نمایندگی تعمیرات موبایل برای انواع برندها کجا هستند؟

نمایندگی تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

هنگامی که یک دستگاه دچار مشکل می‌شود، اولین اقدام مراجعه به نمایندگی تعمیرات آن دستگاه و دریافت خدمات از این طریق است. آیا شما با نمایندگی تعمیرات موبایل خودتان آشنا هستید؟ آیا می‌دانید کدام گوشی‌ها نمایندگی دارند؟ البان در ادامه بیشتر در مورد چگونگی یافتن نمایندگی تعمیرات موبایل و نحوه‌ی اطمینان از آن‌ها توضیح خواهد داد.

تعمیرات تخصصی موبایل

طبیعتا مهم‌ترین دلیل برای مراجعه به نمایندگی‌ها استفاده از تعمیرات تخصصی موبایل است. نمایندگی‌ها در صورتی که واقعا نمایندگی رسمی آن برند باشند قطعا از قطعات اصل و اوریجینال استفاده می‌کنند و از این بابت می‌توانند خیال شما را راحت کنند. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و نگرانی‌ها برای کاربران در تعمیرات موبایل، تقلبی یا غیر اصل بودن قطعات استفاده شده برای تعمیر گوشی آن‌هاست.

در ادامه مطلب در مورد نمایندگی‌های چند برند برتر و پرفروش تر در ایران صحبت خواهیم کرد. سایر برندها نیز وضعیتی کمابیش مشابه دارند. اگر در زمینه آنها سوالی داشتید، می‌توانید پایین همین پست به صورت کامنت سوال خود را مطرح بفرمایید تا ما به شما پاسخ بدهیم.

آیا نمایندگی تعمیرات موبایل برای انجام خدمات تعمیرات بهترین گزینه است؟

وقتی گوشی شما خراب می‌شود دو حالت متصور است: یا مشمول گارانتی می‌شود و یا نه.

در حالتی که گوشی شما هنوز در دوران گارانتی باشد، بهترین و منطقی‌ترین گزینه طبعا استفاده از خدمات گارانتی است. این خدمات ممکن است در نمایندگی‌های اصلی ارائه شوند. علاوه بر این این امکان نیز وجود دارد که توسط شرکت های جانبی خدمات مربوطه ارائه شوند. اینکه باید به کجا مراجعه کنید معمولا در خود برگه یا کارت ضمانت گوشی شما قید شده است.

اما اگر گارانتی موبایل شما تمام شده است، دیگر لازم نیست حتما به نمایندگی و شرکت گارانتی کننده مراجعه کنید. هرچند که باز هم نمایندگی‌ها گزینه‌های مناسبی برای تعمیرات  موبایل هستند. اما نکته‌ی مهم این است که شما چشم بسته به آنها مراجعه نکنید و قبل از اقدام کمی روی کار مورد نیاز و هزینه‌های آن تحقیق کنید.

تعریف تعمیرات در نمایندگی ها کمی متفاوت است. ممکن است به جای تعویض یک قطعه ساده از روی برد، کل آن برد را تعویض نمایند. در این صورت هزینه این تعویض برای شما خیلی زیاد تر از تعمیر ساده‌ای خواهد شد که با یک تغییر یا تعویض کوچک قابل انجام بوده است.

مورد دیگر اینکه بعضا ممکن است دسترسی به نمایندگی تعمیرات موبایل هم دشوار باشد. این را هم باید در بررسی‌های خود لحاظ کنید.

در هر صورت نگران نباشید. راه های تعمیرات موبایل بسیار زیاد هستند که ما بهترین آن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد!

نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون 

شاید فکر کنید که گوشی های آیفون از فراوانی زیادی در ایران برخوردار نیستند، چرا که اپل هیچ گونه نمایندگی رسمی در ایران ندارد. اما خوب است بدانید (یا البته شاید قابل حدس زدن هم باشد) که درصد استفاده کاربران از گویش های آیفون در ایران عدد بسیار قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص می دهد.

در مورد شرکت اپل و محصولاتش پیش از این نیز توضیح داده ایم که این شرکت هنوز در ایران هیچگونه نمایندگی رسمی ندارد. نمایندگی فروش و نیز نمایندگی برای تعمیرات گوشی و خدمات پس از فروش اپل در ایران هیچ‌وقت وجود نداشته و در حال حاضر هم نیست. خود کمپانی اپل هم اعلام کرده که تصمیمی برای ایجاد و راه اندازی نمایندگی در ایران نخواهد داشت.

نمایندگی تعمیرات موبایل البان

در ایران به چند شرکت مجوز داده شد تا بتوانند گوشی های آیفون را وارد کنند اما این ها نمایندگان رسمی از سوی شرکت اپل نیستند. در مقطعی کوتاه طی سال‌های قبل در مورد یکی از شرکت‌ها شایعات و صحبت‌هایی بود که بناست به شکل رسمی و طی قراردادی رسمی با شرکت این خدمات را ارائه دهد. اما بعدتر معلوم شد که چنین چیزی صحت نداشته و کل قضیه طبعا منتفی شد. بنابراین اگر جایی عنوان شد یا شرکتی ادعا کرد که نمایندگی تعمیرات موبایل رسمی آیفون هستند، حرفشان درست نیست و این عنوان صرفا چند کلمه بدون هیچ پشتوانه‌ای است.

اما کماکان راهکارهای مطمئن دیگری نیز برای تعمیرات آیفون وجود دارد که توصیه داریم به بخش آخر همین پست مراجعه کنید.

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ 

در مقایسه با آیفون، سامسونگ در ایران وضعیت بهتری دارد. اگر چه طی سالیان اخیر تحریم ها سبب شدند تا مجبور شود تغییراتی ایجاد کرده و رفته رفته شکل خدمات رسانی آن سخت‌تر و کم‌رنگ‌تر شده است. اما باز هم در قیاس با اغلب برندها، سامسونگ در ایران به شکل رسمی تری وجود دارد. تبلیغات های بیلبوردی در سطح شهر که کماکان انواع مدل های گوشی سامسونگ را تبلیغ می کنند، تصدیق کننده همین موضوع هستند.

اما گاهی برخی از افراد خود را به عنوان نمایندگی رسمی معرفی می کنند که ممکن است اصلا حرفشان درست نباشد. خوشبختانه سایت رسمی سامسونگ فارسی مرجع خوبی برای یافتن نمایندگی‌های رسمی آن است. با ورود به سایت سامسونگ و پس از کمی جستجو می توانید تمام مراکز خدماتی و فروش و نمایندگی گوشی سامسونگ در ایران را پیدا کنید.

گوشی های با اندروید 10 البان

برخی از مراکز سامسونگ تنها مختص به فروش هستند. در برخی از آنها هم تعمیرات گوشی و خدمات پس از فروش انجام می شود. برخی فقط برای کارهای نرم افزاری بوده و مراکزی هم دارد برای تحویل گرفتن خود گوشی و ارسال به مراکز تعمیراتی.

اگر گوشی خود را به تازگی خریداری کرده اید، احتمالا حتما گارانتی دارد. لزوما این مراکز و نمایندگی ها به گارانتی شما مربوط نمی شوند و حتما در این زمنیه پیش از مراجعه تحقیق و بررسی بفرمایید.

در مورد تعمیرات خارج از گارانتی می توانید به این نمایندگی ها یا هر جای دیگری مراجعه کنید. اما در انتخاب باید چند پارامتر را در نظر داشته باشید:

  • کیفیت خدمات
  • کیفیت قطعات به کار رفته در تعمیر
  • سرعت عمل
  • سهولت دسترسی
  • اطمینان از فرد تعمیرکار
  • ارائه گارانتی روی تعمیرات انجام شده

همان طور که بالاتر نیز اشاره کردیم نمایندگی های سامسونگ را تنها باید از طریق سایت اصلی سامسونگ بیابید. شاید این کار کمی بیشتر زمان ببرد اما خیلی مطمئن تر خواهد بود. البته خب روشی دیگری هم برای تعمیرات گوشی سامسونگ وجود دارد که در انتها به آن پرداخته ایم.

نمایندگی هواوی 

شرکت هواوی شرکت پیچیده ای است. از این لحاظ می گوییم پیچیده، چرا که به نوعی باید از دو جهت با تحریم ها مبارزه کند. یکی تحریم های علیه ایران و دیگری تحریم هایی که علیه خودش وضع می شوند. در حال حاضر امریکا خیلی روابط خوبی با چین و هواوی ندارد و تا جای ممکن سعی در سنگ اندازی برای این شرکت خاص دارد. به ویژه که علاوه بر بازار گوشی های هوشمند، شرکت هواوی حضور قدرتمندی در تولید انواع مختلف تجهیزات مخابراتی و زیرساختی ارتباطات دارد. از این بابت همواره و به ویژه طی سالیان اخیر هواوی یکی از نقاط اصلی چالش‌ها بین چین و آمریکا بوده و تحریم‌ها در اشکال مختلف را تجربه کرده است.

گوشی های با اندروید 10 البان

با این وجود در حاضر هواوی تعدادی نمایندگی و واحدهای خدمات پس از فروش دارد که بیشتر برای گوشی های تحت گارانتی ارائه خدمات می دهند و البته که گوشی های خارج از گارانتی را نیز تا حدودی قبول می کنند.

آدرس و نوع خدمات ارائه شده در مراکز هواوی را از خود سایت اصلی هواوی بیابید. به روز رسانی این سایت ها بعضا بسیار کند انجام می گیرند، بنابراین قبل از مراجعه حتما تماس بگیرید. روش مطمئن دیگری نیز برای تعمیرات هواوی وجود دارد که در انتها به آن می پردازیم

نمایندگی تعمیرات گوشی ال جی

از برندهای کره‌ای دیگر حاضر در بازار ایران ال جی است. با توجه به مطالب مندرج در سایت، شرکت ال جی تنها برای گوشی های تحت گارانتی خدمات تعمیرات ارائه می دهد. شرایطی را هم که گوشی مشمول گارانتی می شود ذکر کرده است.

نمایندگی تعمیرات موبایل البان

نکته قابل توجه این است که شما باید برای انجام تعمیرات تمام اطلاعات داخل گوشی خود را پاک کنید و سپس گوشی را به نمایندگی تعمیرات موبایل ال جی بسپارید! سایت اصلی ال جی مطمئن ترین روش برای پیدا کردن نمایندگی های ال جی است. از حیث چگونگی فعالیت شرکت ال جی در ایران باید بگوییم این شرکت نیز کمابیش شبیه به همتای دیگر کره‌ای خود، یعنی سامسونگ است. البته شاید در قیاس با آن کمی کمرنگ‌تر باشد.

علاوه بر نمایندگی یا حتی راحت تر از آن هم روش مطمئن دیگری برای تعمیرات ال جی وجود دارد که در انتها به آن می پردازیم

نمایندگی سونی 

در مورد نمایندگی سونی خیلی باید مراقب باشید. متاسفانه سایت های زیادی به صورت فیک و مشابه با سونی اصلی ایجاد شده اند که نمی توان به راحتی آنها را تشخیص داد.

نمایندگی های سونی را از طریق سایت اصلی سونی بیابید. البته برند سونی به طور کلی در حوزه‌ی خاورمیانه و به ویژه در ایران طی سالیان اخیر تقریبا هیچ فعالیت خاصی ندارد و در نتیجه اگر جایی مدعی نمایندگی موبایل سونی را داشت، مطمئن باشید خلاف واقعیت است.

تعمیر گوشی سونی ، البان

نکته‌ای که باید همیشه یادتان باشد این است که بعد از تماس با نمایندگی، در رابطه با نحوه انجام تعمیرات و سایر موارد صحبت کنید. در خصوص این برند خاص ما اطلاعات دقیقی در این زمینه در سایت سونی پیدا نکردیم.

با این وجود باز هم نگران نباشید، برای تعمیر گوشی سونی شما هم راهکار مطمئن دیگری وجود دارد که در بخش بعدی معرفی می شود.

نمایندگی شیائومی

شیائومی

یکی از برندهایی که طی سالیان اخیر تمایل به آن در بازارهای جهانی و البته طبیعتا در بازار ایران بسیار روزافزون بوده، شیائومی است. برندی که با تولیدات باکیفیت و قیمت بسیار رقابتی خود رفته رفته سهم بیشتری از بازار را دارد به خود اختصاص می‌دهد. گزارش‌ها و بررسی‌ها هم حاکی از این است که کاربران از کیفیت گوشی‌های تولیدی این شرکت بسیار راضی هستند.

با جستجویی مختصر در اینترنت سایت‌های بسیاری می‌بینید که ادعای نمایندگی شیائومی رسمی را دارند، اما بررسی سایت اصلی شیائومی حاکی از این است که این برند نمایندگی رسمی در ایران ندارد. در نتیجه اگر جایی دیدید کسی ادعای نمایندگی شیائومی داشت، مطمئن باشید چنین چیزی نیست. صرفا تعدادی واردکننده داریم که امکان و مجوز ورود تجهیزات این برند را دارند و به شکل رسمی پشتیبانی شرکت شیائومی را ندارند.

با این حال کماکان برای تعمیرات گوشی شیائومی خود نگرانی نداشته باشید. راه‌های دیگری وجود دارد که کماکان توصیه‌ی ما رجوع به بخش انتهایی همین مطلب است.

تعمیرات موبایل سایر برندها

مابقی برندهای حاضر در بازار ایران نیز شرایطی شبیه به برندهای فوق و بلکه در مواردی شرایط به هم ریخته‌تر دارند. ممکن است شما برند گوشی خود را از بین دیگر شرکت‌ها نظیر ایسوس، لنوو، اچ تی سی، وان پلاس و غیره انتخاب کرده باشید. به طور کلی اگر بخواهیم گفته باشیم یافتن نمایندگی رسمی برای برندها تقریبا کاری بسیار سخت و دشوار است و بهتر است شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات موبایل و تعمیرات آن را بیابید. مهمتر از همه این است که باید به آن اطمینان کافی داشته باشید. در این صورت دیگر در نبود نمایندگی رسمی هم برای برند گوشی دلخواه شما چندان چالش برانگیز نبوده و خیالتان راحت خواهد بود که در صورت بروز مشکل به شرکت معتمد خود مراجعه خواهید کرد.

وقت آن رسیده است که پیشنهاد خود را در این رابطه ارائه دهیم.

یک نمایندگی برای تعمیرات تخصصی گوشی تمام برندها

تا اینجای مطلب سعی کردیم در رابطه با نمایندگی تعمیرات موبایل انواع برندها برایتان بگوییم و مشکلات و چالش‌های پیش روی شما در این زمینه را کمی بشکافیم. حال توجه شما را به یک راهکار سریع، آسان و مطمئن برای تعمیرات گوشی جلب می کنیم.

البان ، سامانه آنلاین تعمیرات موبایل در محل یک راه حل برای تمام مشکلات موبایلی است. مهم نیست که گوشی شما چه مدلی باشد و از چه برندی، و یا حتی مشکل آن سخت افزاری باشد یا نرم افزاری، مهم این است که شما از البان کمک بخواهید و به آن اطمینان کنید.

نمایندگی تعمیرات موبایل البان

یک ثبت درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان به نشانی www.elbaan.com تنها کاری است که لازم است شما برای تعمیرات گوشی خود انجام دهید. بقیه کارها را البان به دست گرفته و انجام خواهد داد. ابتدا با شما تماس گرفته و راهنماییتان می کند تا خودتان مشکل گوشی را حل کنید. سپس اگر نیاز به اقدامات بیشتر باشد، برای تعمیر گوشی، با موافقت خودتان اقدام می کند. بخشی از تعمیرات موبایل در محل قابل انجام است که بسته به نوع گوشی، مشکل آن و البته نظر شما می‌شود در محل نیز تعمیرات را انجام داد. با این وجود کلینیک تخصصی مرکزی البان جایی است که تعمیرات تخصصی موبایل شما را انجام خواهد داد.

بعد از اتمام تعمیرات، دوره گارانتی تعمیرات ارائه شده به شما آغاز می شود. بنا بر نوع تعمیرات و خدمات دریافتی، مدت زمانی بین حداقل یک تا شش ماه گارانتی تعمیرات موبایل البان دریافت خواهید کرد! این گارانتی که تنها البان برای تعمیرات خود ارائه می‌دهد چیزی است که خیال شما را آسوده می‌کند. کافی است یک بار امتحان کنید. قول می‌دهیم پشیمان نشوید. منتظر درخواست شماییم.

8 دیدگاه

  • سلام . من صحفه نمایش گوشی سامسونگ شکست. زنگ زدم نمایندگی گفتن این موارد اصلا شمال گارانتی نمیشه و حتی اگر اونجا تعمیر کنم گارانتی از بین میره با وجود اینکه یک ماه بیشتر نیست گوشی رو خریداری کردم. اما قیمت تعویض صحفه نمایش در نمایندگی از آنچه که از شما قیمت گرفتم خیلی بیشتر بود. چرا این تفاوت قیمت هست؟ ایا قطعات کیفیتشون فرق میکنه؟

    • سلام
      متاسفانه بعضا گارانتی در ایران تنها یک واژه است و عملا خدمات خاصی در قبال گارانتی داده نمی شود.
      البان همواره سعی دارد کمترین قیمت تعمیرات موبایل را با بالاترین کیفیت و بهترین قطعات ارائه دهد. از ارزان تر بودن نرخ تعمیرات موبایل در البان نباید خیلی شوکه شوید، تمام هدف ما همین بوده و هست. 🙂

  • خدا خیرتون بده. مشکلی برای من در گارانتی گفته بود با سه ملیون حل میشه شما با 150 تومن حل کردید. امیدوارم که کارتون پر برکت بشه.
    تشکر از اقای قنبری که تا 10 شب در دفتر موند و گوشی من رو درست کرد و اخرش هم در کمال تعجب به من گفت فقط 150 تومن میشه با وجود اینکه 5 ساعت وقت گذاشته بود

    • سلام
      البان نمایندگی نیست. کلا نمایندگی در ایران در شرایط تحریم بی معنا است.
      البان مرکز تخصصی تعمیرات موبایل و لپ تاپ است، همه برندها، همه نوع گوشی، به شرطی که بتوان روی آن تعمیر گارانتی ارائه کرد

  • ممنون از مطلب خوبتون
    امیدوارم که زودتر این تحریم ها از بین بره تا همه بتونیم از خدمات جهانی نمایندگی ها هم استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید