پرداخت جریمه توسط هواوی و یا عدم اجازه فروش در انگلیس

HvsS3-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

همانطور که در پستهای قبلی نیز به آن اشاره کردم، معمولا شرکت های موبایلی و فناوری زیادی در حال ثبت اختراع هستند، گاهی نیز این شرکت ها بخاطر رعایت نشدن حقوق کپی رایتی از یکدیگر شکایت می کنند و دادگاه ها به این اعتراضات رسیدگی می کنند. معمولا دادگاه ها خیلی هم بی طرف نیستند، مثلا در چین، شرکت ها چینی از وضع بهتری برخوردار هستند. حال نوبت یک شرکت چینی است در یک کشور اروپایی. در حال حاضر حکم پرداخت جریمه توسط هواوی و یا عدم اجازه فروش در انگلیس تصویب شده است.

مرتبط: شکایت هواوی از سامسونگ

جریان از این قرار است که شرکت Unwired Planet چندی پیش در سال 2014 از سه شرکت گوگل، هواوی و سامسونگ به خاطر رعایت نکردن حق کپی رایت در سه اختراعش در رابطه با شبکه شکایت کرد. شرکت گوگل اواسط سال 2015 این شکایت را از خودش برطرف نمود اما دو شرکت هواوی و سامسونگ اقدام خاصی نکردند.

UnwiredPlanet-DigiDoki

UnwiredPlanet, DigiDoki

در یک سری دادگاه که از اکتبر 2015 تا جولای 2016 برگزار شد، هواوی ادعا کرد که پنج تا از اختراعات حالت استاندارد عمومی داشته اند، اما دادگاه انگلیس این دفاعیه را نپذیرفت. اما پس از کش و قوس های فراوان بلاخره این موضوع برای چهارتا از اختراعات پذیرفته شد و شرکت هوای همچنان در دو مورد مجرم تشخیص داده شد و ملزم به پرداخت جریمه برای داشتن اجازه فروش شد.

مرتبط: تعمیرات هوآوی

پرداخت جریمه توسط هواوی به شیوه خاصی باید انجام بگیرد. این شرکت خواست که 0.034درصد از فروش وسایل 4G را به Unwired Planet بپردازد اما این شرکت خواهان 1.69درصد روی گوشیهای 4G و 2.29درصد روی وسایل شبکه سلولی هواوی می باشد.

اما دادگاه رای به 0.051درصد روی وسایل 4G و 0.052درصد روی گوشیهای هواوی با نسبت 0.032درصد روی گوشی های 3G و 0.016درصد روی وسایل 3G و همین درصد نیز روی گوشیها و ادوات 2G داده است.

شرکت شاکی گفته که چنانچه پرداخت جریمه توسط هواوی به درستی صورت نپذیرد، کار را به جایی خواهد کشاند که این شرکت دیگر نتواند در انگلیس محصولی به فروش برساند. اما هواوی از رای نهایی دادگاه استقبال کرده و گفته هرچند خود را بی گناه می داند، اما این جریمه را خواهد پرداخت. ضمن اینکه مدیریت فروش هواوی گفته که این مقدار جریمه خسارت زیادی به آنها نخواهد رساند.

فکر می کنید اگر در ایران قرار باشد قانون حق کپی رایت با همین شدت اجرایی شود چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

 

4 دیدگاه

  • از گوشي هاي هواوي متنفرم. اصلا خوبه كه امريكا هواوي رو محكوم كرد. به نظرم ديجي دكي هم تعميرات گوشي هواوي در محل رو كنسل كنه

    • اینگونه نفرمایید، گوشی هواوی دوستداران و طرفداران خودش را دارد که به خاطر قیمتهای پایینش زیاد هم هستند

  • این درست هست که برزگترین بازار موبایل هواوری بعد از چین ، ایران هست؟
    موبایل هواوی در ایران بیشترین میزان فروش رو داره؟

دیدگاهتان را بنویسید