پیام بی صدا و گروه های خلوت در تلگرام 5.10

پیام بی صدا البان
نوشته شده توسط البان

در حالی که تقریبا هر روز در گروه ها از طرف افراد مختلف پیام هایی از تلگرام های غیر اصلی برای همه ارسال می شود، تلگرام اصلی در حال قوی تر شدن و اضافه کردن انواع ویژگی ها و قابلیت ها به اپ پیام رسان خودش هست. این بار نیز ارسال پیام بی صدا ، گروه خلوت، لقب برای ادمین ها و … ویژگی هایی هستند که در تلگرام 5.10 ارائه کرده است.

ارسال پیام بی صدا در تلگرام 5.10

زمانی هست که شما می خواهید پیامی را برای شخصی ارسال کنید، اما با توجه به ساعت و یا موقعیت مکانی فرد نمی خواهید مزاحمتی برای او ایجاد کنید. اینجاست که قابلیت پیام بی صدا در تلگرام به کار شما می آید. هنگام ارسال پیام، انگشت خود را روی دکمه ارسال نگه دارید. وقتی مدتی نگه دارید گزینه ای ظاهر می شود تحت عنوان Send Without Sound. اگر این گزینه را انتخاب کنید پیام بی صدا ارسال کرده اید.

پیام بی صدا البان

اما اتفاقی که در گوشی گیرنده می افتد این است که برای این پیام بی صدا او نوتیفیکیشن تصویری خواهد داشت، یعنی روی گوشی نشان می دهد که شما برایش پیامی ارسال کرده اید، اما تحت این شرایط صدایی از گوشی اش بلند نمی شود، گویی گوشی اش روی حالت بی صدا تنظیم شده باشد.

پیام بی صدا البان

روی گوشی گیرنده نیز دیده می شود که شما پیام بی صدا ارسال کرده اید.

گروه های خلوت

در تلگرام 5.10 ادمین گروه می تواند انتخاب کند که افراد در گروه هر چند وقت یک مرتبه می توانند پیامی ارسال کنند. این ویژگی به خصوص برای گروه هایی که شلوغ هستند و افراد بحثهای زیادی می کنند می تواند مفید باشد. با محدود کردن زمان های ارسال پیام یک فرد نمی تواند در فواصل کمتر پیام ارسال کند

پیام بی صدا البان

برای این کار ادمین باید از بخش Group Permissions بخش Slow Mode را دیده و زمانی را بین صفر تا یک ساعت انتخاب کند. در این صورت برای افراد در گروه نیز یک تایمر دیده خواهد شد. تا این تایمر صفر نشود آن فرد نمی تواند پیغامی ارسال کند

پیام بی صدا البان

عناوین سفارشی برای ادمین ها

یکی دیگر از ویژگی های تلگرام 5.10 این هست که می توان برای ادمین های یک گروه اسامی غیر واقعی و یا عنوان قرار داد.

پیام بی صدا البان پیام بی صدا البان

وقتی ادمین در گروه پیغامی ارسال کند، به جای نوشته شدن کلمه admin عنوان جدید وی نوشته خواهد شد.

برچسب زمانی روی ویدیو ها

فرض کنید شما فایل فیلمی برای شخصی یا در گروهی ارسال می کنید. هدفتان این هست که افراد به تایم خاصی از فیلم دقت داشته باشند. با قرار دادن عبارتی مانند 0:45 در کپشن فیلم، این عدد در واقع لینک می شود به همان زمان داخل فیلم!

پیام بی صدا البان

علاوه بر این در تلگرام 5.10 شما می توانید فریم های جلوتر را هم به صورت عکس ببینید و وقتی تصویر مورد نظر را پیدا کردید روی آن قسمت توقف کنید.

مدیریت ایموجی های متحرک در تلگرام 5.10

تلگرام در به روز رسانی قبلی خود از استیکر متحرک یا همان ایموجی های متحرک رونمایی کرد. حال در به روز رسانی جدید امکاناتی جدیدتر در این زمینه ارائه کرده است. شما در بخش تنظیمات مربوط به استیکرها می توانید تعیین کنید که این ایموجی های به صورت تکراری پخش شوند و یا فقط یک مرتبه اجرا شوند.

پیام بی صدا البان

ضمنا در نسخه جدید با نوشتن یک ایموجی به تنهایی می توانید استیکرهای متحرک مربوط به آن را هم ببینید و استفاده کنید و دیگر نیازی به انجام کارهای قبلی نیست.

قابلیت جدید برای اندروید

شیوه پیوست کردن عکس و … در گوشی های اندروید کمی متفاوت شده است. برای اینکه فایلی را به صورت فایل و نه عکس یا فیلم بفرستید در این نسخه باید علامت “…” را انتخاب کنید. ضمن اینکه هنگام ارسال تعدادی عکس تعیین می کنید که به صورت گروهی و آلبوم ارسال شوند و یا جدا جدا.

پیام بی صدا البان

قابلیت جدید برای iOS

بعد از ارائه مود تاریکی در نسخه های قبلی در این نسخه کاربران iOS می توانند رنگ های به کار رفته در مود تاریکی را هم تغییر دهند.

نحوه انجام به روز رسانی

حتما حتما توصیه داریم تا برای به روز رسانی از درگاه های کاملا رسمی اقدام کنید. گروه البان برای کاربران iOS اپ استور و کاربران اندرویدی هم فقط فقط گوگل پلی یا همان گوگل استور توصیه می کند. با توجه به اینکه انواع تلگرام های تقلبی و غیر اصلی در بازار اپ ها دیده می شوند مراقب باشید تا در دام نصب آنها نیفتید. برای آشنایی بهتر با ترفندها و یا مشکلات و راه حل های تلگرام موبایل به مقاله ای که لینک شده است مراجعه نمایید و یا سوال خود را در پایین هر یک از پست ها بنویسید تا کارشناسان تعمیرات موبایل البان پاسخ شما را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه نمایند. 

دیدگاهتان را بنویسید