پاداش هزار دلاری گوگل به هکرهایی که بتوانند نرم افزارهایی را هک کنند

پاداش هزار دلاری گوگل دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اگر هک بلدید و نیاز به پول دارید جای خوبی آمدید. گوگل وعده پاداش هزار دلاری به کسانی داده که بتواند اپ های معروفی از اندروید را هک کنند. با همکاری شرکت هکروان و چند شرکت برنامه نویس اندرویدی دیگر شرکت گوگل برنامه ای را آغاز کرده تحت عنوان برنامه امنیتی گوگل پلی. این اولین باری نیست که گوگل چنین کاری را می کند، اما اولین باری است که با شرکت های خُرد برای این کار همکاری می کند.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن


گوگل وعده پاداش هزار دلاری به کسانی داده که بتواند اپ های معروفی از اندروید را هک کنند!


در این برنامه 13 اپ معروف از برنامه نویسان به بوته آزمایش گذاشته شده است. برخی از این اپها عبارتند از: تیندر، دوئولینگو، دراپ باکس، اسنپ چت و …. برنامه بسیار ساده هست. اگر شما بتوانید یک باگ در این نرم افزارها پیدا کنید یا مشکلی که ممکن است در آن ها پیش بیاید، به سادگی این موضوع را به برنامه نویسش اطلاع می دهید. به کمک خود برنامه نویس می روید و با هم مشکل را رفع می کنید. علاوه بر دستمزدی که از شرکت اپ اشکال دار می گیرید، گوگل هم با پاداش هزار دلاری از شما تشکر می کند و این پول علاوه بر سایر پول هایی است که دریافت کرده اید!

google offers rewards to white hat hackers hacker hacking symbol

در حال حاضر هم گوگل با سایر شرکت ها نیز مشغول رایزنی برای اجرای چنین برنامه ای هست. ضمنا قانونی که در این برنامه وجود دارد این است که اولین کسی که خطا را تشخیص دهد برنده است، حتی اگر تعداد زیادی از افراد آن مشکل را پیدا کنند اما گوگل تنها به نفر اول پاداش هزار دلاری را خواهد داد.

 

مشابه این برنامه برنامه های زیاد دیگری هم تا به حال بوده است. به عنوان مثال شرکت مایکروسافت در سال 2015 جایزه بزرگ 50هزار تا 100هزار دلاری را برای شخصی که بتواند باگی را از سیستم ها و نرم فزارهای این شرکت پیدا کند گذاشته بود.

خلاصه اگر هک کردن بلدین، شروع کنید. سعی کنید هک کنید و این بار به جای تنبیه پاداش هزار دلاری هم دریافت خواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید