تلگرام چهار ساله شد! آماری از عملکرد چهارساله تلگرام در ایران

تلگرام چهار ساله
نوشته شده توسط البان

بله تلگرام چهار ساله شد. درست چهار سال پیش یعنی 14 آگوست 2013 نسخه آیفون تلگرام منتشر شد و در ماه اکتبر همان سال نسخه اولیه و بتای اندروید منتشر شد. این اپ در حالی به روی کار آمد که تا قبل از آن وایبر اپ اول فضای مجازی-اجتماعی ایران به شمار می رفت و کمتر کسی گمان می کرد تلگرام بتواند در دل مردم و گوشی هایشان جا باز کند. اما در ادامه بخوانید از رکوردهای تلگرام چهار ساله در ایران.

مرتبط: آخرین به روز رسانی تلگرام، تلگرام 4.2

به تازگی مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور، اعلام کرد که رکورد انتشار یک میلیارد مطلب در کانال های عمومی تلگرام فارسی زبان شکسته شده! ایشان در ادامه به تعداد کانال های عمومی فارسی زبان تلگرام که از مرز 555هزار کانال می گذرد و رکورد یک میلیاردی مطالب منتشره از آنها اشاره کردند. این تعداد چیزی در حدود 1.1میلیارد مطلب می باشد

با توجه به آمار اعلامی از سوی تلگرام، تعداد کاربران ایرانی این اپ اجتماعی در حدود 40 ملیون است که با توجه به تعداد کانال های عمومی ایرانی و 720ملیون عضو آن ها می توان نتیجه گرفت که هر کاربر ایرانی به طور متوسط در 18 کانال عمومی عضو است. این 1.1میلیارد مطلبی که در تلگارم منتشر شده، 88درصدش به صورت تولید مطلب جدید بوده و تنها 12 درصد آن به صورت بازنشر (فوروارد) مطالب سایر کانال های دیگر بوده است!

Telegram in iran

حال کمی به عقب تر برگردیم و به آمار جهانی تلگرام هم نگاهی بیندازیم. در سال 2014 بود که فیس بوک اعلام کرد که از طریق اپ واتساپ نزدیک به 19 میلیارد دلار درآمد داشته است! این یعنی زمانی که تلگرام یک ساله شده بوده. اما در همین یک سال از انتشارش 4.95ملیون دانلود و نصب داشته است و آقای دوروف مدیر تلگرام اظهار کرد که یک اپ سوشیال (اجتماعی) و پیغام رسان نباید کسب درآمد کند! کمی بعدتر تلگرام گزارش 35ملیون کاربر جدید در ماه و 15ملیون فعالیت در روز را منتشر کرد. کمی بعدتر گزارش یک میلیارد پیغام در روز را منتشر کرد و تمام این دستاوردها تا سال 2015 به دست آمده است. زمانی که تلگرام تنها دو ساله بوده است.

 

مرتبط: سوالات تلگرامی را از خود تلگرام بپرسید

 

یکی دیگر از برتری های تلگرام بعد از رایگان بودن آن، سبک و ایمن بودن آن است. ارسال پیغام و حتی تماس صوتی در آن از حجم بسیار کمی استفاده می کند و این تلگرام را از لحاظ به صرفه بودن در رتبه اول قرار می دهد!
اما این تلگرام چهار ساله در زمان انتخابات در ایران هم خدمات بسیار زیادی را برای کاندیداها انجام داد. تبلیغات های فراوان و همچنین پوشش خبری های ثانیه ای. درست است که تلگرام ابزاری سودمند جهت انتشار خبر است اما گاها اخبار ضد و نقیض فراوانی هم از آن منتشر شده و بدتر از همه، آبروهای زیادی نیز در آن برده شده است! نکته منفی دیگری که می توان از آن برای تلگرام نام برد، دور کردن اعضای یک خانواده از یکدیگر است. اعضایی که ساعات در کنار هم بودن را با سیر در گروه های تلگرامی می گذرانند، فارغ از آنکه این لحظات هرگز بر نمیگردند.

 

به نظر شما از تلگرام چه استفاده های خوب و بدی می شود؟ کدام ویژگی هایش خیلی خوب و کدام خیلی بد است؟ اگر شما بجای مدیر تلگرام بودین چکار می کردین؟

اگر باز هم در خصوص استفاده از تلگرام به مشکل خوردید به راحتی می توانید از طریق پستی که در پایین همین مقاله آمده است عمده مشکلات خود در خصوص تلگرام را به ویژه در تلگرام موبایل مرتفع سازید. همچنین کارشنایان مرکز تعمیرات موبایل البان همواره آماده پاسخگویی و رفع مشکلات شما در حوزه موبایل هستند در نتیجه اگر گوشی شما به مشکل خورده است به راحتی از طریق لینک زیر اقدام به ثبت درخواست کنید. 

لینک

دیدگاهتان را بنویسید