آپدیت امنیتی آیفون در نسخه iOS 11.4.1 شاید دست دزدان را ببندد

آپدیت امنیتی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در روز گذشته شرکت اپل به روز رسانی جدیدی را ارائه داد. نسخه iOS 11.4.1 که در آن از ویژگی یافتن بهتر ایرپادها سخن و آپدیت امنیتی که مطابق همیشه خیلی کلی به آن پرداخت. اما اگر گوشی خود را تا به الان به روز کرده باشید، به شما بگویم که یک ویژگی خاص جدید به گوشی شما اضافه شده است.

توصیه کلی ما بر این است که با توجه به بی ثباتی نرم افزاری شرکت اپل، بهتر است برای هر به روز رسانی یکی دو هفته صبر کنید، تا مدام مجبور نباشید حجم اینترنتتان را بابت به روز کردن گوشی مصرف کنید. آپدیت امنیتی آیفون این بار به نوعی دست افرادی که می خواهند به محتویات داخل گوشی بدون داشتن رمز آن دسترسی داشته باشند، یک سد درست می کند.

اگر هنوز گوشی خود را به روز نکرده اید، نحوه به روز رسانی آیفون و مشکلات احتمالی آن را برایتان نوشته ایم تا خودتان تمام کارها را انجام دهید.

به روز رسانه آیفون در نسخه 11.4.1

در به روز رسانی جدید، گزینه ای اضافه شده که شما می گویید اگر یک ساعت از آخرین باری که قفل گوشی خود را باز کرده اید، گذشت، دیگر درگاه یو اس بی آن کار نکند، تا افراد نتوانند آن را با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای قوی هک قفل آن را باز کنند! این آپدیت امنیتی از طریق تنظیمات و گزینه Touch ID & Passcode قابل فعالسازی است.

آپدیت امنیتی اِلـبان

البته کمی فعالسازی این ویژگی عجیب هست. گزینه ای را باید خاموش کنید تا این ویژگی فعال شود! نام گزینه USB Accessories است که باید خاموش باشد تا ویژگی محدودیت یو اس بی فعال شود! برای آنکه راحت تر با این موضوع کنار بیایید، فکر کنید که انتخاب این گزینه در جواب به این سوال است: آیا دوست دارید گوشی شما از طریق درگاه یو اس بی قابل هک شدن باشد؟ که مسلما پاسخ شما خیر خواهد بود و این گزینه را به درستی غیرفعال خواهید کرد.

جدای از این به روز رسانی یک توصیه دیگر هم داریم این که در مسافرت ها بهتر هست که گزینه اثر انگشت یا تشخیص چهره را حذف کنید، تا چنانچه خدای ناکرده گوشی شما سرقت شد، خودتان جان سالم به در برید و کاری به انگشت شما نداشته باشند.

اشاره به این نکته هم جالب توجه هست، شرکتی که کارش هک کردن است تنها یکی دو ساعت پس از ارائه این آپدیت امنیتی توسط شرکت اپل، گفت که راهی را یافته که می تواند با استفاده از آن شمارنده یک ساعت را ریست کند تا معلوم نشود که بیش از یک ساعت از آخرین باری که قفل گوشی خود را باز کرده اید می گذرد! اما شرکت اپل هم بی کار ننشسته و احتمالا به زودی چاره این مشکل را هم خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید