آیا اپ های پاک کننده حافظه یا همان cleaner ها برای گوشی مفید هستند؟

پاک کننده حافظه دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از مشکلاتی که کاربران اندرویدی با آن دست و پنجه نرم می کنند پر شدن حافظه گوشی شان است. پر شدنی که گاهی برای خالی کردنش با مشکل مواجه می شوند و مجبور به فکتوری ریست کردن گوشی می شوند. ما روش هایی را برای خالی کردن حافظه پر آموزش داده ایم. کاربران زیادی هم ذیل آن گفته اند که چرا با وجود پاک کننده حافظه باز هم حافظه گوشی شان پر می شود. حالا می خواهیم درمورد این اپ ها و مفید یا غیر مفید بودنشان بگوییم. می خواهیم بگوییم که آیا این اپ ها خالی بند هستند یا خالی کن؟


مرتبط: خالی کردن حافظه پر


متاسفانه اپ های اندروید زیادی در بازارهای دانلود اپ وجود دارند که نه تنها کاری که گفته اند را انجام نمی دهند، بلکه به صورت مخفی کارهای دیگری که مورد علاقه کاربران نیست را انجام می دهند. نظارت گوگل و شرکت های نظیر در این راستا اخیرا بیشتر شده، اما همچنان مشکلات زیادی دارند. جالب اینکه این اپ ها کلی نظرات مثبت هم دارند و از لحاظ ستاره بندی و رتبه در جایگاه های خوبی هستند. اپ های پاک کننده حافظه هم از این دسته از اپ ها هستند.

در کنار اپ های پاک کننده حافظه اپهای افزاینده سرعت (بوستر) هم دیده می شود که آنها هم در این دسته اپ های ناکارآمد هستند که به نوعی هم راستا با کلینر ها یا پاک کننده های حافظه عمل می کنند.

تست کردن این اپ ها برای شما هم به راحتی قابل انجام هست. اپی را که به منظور پاک کردن فایل های اضافه در گوشی است را باز کنید. اجرایش کنید. ببینید که چه حجمی را می خواهد پاک کند. قبل از پاک کردن ببینید که ظرفیت خالی گوشی شما چقدر است. بعد از پاک کردن هم ظرفیت خالی گوشی تان را بررسی کنید. ببینید که آیا تفاوت دو عدد قبل و بعد از پاک کردن به اندازه حجمی بوده که نرم افزار ادعای پاک کردنش را داشته؟ (راهنمایی می کنم: نه 🙂 )

پاک کننده حافظه اِلـبان

پس اگر این اپ های پاک کننده حافظه چیزی پاک نمی کنند، چه کار می کنند؟ اگر در یک کلام بخواهیم جواب دهیم، تبلیغات! بله تبلیغات کار اصلی اکثر این اپ های دروغگو است. پس چرا گوگل پلی آنها را حذف نمی کند؟ چرا حذف بکند، وقتی بخشی از سود کلان این اپها در جیب گوگل هم واریز می شود؟

دقت داشته باشید که از وقتی چنین اپ هایی را نصب می کنید چه چیزهای جدیدی برایتان در گوشی ظاهر می شود، چه تبلیغات هایی و …

جالب اینکه حتی وقتی کاربرانی متوجه تبلیغاتی بودن این اپها می شوند، و در نظرات اپ این نکته را می گویند، گاها اپ به آن کاربر ایمیلی می زند و نمی دانیم چگونه اما نظرش را برمی گرداند و کاربر مجاب می شود تا نظرش را عوض کند، آن هم با رضایت قلبی

اگر با حافظه گوشی خود مشکل دارید و از روش های آموزش داده شده در بلاگ به نتیجه نرسیدید، اصلا نگران نباشید، یک درخواست در سایت www.elbaan.com شما را به صورت رایگان به مطلوبتان خواهد رساند!

اگر از تبلیغات زیاد در گوشی خسته شده اید، اولین گزینه حذف اپ های پاک کننده حافظه هست ولی اگر این تبلیغات را دوست دارید که هیچ، از آنها لذت ببرید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید