پیام two-factor authentication در گوشی‌های آیفون چیست؟

پیام two-factor authentication در آیفون، البان
نوشته شده توسط البان

بسیاری از کاربران آیفون با واحد مشاوره رایگان البان تماس گرفته و از یک پیامی که در بخش تنظیمات گوشی شان ظاهر شده، سوال کرده اند. پیام two-factor authentication پیامی است که گاهی آیفون به شما یادآوری می کند که بهتر است آن را فعال کنید. البان در این پست در رابطه با نحوه تعامل با این پیام برایتان می گوید.

این موضوع بعضا سبب شده تا افراد به واحد تعمیرات موبایل آیفون البان مراجعه کنند، درحالی که اصلا نیازی به این کار نیست و خودشان می توانند مشکل را حل کنند.

پیام two-factor authentication چیست؟

شما برای ورود به حساب کاربری خود نیاز به یک رمز دارید. این موضوع در تمام حساب های کاربری صادق است و مختص آیفون نیست. کاری که two-factor authentication می کند این است که علاوه بر یک رمز ثابت، باید یک رمز دیگر (مرحله دوم) برای تایید هویت خود نیز وارد کنید. این رمز دوم به هر طریقی ممکن است ایجاد شود.

پیام two-factor authentication در آیفون، البان

در رابطه با رمز دوم مرحله ای در تلگرام و اینستاگرام و میزان امنیتی که به حساب کاربری شما در برابر هکرها می دهد پیش از این توضیح داده ایم، اما حالا نوبت به آیفون و حساب اپل آیدی رسیده با پیام two-factor authentication که برای برخی از کاربران دردسرساز و نگران کننده شده است.

پیام two-factor authentication در گوشی های آیفون چیست؟

در آیفون وقتی داخل اپ اتفاقی بیفتد، یک عدد روی آن ظاهر می شود. گاهی اوقات این عدد روی برنامه تنظیمات آیفون ظاهر می شود. اگر وارد آن شوید، می توانید مورد پیش آمده را به راحتی پیدا کنید.

به روز رسانی جدید، پیام امنیتی و … از جمله اتفاقات داخل اپ تنظیمات است. یکی از این پیام ها هم پیام two-factor authentication است.

پیام two-factor authentication در آیفون، البان

در واقع در گوشی های آیفون شما می توانید در ابتدا یک شماره موبایل تعریف کنید و بعد با استفاده از پیامک یا تماس دریافتی به این شماره، گوشی خود را به یک وسیله مورد اعتمادتان (trusted device) تبدیل کنید. هرگاه بخواهید با اپل آیدی خود در دستگاه دیگری وارد شوید، باید از طریق دستگاه مورد اعتماد خود و کدی که روی آن نمایش داده می شود (رمز two-factor authentication) اپل آیدی را در دستگاه جدید وارد کنید.

پیام two-factor authentication در آیفون، البان

در واقع رمز two-factor authentication یک کلید ثانویه است که در صورتیکه رمز اصلی اپل آیدی در دست کسی افتاد، نتواند به راحتی وارد حساب کاربری اپل آیدی شما شود و نیاز به رمز ثانویه برای این کار داشته باشد.

روش از بین بردن پیام two-factor authentication چیست؟

متاسفانه شرکت اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد و بخشی از امکانات آن در ایران کارآیی ندارد. رمز two-factor authentication نیز یکی از آنهاست. هنگام فعالسازی و استفاده از آن باید شماره ای وارد کنید که بتوانید با آن پیامک یا تماسی از اپل دریافت کنید. اما شماره های ایران در سیستم اپل تعریف نشده اند.

پیام two-factor authentication در آیفون، البان

بنابراین چاره کار این است که از این امکان امنیتی اپل استفاده نکنید. وقتی این پیام برایتان می آید، وارد تنظیمات گوشی شوید، پیام را باز کنید و گزینه Not Now را انتخاب نمایید. در واقع با انتخاب این گزینه می گویید که الان نمی خواهید این امکان را برای اپل آیدی خود فعال کنید و گوشی هم می پذیرد!

کلام آخر

چنانچه مشکلتان حل نشد و یا مشکلات دیگری در زمینه آیفون داشتین، به راحتی با ثبت درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان برای حل مشکل خود اقدام کنید.

اخیرا اپل هنگام ساخت اپل آیدی وارد کردن شماره تماس را اجباری کرده، که این نیز راه حلی دارد که البان آن را می داند. کافی است از ما بخواهید!

دیدگاهتان را بنویسید