آیا موبایل در پمپ بنزین می تواند باعث حادثه و آتش سوزی شود؟

موبایل در پمپ بنزین دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اگر خودروی شخصی دارید، حتما متوجه تابلوی استفاده از موبایل ممنوع را در پمپ بنزین ها دیده اید! اگر از افراد مسئول نازل ها در پمپ بنزین سوال کنید می گویند استفاده از موبایل در پمپ بنزین خطرناک است و باعث آتش سوزی می شود! آیا چنین مطلبی صحیح است؟ ادامه مطلب را بخوانید تا درمورد خطرات استفاده از موبایل در پمپ بنزین برایتان بگوییم.

مطلب مرتبط: آنتن دهی گوشی و مسائل پیرامون آن

اول بگوییم موبایل چیست؟ موبایل یک وسیله الکترونیکی است که با ارتباطی که با دکل ها و آنتن های مخابراتی می گیرد، امکاناتی را برای صاحبش فراهم می سازد. انرژی این امواج از پتا الکترون ولت تا چند مگا الکترون ولت متغیر هست.

موبایل در پمپ بنزین اِلـبان

در تحقیقات و آزمایشات بسیار زیادی هیچ ارتباطی بین استفاده از موبایل در پمپ بنزین و آتش سوزی پیدا نشده است. حتی خواستند تا به زور با استفاده از موبایل آتش سوزی به راه بیاندازند، اما موفق نشده اند. در مورد اعدادی که در بند قبل گفتیم، این اعداد مقداری نیستند که بتوانند آتشی ایجاد کنند. و اگر قرار باشد این انرژی منجر به آتش شود، پس استفاده کنندگان از موبایل آسیب های زیادی می دیدند.


مرتبط: کاهش امواج موبایل


پس چرا انقدر هشدار بر عدم استفاده از موبایل داده می شود؟ دلایل اصلی یکی ایمنی خود شماست و دیگری جلوگیری از تاخیرهای احتمالی! در پمپ بنزین به هر حال شما با ماده اشتعال زا کار می کنید، ماشین های زیاد دیگری هم در حرکت هستند، در نتیجه باید حواستان حسابی جمع باشد. ممکن است هنگام صحبت با موبایل متوجه خودروی دیگری نشوید و … از طرفی دیگر استفاده و صحبت با موبایل سرعت آدمی را در کاری که انجام می دهد می کاهد. این افزایش زمان برای بنزین زدن می تواند اعصاب بسیاری از افراد منتظر در صف را به هم بریزد، بنابراین باید سعی کنید تا در سریع ترین زمان ممکن بنزین زدن را تمام کنید تا مشکلی از این دست پیش نیاید.

معمولا هشدارها خیلی جدی تر از واقعیت می گذارند تا حتما به آنها عمل شوند.

موبایل در پمپ بنزین اِلـبان

حالا که درمورد استفاده از موبایل در پمپ بنزین یاد گرفتید یک دلیل اصلی برای آتش سوزی را برایتان شرح خواهیم داد. این عامل واقعا خطرناک است. آیا تا به حال هنگام پیاده شدن از ماشین، وقتی دستتان به بدنه خورده جرقه ای را حس نکرده اید؟ مخصوصا اگر روکش صندلی شما پارچه ای باشد، چیزی مانند کشیدن پای جوراب دار روی فرش، یا کشیدن شانه به مو که برق دار می شوند. اینها همگی الکترواستاتیک هستند، یا برق ساکن و در بدن شما جمع شده و به دنبال فرصتی هستند تا از بدنتان تخلیه شوند. هنگام تخلیه هم با توجه به شدت و مقدار بار جمع شده در بدنتان جرقه ای زده می شود.

از طرفی بنزین بسیار بخارشونده هست، حتی اگر شما کاملا احتیاط کنید تا بنزین بیرون از باک نریزد (بنزینی که گران هم هست) باز در حین بنزین زدن مقداری از آن بخار می شود. سوار و پیاده شدن های زیاد شما یا سایر سرنشینان و به نوعی حضور افراد برقدار در محیطی با آن همه بخار بنزین می تواند خیلی خطر آفرین باشد، یک جرقه و …  خیلی مراقب خودتان باشید. در زندگی با موبایل لازم داریم حواسمان به خیلی چیزها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید