کدام تمیزتر است؟ کاسه توالت یا گوشی در دست شما؟

کاسه توالت یا گوشی ، البان
نوشته شده توسط البان

حتما تا به حال این نکته که چقدر بعضی اجسام بر خلاف ظاهرشان کثیف هستند به گوش شما خورده است. در این پست البان تلاش خواهد کرد تا این مطلب را کامل برایتان شرح دهد. در این پست به این موضوع پرداخته می شود که کدام تمیزتر هست، کاسه توالت یا گوشی در دست شما؟!

کاسه توالت یا گوشی اِلـبان

کشت باکتری، اِلـبان

باکتری کدام بیشتر است؟ کاسه توالت یا گوشی ؟

نتایج کشت باکتری اشیا مختلف نشان می دهد که در میان کاسه توالت، دستگیره در توالت، دستگیره در و گوشی، گوشی از همه دارای تعداد باکتری بیشتری می باشد. دلیل اصلی این موضوع چیست؟ ما همواره در شبانه روز به جاهای مختلفی می رویم و با افراد گوناگون و به اشیا گوناگون دست می زنیم. هر یک از موارد ذکر شده دارای باکتری خاص خود می باشند. ما با دست زدن به آن ها و سپس در دست گرفتن گوشی خود تعدادی باکتری جدید به گوشی خودمان می رسانیم. نکته جالب توجه این است که ما دستان خود را روزی چند مرتبه می توانیم بشوییم اما در مورد گوشی چطور؟

گوشی کثیف اِلـبان

گرما برای رشد باکتری، اِلـبان

نکته دیگر شرایط مساعد رشد و تکثیر باکتری است. گرما یکی از شرایط مطلوب برای تکثیر باکتری است. که گوشی ما که در محل های گرم نگه داری می شود و همچنین در شارژ شدن دیگر کارها گرم می شود این شرایط مطلوب را فراهم می آورد.

کاسه توالت یا گوشی اِلـبان

خوردن باکتری کم، اِلـبان

البته باکتری به میزان کم و مناسب نه تنها خطرناک نیست بلکه برای بدن لازم هم هست. حیواناتی هستند که در بدو تولد برای تامین باکتریهای مورد نیاز مدفوع مادر خود را می خورند. ولی به هرحال باید هنگام استفاده از ادوات پیرامون خود مراقبت کنیم تا سالمتر بمانیم و سلامت زندگی کنیم.

حال باید چه کرد؟

مقایسه ای بین کاسه توالت یا گوشی و سایر وسایل از نظر تراکم باکتری روی آن انجام شد. شاید گوشی شما از همه وسایل گفته شده باکتری بیشتری داشته باشد، اما این به این معنا نیست که آن را دور بیندازید. هدف از این پست این بود که بیشتر مراقب باشید و فکر نکنید گوشی شما با ظاهر شیک خودش وسیله ای بسیار تمیز هم هست. از آن استفاده کنید و لذت ببرید، اما شاید بهتر باشد هنگام غذا خوردن خیلی به شما نزدیک نباشد 🙂

بیماری کرونا و گوشی‌های موبایل

همانطور که متوجه شدید گوشی های ما به نوعی حاوی تاریخچه باکتریایی و میکروبی اماکنی هستند که می رویم. بنابراین در شرایطی که گفته می شود دستان شما و لمس آن با دهان، بینی و چشم می تواند باعث انتقال ویروس و بیماری به بدن شود، گوشی های موبایل شما نیز همین حالت را دارند!

کاسه توالت یا گوشی ، البان

از طرفی شما امکان تمیز کردن دائمی گوشی موبایل را همچون دستان خود ندارید. توصیه داریم در مواقعی که ویروس خاصی همه گیر می شود به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هنگام غذا خوردن از گوشی خود استفاده نکنید.
  • سعی کنید این ایام کمتر از گوشی خود استفاده کنید.
  • امکان تمیز کردن گوشی وجود دارد، اما سرعت آلوده شدن آن بالاست. مهم این هست که به آن به عنوان یک شی تمیز و عاری از میکروب نگاه نکنید.
  • حتی الامکان سعی کنید گوشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید، مخصوصا جهت مکالمه
  • برای مکالمه بهتر هست در صورت امکان از آیفون (بلندگو) گوشی و یا هندزفری (البته که هندزفری نیز آلوده می شود، اما راه انتقال ویروس از طریق گوش نیست) استفاده کنید
  • چنانچه موارد قبل ممکن نبود، هنگام صحبت کردن با موبایل، سعی کنید آن را با زاویه و با فاصله از دهان خود نگه دارید
  • هرگز گوشی را در دهان خود وارد نکنید!

شستشوی دستان مطمئن ترین و بهترین راه پیشگیری از انتقال ویروس هست. استرس و نگرانی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما می شود، بنابراین زیاد به این ویروس ها فکر نکنید و با خیال راحت و رعایت برخی نکات ساده زندگی کنید. البان برای تمام کاربران آرزوی سلامتی دارد.

تمیز کردن صحیح گوشی

اگر صفحه نمایش گوشی شما سالم است، برای تمیز کردن آن و رعایت اصول صحیح مخصوصا الان که به خاطر بیمار کرونا از الکل زیاد استفاده می شود، به پست نحوه تمیز کردن صفجه نمایش گوشی مراجعه کنید و مطابق با آن عمل کنید

اما اگر صفحه نمایش گوشی شما شکسته و سالم نیست، بیشتر مراقب باشید. تمیز کردن گوشی می تواند به قیمت سوختن صفحه نمایش تمام شود. برای تعویض ال سی دی گوشی خود می توانید روی البان حساب کنید.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید