قرار دادن متن در چند خط در یک سلول (Wrap) در اکسل و گوگل شیتس

قرار دادن متن در چند خط (Wrap)، البان
نوشته شده توسط البان

زمانی هست که در یک فایل اکسل و در یک یا چند سلول می خواهید عبارتی قرار دهید که کمی طولانی است، عرض ستون را هم نمی خواهید از حدی بلندتر شود. پس با قرار دادن متن در چند خط می توانید به این هدف برسید که به آن اصطلاحات Wrap گفته می شود. در ادامه البان به شما توضیح خواهد داد که در گوگل شیتس و اکسل چکار باید کرد.

گوگل شیتس و اکسل به نوعی از یک خانواده و عین هم هستند اما از آنجا که گوگل شیتس به صورت آنلاین است، ممکن است برخی بخش ها را نداشته باشد و یا نحوه دسترسی به آن مشکل باشد.

قرار دادن متن در چند خط (Wrap) در گوگل شیتس

در ادامه توضیحات مقدمه، اگر از امکان قرار دادن متن در چند خط استفاده نکنید و متنتان طولانی باشد و نتوانید عرض ستون را زیاد کنید، بخشی از نوشته شما پنهان خواهد شد که مسلما این موضوع مطلوب نخواهد بود.

قرار دادن متن در چند خط (Wrap)، البان

روش اول

برای اصلاح این موضوع، سلول هایی را که می خواهید اصلاح کنید را انتخاب کنید

قرار دادن متن در چند خط (Wrap)، البان

سپس از منوی بالا گزینه Format و سپس مورد Text Wrapping و بعد از آن مورد Wrap را انتخاب کنید

قرار دادن متن در چند خط (Wrap)، البان

به این ترتیب مشکل شما حل می شود.

روش دوم

به جای استفاده از تنظیمات گوگل شیتس، می توانید در هر سلول با زدن دکمه های Ctrl + Enter یک خط بعدی در همان سلول ایجاد کنید، اما باید در تک تک سلول های مورددار این کار را تکرار کنید و اینکه کجا به خطی بعدی بروید هم دست خودتان است و باید با توجه به عرض سلول خودتان تخمین بزنید.

قرار دادن متن در چند خط (Wrap)، البان

قرار دادن متن در چند خط (Wrap) در اکسل

همانطور که گفتیم اکسل و گوگل شیتس بسیار مشابه هم هستند و فقط دسترسی ها به تنظیمات در آنها تفاوت دارد. در اکسل بعد از مرحله انتخاب سلول های مورد نظر، دو کار می توانید انجام دهید:

مطلب مرتبط: کشیدن نمودار داخل یک سلول

1- روی سلول ها راست کلیک کرده و بر روی گزینه Format Cells بزنید. در پنجره باز شده به تب Alignment بروید و گزینه های مربوط به Text control و قرار دادن متن در چند خط (wrap) و یا کوچک کردن نوشته برای جا شدن در یک خط (Shrink to fit) را می بینید.

قرار دادن متن در چند خط (Wrap)، البان

2- در منوی بالای اکسل، در تب Home بخشی وجود دارد به نام Alignment که در آن گزینه Wrap Text وجود دارد و با انتخاب آن به مطلوب می رسید.

قرار دادن متن در چند خط (Wrap)، البان

کلام آخر

با شیوه چند خط کردن نوشته در یک سلول در گوگل شیتس و اکسل آشنا شدید. چنانچه نیاز به آموزش ها و توضیحات بیشتری در این زمینه ها داشتید، کافی است در پایین همین نوشته آن را با ما در میان بگذارید تا آموزشی دیگر برایتان ایجاد کنیم. همچنین می توانید از طریق اینستاگرام و دایرکت نیز سوال خود را مطرح کنید.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

چنانچه مشکل دیگری داشتین و نیاز به تعمیرات لپ تاپ داشتین هم می توانید روی البان حساب کنید، کافی است یک درخواست رایگان ثبت کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید