مخفی کردن اپ در آیفون بدون نیاز به اپ‌های جانبی و جیلبریک کردن

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان
نوشته شده توسط البان

برخلاف گوشی های اندروید، مخفی کردن اپ در آیفون به صورت کامل ممکن نیست. البته اپل این موضوع را به دلایل امنیتی ممکن نساخته است. اما راه هایی هم هست که تا حدودی باعث مخفی شدن اپ ها در آیفون می شوند که البان برایتان توضیح می دهد.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل آیفون

مخفی کردن اپ در آیفون به چه روش هایی ممکن است؟

همانطور که گفتیم، اپل مخفی کردن اپ را در گوشی های آیفون ممکن نساخته است. تنها راه فعلی برای برداشتن اپ نیز پاک کردن آن است که قطعا با عنوان این پست و مبحث مخفی کردن اپ در تضاد است.

مطلب مرتبط: پاک کردن اپ در آیفون

در این پست روش هایی برای مخفی کردن اپ در آیفون می گوییم که البته اپ به صورت کامل مخفی نمی شود، اما به راحتی هم پیدا نخواهد شد.

مخفی کردن اپ در آیفون با حذف اپ از فهرست جستجوی سیری

اگر تا به حال در گوشی خود به دنبال یک اپ گشته باشید، حتما متوجه یک سری اپ پیشنهادی از طرف سیری هم شده اید. این ها اپ هایی هستند که یا زیادتر از بقیه استفاده کرده اید و یا با توجه به عادات ساعتی شما ممکن است بخواهید در آن لحظه استفاده کنید و سیری آن را برایتان جلوتر می آورد تا راحت تر به آن دست پیدا کنید.

مطلب مرتبط: ساختن اپل آیدی به صورت کاملا رایگان

حال اگر اپی که می خواهید مخفی کنید، پر استفاده باشد، همیشه در این لیست دیده خواهد شد و عملا مخفی کاری شما ناقص شده است.

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان

بدتر از پیشنهاد سیری، حالت جستجو هست. با جستجوی یک عبارت حتی برخی اپ ها اجازه می دهند که محتوای آن ها نیز بررسی شود و گزینه های زیادی برای کاربر نشان داده می شود.

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان

برای اینکه این حالات پیش نیاید، وارد تنظیمات (Settings) بخش سیری (Siri and Search) شوید. اپ مورد نظر برای مخفی کردن را بیابید و تمام گزینه های آن را غیرفعال کنید. بعد از غیرفعال کردن گزینه ها، گزینه Show App ایجاد می شود که باید آن را هم غیرفعال کنید.

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان

با این اقدامات دیگر نمی توانید این اپ را از طریق جستجو بیابید و تنها راه استفاده از آن یافتن آیکون اپ هست.

مخفی کردن اپ در آیفون با استفاده از پوشه‌ها

در گوشی آیفون با انداختن دو اپ روی هم، یک پوشه ایجاد می کنید. این پوشه را می توانید مدیریت کرده و نام آن را هم تغییر دهید. وقتی کل صفحه را می بینید، اپ های موجود در صفحه اول این پوشه نمایان هستند.

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان

حال اگر بخواهید اپ کمتر نمایان باشد، می توانید در همان پوشه، اپ را به صفحه های بعدی منتقل کنید. و نکته مهم اینکه برای این کار لازم نیست که حتما 9 اپ صفحه اول پر شده باشند.

در همان حالتی که می توانید اپ ها را جابجا کنید، اپ مورد نظرتان را گرفته و به صفحه بعدی منتقل کنید.

نکته مهم اینکه پوشه ها برای دو و بیش از دو اپ به وجود می آیند. اگر در یک پوشه اپ ها را دانه دانه حذف کنید، وقتی به آخرین اپ برسید، پوشه خود به خود حذف شده و اپ تنها بدون پوشه در صفحه اصلی خواهد رفت. بنابراین اگر از این ترفند استفاده می کنید، مراقب باشید در صفحه ابتدایی پوشه بیشتر از یک اپ داشته باشید!

مخفی کردن اپ در آیفون با غیرفعال کردن اعلان‌های اپ

برای اینکه یک اپ در گوشی مخفی شود، لازم هست که از آن صدایی هم شنیده نشود! برای این منظور باید اعلان ها یا Notification اپ مربوطه را غیرفعال کرد.

برای این کار از طریق تنظیمات (Settings) و بخش اعلان ها (Notifications) اقدام کنید. اپ مربوطه را یافته و اعلان های آن را غیرفعال نمایید.

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان

اما حتما متوجه هستید که با این کار دیگر هیچ اعلانی از اپ دریافت نخواهید کرد. اگر اپ یک اپ اجتماعی است، با این کار باید مرتب به آن سر بزنید تا متوجه آخرین تغییرات پیام های داخل آن بشوید!

مخفی کردن اپ مورد نظر از بخش تاریخچه دانلود اپ استور

در اپ استور بخشی وجود دارد که تاریخچه دانلودهای اپل آیدی شما در آن (Purchased) نمایش داده می شود. اگر وارد این بخش شوید تمام اپ هایی را که تا به حال نصب کرده اید را می بینید، چه آنهایی که هنوز نصب هستند و چه آنهایی که پاک کرده اید!

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان

اگر می خواهید اپ را مخفی کنید، روی آن انگشت گذاشته و به سمت چپ بکشید و گزینه Hide را بزنید تا اپ در این لیست نیز مخفی شود.

مخفی کردن اپ های اصلی در آیفون

در بخش Screen Time آیفون، علاوه بر امکان قفل کردن اپ های آیفون، امکان مخفی کردن اپ ها نیز وجود دارد! این بخش از گوشی به شما امکان کنترل های والدی (Parental Control) هم می دهد.

در بخش Screen Time تنظیمات، وارد قسمت Content and Privacy Restrictions شوید. سپس گزینه Allowed Apps را انتخاب کرده و هر اپ که از اپ های اصلی گوشی است را که بخواهید می توانید غیرفعال کنید تا در گوشی مخفی شود.

مخفی کردن اپ در آیفون ، البان

بدیهی است که این روش برای اپی که می خواهید مرتب استفاده کنید مناسب نیست.

کلام آخر

این بود آموزشی از البان برای مخفی کردن اپ در آیفون بدون نیاز به اپ های دیگر که ممکن است ناامن هم باشند. چنانچه در این زمینه و یا زمینه های مشابه سوالی داشته باشید، به راحتی می توانید پای همین نوشته سوال خود را بپرسید تا پاسخ آن را برایتان آماده کنیم.

3 دیدگاه

  • چه نکات جالبی بود ، البته که همانطور هم نوشتید ظاهرا امکان مخفی کردن کامل اپ در آیفون وجود نداره اما قطعا این موضوعات کمک کننده هست.

    • سلام
      بله، کلا در آیفون دسترسی بین اپی داده نمی شود و به همین جهت امنیت بالایی دارد. قفل گذاری روی اپ ها هم نیاز به دسترسی بین اپی دارد که در آیفون وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید