آیا فعالسازی آی مسج و فیس تایم در گوشی های آیفون هزینه دارد؟

نوشته شده توسط البان

دارندگان گوشی های آیفون حتما با دو عبارت آی مسج و فیس تایم (iMessage & FaceTime) در گوشی خود مواجه شده اند. اما اینها چه هستند و چگونه می توان از آنها بهره برد و باتوجه به پیامک همراه اول به کاربرانش چقدر این دو نرم افزار رایگان و یا هزینه بر هستند؟

این آموزش برای بی نیاز شدن شما کاربران برای مراجعه به تعمیرکاران تعمیرات موبایل آیفون برای این گونه مسائل ساده توسط البان منتشر شده است.

آی مسج و فیس تایم چه هستند؟

آي مسج و فیس تایم از اولین اپ ها برای چت و تماس تصویری با استفاده از اینترنت بوده اند. این نرم افزارها از ابتدا روی آیفون ها هستند و کاربران تنها باید آنها را فعال کنند. البته در حال حاضر با آمدن این همه نرم افزارهای چت صوتی تصویری و نوشتاری این دو دیگر همچون گذشته حائز اهمیت نیستند. اما عده ای همچون ما دوست داریم که از تمام ویژگی های گوشیمان لذت ببریم.

فرآیند فعالسازی iMessage

همچون تمام مسائل دیگر در آیفون، برای فعالسازی آی مسج و فیس تایم نیاز به یک اپل آیدی هست. بعد از ساختن آن و وارد کردنش در گوشی می توان این دو قابلیت را فعال کرد. اما نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این اپ ها برای آنکه فعال شوند نیاز دارند تا از طریق شماره ای که به عنوان شماره خودتان در گوشی ثبت کرده اید، پیامکی به شرکت اپل بفرستند. این پیامک فعالسازی همان بخش هزینه ساز این اپها می باشد که البته به شما راه دور زدن آن را آموزش خواهیم داد.

در ابتدا باید شماره خودتان را در گوشی وارد کنید تا وقتی که وارد مخاطبان خودتان می شوید نام و شماره خودتان اولین چیزی باشد که می بینید. برای این کار کافی است در تنظیمات بخش وارد phone شده و در بخش My Number شماره خودتان را وارد نمایید. از صحیح بودن تاریخ و ساعت گوشی خودتان نیز مطمئن باشید. برای اطمینان می تواند این تنظیمات را هم در حالت خودکار بگذارید تا خودش از طریق اینترنت تنظیم شود. از وای فای خود نیز مطمئن باشید. فعالسازی اینترنت خوبی لازم دارد!

آی مسج و فیس تایم

اگر موارد بند قبل را اجرا کردین حال به این ترتیب اقدام نمایید. ابتدا گوشی را به حالت هواپیما ببرید (Flight Mode). وقتی این کار را می کنید وای فای گوشی خود به خود خاموش می شود. شما وای فای را مجددا فعال کنید. به تنظیمات رفته و در بخش های آی مسج و فیس تایم گزینه فعالسازی را روشن کنید. بدین ترتیب این دو اپ از طریق ایمیلی که برای اپل آیدی استفاده کرده اید، فعال می شوند. بعد از این کار گوشی را از حالت هواپیما خارج کنید. بعد از اینکار یک پیغام در صفحه ظاهر می شود که می گوید فعالسازی آی مسج و فیس تایم از طریق پیامک در برخی اپراتورها هزینه بر است. اگر در منطقه ای هستید که می توانید با یک بار هزینه و یا بدون هزینه یه کشورهای دیگر پیامک بفرستید، می توانید گزینه اوکی را انتخاب کنید. اما اگر در ایران هستید، حتما حتما گزینه کنسل (cancel) را انتخاب نمایید تا کلا از آی مسج و فیس تایم از طریق ایمیلتان کار کنید نه شماره موبایلتان. هر دفعه هم که گوشی خود را خاموش و روشن کنید و یا آنتن گوشی قطع و وصل شود این پیغام ظاهر خواهد شد و باید باز هم کنسل را بزنید تا الکی هزینه اضافی نپردازید

8 دیدگاه

    • بله
      طبق روشی که توضیح داده شده عمل کنید
      البته طرف مقابلی که می خواهید با او تماس آی فیس داشته باشید نیز باید این کارها را بکنند

  • ممنون از مقاله خوبتون من به اوپراتور زنگ زده بودم فقط میگفتن هزینه داره درست توضیح ندادن که این هزینه بابت چی هست
    الان تازه متوجه شدم که هزینه بابت چیه و ممنون از راه دور زدنش
    فقط یه سوال این هزینه فقط یک باره؟ یا هر بار که خاموش روشن کنی اون اس ام اسو میفرسته برای اپل؟

  • يه سوال يعني هر بار كه اي مسيج رو غير فعال كني و بعد فعال كني ١٤٠ كم ميكنه؟؟؟ يا اينكه اگه كنسل رو بزني اين ١٤٠ هم كم نميشه؟؟؟

  • سلام
    میبخشید من مراحلی که گفتید رو‌رفتم ولی اصلا اپن گزینه که سوال بپرسه و‌ من درنهایت کنسل رو‌بزنم اصلا برام نیومد
    وفقط آی مسیج و فیس تایمم غیرفعال شد!

دیدگاهتان را بنویسید