کره جنوبی در صدر جدول میزان پوشش اینترنت 4G در دنیا

میزان پوشش اینترنت 4G ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چندی پیش یک نرم افزار تحت نام OpenSignal را به منظور اندازه گیری سرعت و نوع پوشش اینترنتی را برایتان توضیح دادیم. حال این شرکت از روی داده های گردآوری شده از کاربرانش در تمام نقاط دنیا و همچنین مطالعات خودش نمودارهایی را برای میزان پوشش اینترنت 4G و همچنین سرعت اینترنت 4G ارائه کرده است. این آمار مربوط به سه ماهه اول سال 2017 و به واسطه 19میلیارد اندازه گیری در 75 کشور مختلف، طی زمانهای مختلف به دست آمده اند.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن

میزان پوشش اینترنت 4G در آسیای شرقی در بیشترین میزان هست، با وجود دو کشور کره جنوبی و ژاپن که بیش از 90% ضریب نفوذ (میزان پوشش) را دارند. نکته جالب توجه رتبه چهارمی امریکا بعد از نروژ رده سومی با 86.5% میزان پوشش می باشد.

میزان پوشش اینترنت 4G ، دیجی دکی

میزان پوشش اینترنت 4G ، اِلـبان

درمودر سرعت نیز دو کشور سنگاپور و کره جنوبی در آسیای شرقی دارای رتبه های نخست هستند و به دنبال آنها کشورهای اروپای شرقی همچون منجارستان، کراوسی و بلغارستان در ده کشور نخست قرار دارند. که این سه کشور اختلاف بسیار کمی با کشورهای آسیای شرقی از لحاظ میزان سرعت اینترنت 4G دارند.

 

مرتبط: اینترنت نسل چهار و نیم چیست؟

این شرکت آمار جالب دیگری تیز ارائه کرده است. به عنوان مثال کشور زلاند نو سرعت LTE بالایی در حد 35مگابیت بر ثانیه را دارد اما تنها 58درصد از جمعیت آن به این اینترنت سرعت بالا دسترسی دارد. در مقابل کشور هند هست که 81درصد از هندی ها به اینترنت LTE دسترسی دارند اما سرعت آن حداکثر به 5مگابیت بر ثانیه می رسد.

اما به هرحال موضوعی که قابل اهمیت هست این است که تکنولوژی 4G به سرعت در حال رشد است و با افزایش تقاضا هزینه های آن نیز کاهش می یابد.

کشور ایران نیز بر اساس آمار منتشره دارای سرعت حدودا 10مگابیت بر ثانیه ای با میزان پوشش تقریبا 60درصدی است که این آمار در نوع خود جالب هستند و نشان دهنده پیشرفت ایران در این زمینه می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید