میزان جذب یا SAR در گوشی به چه معنا است؟

نوشته شده توسط البان

y9izgK5cEدر دفترچه راهنمای گوشی ها یا در سایتهایی که از ویژگی های آنتن گوشی سخن گفته یک گزینه وجود دارد تحت عنوان میزان جذب یا SAR(Specific Absorption Rate). در این پست البان توضیحات مختصری در این رابطه خواهد داد تا خوانندگان گرامی به اندازه کافی متوجه بشوند.

گوشی های ما برای آنکه بتوانند صوت، تصویر و دیتا انتقال دهند توان مصرف می کنند، یعنی مقداری توان ارسال و مقداری دریافت می کنند. این میزان توان امواج نباید از حدی بیشتر باشد وگرنه به بافتهای بدن و مغز آسیب وارد می شود. سه مرکز اصلی که تعیین کننده میزان حداکثری این پارامتر هستند عبارتند از کمیسیون ارتباطات فدرال دولت امریکا، صنعت کانادای دولت کانادا و شورای اتحادیه اروپا.

نحوه محاسبه میزان جذب طبق فرمول زیر بوده و باتوجه به مقدار بافتی که برای آن مقدار گزارش می شود حداکثر مقداری دارد که توسط موسسات ذکر شده در بند قبل اعلام می شوند. برای امریکا و کانادا این مقدار برابر با 1.6وات بر کیلوگرم، تست شده برروی میانگین 1گرم بافت و برای اروپا برابر با 2وات بر کیلوگرم، تست شده برروی میانگین 10گرم بافت، است.میزان جذب یا SAR ، البان

طبق آنچه گفتیم هرچه این عدد برای گوشی شما کمتر باشد در نتیجه آسیب کمتری به بدن شما وارد می آید. ضمنا این موضوع را در نظر داشته باشید که اعداد گزارش شده در دفترچه گوشی مقادیر حداکثری بوده و معمولا گوشی با توانهای خیلی پایینتر کار میکند.

نکته ایمنی

جالب است بدانید، که اگر شما گوشی را با زاویه 15 درجه نسبت به سر خود بگیرید، یعنی به نحوی که بخش میکروفن گوشی از دهان شما تقریبا 4-5 سانتی متر فاصله داشته باشد، میزان تشعشعات تابیده شده به شما به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت!

البته بهترین حالت استفاده از هندزفری است، چه بهتر که سیمی باشد، اما مدل بلوتوثی آن هم از خود گوشی آسیب کمتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید