نحوه ضبط مکالمات صوتی در گوشی همراه، کاری قانونی یا غیرقانونی؟

ضبط مکالمات صوتی ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

این روزها فراموشی به دلیل مشغله زیاد یکی از مشکلات اصلی مردم شده است. اینجاست که ضبط مکالمات صوتی تا حدودی می تواند کارساز باشد. البته قانونی یا غیر قانونی بودن این امر مسئله ای دیگر است که در انتهای پست به آن می پردازیم.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

به منظور ضبط مکالمات صوتی دو نرم افزار را که هر دو رایگان هم هستند به شما معرفی خواهیم کرد. البته این کار بیشتر برای گوشی های اندرویدی است.

ضبط مکالمات صوتی ، اِلـبان

ضبط مکالمات صوتی با گوگل وویس، اِلـبان

گوگل وویس (Google Voice)

اپ گوگل وویس را روی گوشی خود نصب نمایید. سپس یک حساب کاربری در آن بسازید. هم از طریق خود اپ و هم از طریق سایت آن می توانید با وارد شدن به تنظیمات مربوطه عملیات ضبط مکالمات صوتی را تایید کنید و مکالمات خود را ذخیره نمایید.

در سایت گوگل وویس بروید و بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری در طریق تنظیمات (settings) وارد قسمت تماس ها (calls) شده و مورد تنظیمات تماس های ورودی (Incoming Call Options) را انتخاب کنید. این گزینه همزمان برای ضبط مکالمات صوتی ، ایجاد کنفرانس تلفنی و انتقال تلفن می باشد.

در اپ هم به تقریبا شیوه کار یکسان است. کافی است بعد از وارد شدن به تنظیمات گزینه Advanced call settings را انتخاب کنید و داخل آن گزینه تنظیمات تماس های ورودی (Incoming Call Options) را فعال کنید.

لازم نیست این کار هم در اپ و هم در سایت انجام شود، بلکه هر دو با هم سینک بوده و تغییر در یکی کافیست. با کمک گوگل وویس تنها می توانید تماس های ورودی را ضبط کنید! و برای اینکار باید هنگامی که در حال مکالمه هستید، از روی اعداد، عدد 4 را بزنید، در این هنگام یک پیغام صوتی به طرفین اعلام می کند که مکالمات ضبط خواهند شد و مجددا با زدن دکمه 4 فرآیند ضبط تمام می شود. کلیه مکالمات در حساب کاربری گوگل وویس شما ذخیره خواهند شد.

لینک دانلود: download googleplay DigiDoki               download appstore

ضبط مکالمات صوتی با Call Recorder - ACR، اِلـبان

ضبط مکالمات صوتی با Call Recorder – ACR، اِلـبان

نرم افزار Call Recorder – ACR

این اپ به صورت مخفیانه و خودکار تماس ها را ضبط می کند و از این حیث با گوگل وویس متفاوت است. این اپ دو نسخه رایگان و پریمیوم دارد که نسخه دوم آن پولی بوده و به شما اختیارات بیشتری از جمله ضبط از طریق مخاطبین، آغاز ضبط وسط مکالمه، ذخیره مکالمات ضبط شده در کلادها و … را می دهد.

اپ را دانلود و نصب نمایید. تمامی اجازه های خواسته شده را به آن بدهید. بعد از نصب و اجازه یک اعلامیه از سوی آن برایتان می آید که با تایید آن اجازه ضبط مکالمات صوتی را به اپ می دهید و از آن پس کلیه مکالمات ضبط خواهند شد.

اما اگر دوست دارید بیشتر از اینها اختیارات داشته باشید، باید سه دلاری هزینه کنید و نسخه کامل اپ را نصب نمایید.

لینک دانلود: download googleplay DigiDoki

ملاحظات قانونی

از لحاظ قانونی موارد متفاوت هستند و ممکن است کار ضبط شما قانونی یا غیر قانونی باشد. به عنوان مثال ضبط و شنود مکالمات دیگران در هر شرایطی غیرقانونی است. از آنجا که این موارد می تواند مشکل ساز باشد و اینکه گروه اِلـبان در امور حقوقی حق اظهار نظر ندارند، از بیان بیشتر معذوریم و مورد قانونی هرکسی باید با یک وکیل معتبر کنترل شود.

2 دیدگاه

    • چنانچه سوالی داشتین یا نیاز به کمک داشتین، از همین جا و یا از طریق ثبت درخواست مشکلات نرم افزاری می توانید از مشاوره رایگان دیجی دکی بهره ببرید

دیدگاهتان را بنویسید