پیام رسان سامسونگ از اعتماد شما سو استفاده کرده و کارهای بدی می کند

پیام رسان سامسونگ دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در این روز ها پیام رسان ها صدر اخبار را به خود اختصاص داده اند و همه از انواع پیام رسان ها، جایگزین های تلگرام، راه های استفاده از تلگرام و … سخن می گویند. یکی از مهم ترین مسائل مطرح امنیت پیام رسان ها هست. اینکه به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا می کنند و این اطلاعات نیز در اختیار چه کسانی قرار می گیرند. اخیرا شکایاتی از پیام رسان سامسونگ شده که البته یک درواقع پیامک رسان محسوب می شود که باعث شد در این رابطه بیشتر به مخاطبانمان توضیح بدهیم.

 

پیام رسان سامسونگ چیزی شبیه به آی مسج در گوشی های آیفون هست. در واقع بستری دیگر برای ارسال پیامک (در صورتی که گیرنده آن را نداشته باشد) و یا پیام های اینترنتی می باشد. با استفاده از این پیام رسان که روی گوشی های سامسونگ به صورت پیش فرض هست، کاربران سامسونگی می توانند از قابلیت های مختلفی در پیام نگاری هایشان برخوردار باشند.

پیام رسان سامسونگ اِلـبان

اما این پیام رسان سامسونگ اخیرا دردسرهایی نیز ایجاد کرده است. اخیرا گزارشاتی در پلیس فتا دریافت شده که کاربران پیام رسان سامسونگ می گویند این پیام رسان بدون اجازه آنها اقدام به انتشار عکس هایشان کرده! یعنی عکس های داخل گوشی را به صورت خودکار و تصادفی برای مخاطبینی که آنها هم این پیام رسان را داشته اند ارسال کرده است! نکته عجیب اینکه فرستنده خبر ندارد و حتی بعد از ارسال نیز متوجه نمی شود چرا که در بخش پیام های ارسال شده اش دیده نمی شوند! فقط گیرنده می تواند به شما اطلاع دهد که پیام رسانتان چنین کاری کرده است!

اگر شما هم از استفاده کنندگان از این پیام رسان هستید، بلافاصله به بخش دسترسی ها یا permissions بروید و دسترسی آن را به تمام فایل ها، عکس ها، دوربین، میکروفن، موقعیت مکانی و هر چه فکر می کنید زیاد است که داشته باشد را ببندید. اگر هم از آن استفاده نمی کنید، بهتر هست که پاکش کنید.

گوشی افراد معترض از پرچمداران سامونگ، نوت 8، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس بوده اند که به خود سامسونگ هم اعتراض کرده اند!

دیدگاهتان را بنویسید