودن مدارات مربوطه از مزایای این مدل صفحات لمسی شمرده می شود، اما از معایب آن این است که تنها می توان با اشیا رسانا و دست آنها را لمس نمود که این موضوع در فصول سرد که نیاز به استفاده از دستکش می باشد کمی ناراحت کننده است.

ctouch

دیدگاهتان را بنویسید