مصرف اینترنت اینستاگرام بیش از حد تصور است، آن را کاهش دهید

مصرف اینترنت اینستاگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

این روزها یکی از محبوب ترین کارها بین مردم و کاربران موبایلی، استفاده از اینستاگرام است. عکس های جدید آپلود کنند و عکس ها و فیلم های دیگران را ببینند و خلاصه همه لحظاتی را بین دیگران به اشتراک می گذارند. اما اگر از اینترنت خط استفاده می کنید متوجه خواهید شد که چقدر مصرف اینترنت اینستاگرام بالا هست و به سرعت حجم بسته اینترنتی شما را خالی می کند. اما خوشبختانه در اینستاگرام هم مانند تلگرام برای کاهش این مصرف راهکاری وجود دارد.

مطلب مرتبط: هرآنچه که باید در خصوص اینترنت گوشی موبایل خود بدانید


مصرف اینترنت اینستاگرام بالا هست و به سرعت حجم بسته اینترنتی شما را خالی می کند


اول بگوییم که چرا مصرف اینترنت اینستاگرام انقدر بالاست. همین که شما از پستی به پستی دیگر می روید، در واقع دیدن هر پست به معنای دانلود محتویات آن است. این محتویات هرقدر هم اندک، حجمی دارند. تعداد زیاد این حجم های کوچک در مجموع مقدار بسیار بزرگی می شود. جالب اینکه اگر شما دیدن پست های تکراری (در فاصله زمانی، نه آنکه تکرار یک فیلم را چند بار ببینید) یعنی تکرار شدن آن حجم دانلودی! بنابراین همانطور که می بینید مصرف اینترنت اینستاگرام بالا هست.

مصرف اینترنت اینستاگرام اِلـبان

اما راه کاهش این مصرف بالا چیست. کافی است در اینستاگرامتان، اول وارد پروفایل شوید، همانجایی که پست های خودتان را می بینید. بعد وارد تنظیمات یا بیشتر شوید (با توجه به نوع گوشی با سه نقطه یا علامت مهره یا more نشان داده می شود و عموما در بالا سمت راست صفحه قرار دارد). در تنظیمات اینستاگرام چند بخش وجود دارد شما در بخش تنظیمات (Settings) رفته و دنبال گزینه مصرف داده (Cellular Data Use) باشید. وارد این قسمت که شدید گزینه مصرف کمتر داده (Use less Data) را فعال کنید. بدین ترتیب خود اینستاگرام بدون آنکه شما متوجه شوید تغییرات ایجاد خواهد کرد، مثلا در کیفیت پست ها و همچنین مدت زمان لود شدن آنها تا اگر از آن زود عبور کردید، دیگر دانلود نشود!


مرتبط: کاهش مصرف اینترنت در تلگرام


این بود آموزش کوچکی در زمینه اینستاگرام. اما ما به شما توصیه داریم، مراقب باشید که چه چیزهایی را با دیگران به اشتراک می گذارید. نگویید صفحه من خصوصی است و فقط دوستانم آن را می بینند، وقتی چیزی وارد فضای مجازی شود، ینی دسترسی به آن برای خیلی ها وجود دارد. ضمنا مراقب زمان هایی را که در فضای مجازی بسر می برید هم باشید.

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید