دقت سنسور اثر انگشت گوشی خود را با ترفندی ساده افزایش دهید

حسگر اثر انگشت دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

این روزها برندهای مختلف سعی دارند تا گوشی های خودشان را بیش از پیش امنیتی کنند و راه نفوذ دیگران را به آن ها کمتر کنند. شاید سنسور اثر انگشت یکی از متداول ترین آن ها در گوشی های حال حاضر باشد. اما کار نکردن این حسگر و نفهمیدن انگشت درست گاهی ناراحت کننده می شود.

مطلب مرتبط: حسگر گوشی

حساسیت سنسور اثر انگشت در گوشی ها روز به روز بهتر شده، و نمونه های امروزی خیلی بهتر از قدیمی ها کار می کنند، اما باز هم گاهی خطا دارند و کار نمی کنند. در این پست روشی را آموزش خواهیم داد تا در زندگی با موبایل، گوشی شما راحت تر انگشتتان را تشخیص دهد.


مرتبط: نحوه کار حسگر اثر انگشت


در ابتدا باید وارد تنظیمات مربوط به سنسور اثر انگشت شوید. در گوشی های اندروید از طریق Settings > Security > Device/Phone Security به آن می رسید و در گوشی های آیفون از طریق Settings > Touch ID & Passcode > Fingerprints. شاید در گوشی اندرویدی شما کمی این آدرس یا نام متفاوت باشد، اما کلا باید به دنبال گزینه ای باشید که در آن نامی از انگشت (Finger) یا پرینت (print) آمده باشد

سنسور اثر انگشت اِلـبان

وقتی تنظیمات را پیدا کردید، جایی هستید که می توانید اثر انگشتتان را تعریف کنید. یک راه خیلی خوب برای افزایش دقت خواندن اثر انگشت این است که به جای استفاده از چند انگشت و تعریف اثر چند انگشت، اثر یک انگشت را چند بار تعریف کنید! بله، به همین سادگی. اگر از انگشت شصت یا اشاره تان برای باز کردن گوشی استفاده می کنید، چند بار آن را تعریف کنید. این گونه تمام حالات ممکنه اثر انگشتتان برای گوشی تعریف می شود.

البته توصیه داریم که حتما یک یا دو انگشت دیگرتان را هم تعریف کنید و برای سهولت در باز کردن قفل گوشی هم انگشت اصلی روی هر دو دست را تعریف کنید.

سنسور اثر انگشت اِلـبان

نکته دیگر که باقی می ماند، باز کردن گوشی بعد از کار با مایعات و آب است. انگشت که پیر می شود، دیگر اثر انگشتتان شناسایی نمی شود! چاره این مشکل هم ساده هست، کافی است یک مرتبه که از حمام خارج می شوید، اثر انگشتتان را برای گوشی تعریف کنید!

 

یک کار پایانی هم این است که می توانید حتی از اثر انگشتان پایتان هم برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید! واقعا کار می کند، امتحان کردنش هم بی ضرر هست 🙂

دیدگاهتان را بنویسید