محدودیت سنی اینستاگرام برای افراد زیر 13 سال، البته اگر راست بگویند

محدودیت سنی اینستاگرام ، البان
نوشته شده توسط البان

آیا چیزی از محدودیت سنی اینستاگرام شنیده اید؟ اگر اینستاگرام ناگهان از شما سنتان و یا تاریخ تولدتان را پرسید، نگران نشوید، می خواهد افراد زیر 13 سال را شناسایی کند و اکانتشان را تا رسیدن به سن 13 سال ببندد! در زندگی با موبایل باید مراقب این گونه مسائل باشیم. مسائلی که ممکن است به کوچکترها آسیب وارد سازد!

چرا محدودیت سنی اینستاگرام وجود دارد؟

اولین سوالی که به ذهن خواننده می رسد این است که این محدودیت سنی از کجا می آید؟ چه کس یا ارگانی آن را وضع کرده؟ پاسخ به این سوالات این را البان برایتان می گوید.

قانون حفاظت از حریم شخصی کودکان، (Children’s Online Privacy Protection Act, COPPA) تعیین کرده که حداقل سنی که افراد می توانند در شبکه های اجتماعی عضو شوند و مغایر با حفظ حریم خصوصی شان نیست، سن 13 سالگی است.

محدودیت سنی اینستاگرام ، البان

در سال 2019، نرم افزار TikTok به دلیل همین نقض قانون COPPA و اتفاقات ناشی از آن تقریبا 5/7 میلیون دلار جریمه شده است!

همین قانون است که باعث شده تا اپ های اجتماعی فیلترهایی برای کاربرانشان قرار دهند.

محدودیت سنی اینستاگرام به چه صورت اعمال می شود؟

نحوه تعیین سن کاربران و فیلتر شدنشان تماما بستگی به خودشان دارد. از کاربر سوال می شود و او پاسخ می دهد، برای جوابش هم نباید مدرکی ارائه کند! بنابراین کاربر به راحتی برای اینکه بتواند از آن اپ استفاده کند، می تواند به دروغ سنش را بیشتر از سن واقعی اش اعلام کند.

مطلب مرتبط: گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

محدودیت سنی اینستاگرام به دو روش اعمال می شود. اول اینکه اگر شما کاربر فیس بوک هم باشید، تاریخ تولدتان از آن اکانت خوانده خواهد شد. طبیعتا در این حالت شما بالای 13 سال دارید که در فیس بوک هم عضوید.

محدودیت سنی اینستاگرام ، البان

حالت دیگر این است که اینستاگرام در مورد سنتان سوال می کند. تاریخ تولدتان را می پرسد. شما پاسخ می دهید و تمام. اگر زیر 13 سال باشید، اکانتتان مسدود می شود.

خود اینستاگرام اعلام کرده که این سوال کردن به راحتی قابل دور زدن هست و به دنبال راهی هستند تا این اتفاق کمتر بیفتد. اما اگر هم بیفتد دیگر مسئولیتی متوجه آنان نخواهد بود.

اگر پیجمان به خاطر محدودیت سنی بسته شد چکار کنیم؟

اگر به هر دلیلی و مهمتر از همه به دلیل عجله و عدم مطالعه سوالات پرسیده شده، سنتان کمتر از واقعیت زده باشید همچنان یک راه برای نجات پیجتان وجود دارد. اما اگر واقعا سنتان کمتر از 13 سال است، دیگر راهکاری برای برگرداندن پیجتان وجود ندارد! 🙁

محدودیت سنی اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

وقتی به هر دلیلی سن را اشتباه بزنید، یک پیام مطابق شکل دریافت خواهید کرد که شما زیر 13 سال هستین و نمی توانید از اینستاگرام استفاده کنید. اگر واقعا سنتان بیشتر از 13 است باید گزینه Appeal را زده، در مورد سن واقعی تان بگویید و برای اثبات حرفتان باید یک مدرک نیز ارائه کنید.

این مدرک در بهترین حالت باید انگلیسی باشد و اگر پاسپورت داشته باشید که چه بهتر.

بعد از ارسال مدرک، دقت داشته باشید که اگر اکانت اینستاگرام شما به یک ایمیل وصل شده، حتما سنتان در آن ایمیل هم رعایت شده باشد.

محدودیت سنی اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

اما بهترین کار این است که تاریخ تولد واقعی تان را وارد کنید. برای این کار کافی است در اینترنت سرچ کنید تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بر اساس آن تاریخ تولد واقعی را وارد کنید تا چنانچه بعدا مجدد مجبور به تایید آن شدین، اطلاعات و آمار واقعی باشند که با خیال راحت بتوانید مجدد از آنها استفاده نمایید.

استفاده های دیگر از این آمار

بدیهی است این آمار به دست آمده تنها برای اعمال محدودیت سنی استفاده نخواهد شد. اینستاگرام برنامه دارد تا در آینده ای نه چندان دور، امکان تبلیغات برای بازه های سنی هدف را هم به بسته های تبلیغاتی خودش اضافه کند و احتمالا از این روش هم درآمد بهتری به دست آورد.

اگر سوال دیگری در خصوص اینستاگرام موبایل داشتید می توانید به پستی که لینک شده است مراجعه کنید. و یا در صورت تمایل سوال خود را در پایین همین پست بنویسید تا کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان در کوتاه ترین زمان پاسخ شما را ارائه نمایند.

ضمنا می توانید سوالات خود را از طریق دایرکت اینستاگرام البان نیز بپرسید.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

101 دیدگاه

  • سلام درود بر شما ،،من به پیج کاری دارم و به اشتباه سن رو زیر ۱۳ سال زدم و الان پیجم مسدود شده و نمیتوم راه اندازیش کنم لطفا اگر ممکنه کمک کنید ممنون میشم

    • سلام
      وقتی وارد صفحه تان می شوید، یک متنی می بینید که شما سنتان کمتر از 13 سال است و …. در انتهای این پیام گفته که اگر فکر می کنید اشتباه شده دکمه آبی را بزنید. در حالیکه فیلترشکنتان روشن است روی آن دکمه بزنید و مراحل را پیش ببرید. فقط دقت داشته باشید که تاریخ تولدی که در ایمیل برای خودتان تنظیم کرده اید با تاریخی که در اینستاگرام تنظیم می کنید باید یکی باشد.

      • آیا بعد مدتی که اینستا برنگرده خودشون خذف میکنن یعنی نمیمونه کلا برا یک سال که بعدن بشه کاری کرد .

        • سلام
          بستگی به پیامی دارد که براتون می فرستد. اگر گفته باشد که پاک می شود که کاری نمی شه کرد اما اگر فقط مشکل سنی باشد، شاید بماند

      • سلام
        دفعه بعدی که وارد پیج شوید، به شما می گوید که سنتان کم است و در پایین پیام یک دکمه قرار دارد که می توانید با انتخاب آن بگویید که این اشتباه است و اشتباه را رفع کنید

    • سلام
      این محدودیت توسط خود اینستاگرام ایجاد شده و برای بالای 13 سال امکان استفاده از آن را می دهد
      اینستاگرام ادعا دارد که محتویاتش برای تمام افراد بالای 13 سال اوکی است و دیگر محدودیت دیگری ندارد

  • سلام خواهرم میگه اگه عکس از خودت بزاری تو صفحه ت اینستا کلی اخطار برات میاره چون من 9 سالمه حالا چیکار کنم راست میگه؟ تازه میگه اینستا چیزایی که میزاری رو میبینه ?

    • سلام
      اینستاگرام سنتون را با توجه به تاریخ تولدی که تعریف می کنید، در اکانتهای فیس بوک، واتساپ و خود اینستاگرام و همینطور ایمیلی که به عنوان پشتیبان اکانتتون تعریف می کنید سنتون را تشخیص می ده. عکس پروفایل و … ملاک عملکرد نیست، چراکه ممکن است شخصی بخواهد عکس دوران کودکی اش را قرار دهد.

  • سلام من نمیتونم دارد اکانت شم . یک پیام میاد که میگه ۱۳ سال سن دارید و باید اکانت حذف کنیم. و اگر اشتباه است برای تجدید نظر رو گزینه آبی رنگ‌بزنید. یک صفحع باز میشع اطلاعات را وارد میکنم اما میگه اسم ایدی اینستا اشتباه وارد شده به صورت یک پیوند کوتاه نیست و میگه ادرس به صورت لینک باشه که من ایدی هم کپی میکنم میزنم بازم میگه اشتباهه و user معتبر بزنید

    • سلام
      از یکی بخواهید تا صفحتون را براتون بفرسته به این شکل که در صفحه شما روی سه نقطه یا سه خط بالای صفحه بزند و گزینه copy profile url را براتون بزنه و بفرسته
      این میشه صفحه شما به صورت آدرس url مشابه پیج البان که به صورت زیر هست:
      https://instagram.com/elbaancom
      یا می تونید همین لینک را بردارید و در بخش آخر یعنی elbaancom یوزر خودتون را وارد کنید که میشه آدرس صفحه شما

  • سلام وقت بخیر
    من ایمیل فرستادم براشون و ازم خواستن عکس از شناسنامه بدم،کحداکثر چقدر طول میکشه تا پیجم برگرده؟???‍♀️و یه سوال دیگه شناسنامه فارسی رو میتونن بخونن؟??‍♀️

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      اگر مدرک دیگری هم دارید از آن استفاده کنید. اگر پاسپورت باشد که چه بهتر
      اگر نتوانند با شناسنامه کاری کنند، ازتون مجدد درخواست مدرک خواهند کرد

      • سلام. این شرایط برای تیک آبی هم هست؟ یعنی برای تیک آبی اگه شناسنامه بفرستیم، امکان داره اگر نتوانند ترجمه یا … بکنند بگویند از چیز دیگری عکش بفرستیم؟
        تشکر

    • سلام ببخشید من پیجم همینجوری شده اما هرکاری میکنم urlهم میزنم اسم جیمیل هم میزنم
      سال هم انتخاب میکنم اما می‌نویسه متاسفانه در تلاشیم

          • سلام
            در پایین پیام یک دکمه آبی قرار دارد که به شما اجازه می دهد مشکل را رفع کنید.
            بعضا در پیام می نویسد که اگر تا چند روز آینده کاری نکنید، کاربری شما و اطلاعاتش پاک خواهند شد

    • سلام پیج منم مثل شما شده اما نمیشه ایمیل بفرستم براشون میش بگین شما چطور فرستادین

  • سلام من یک پسر سیزده ساله دارم ۱۳ ساله دارم میخوام ببینم امکانی هست که وقتی پسرم در اینستاگرام میره چیز هایی که مناسب سنش نیست نیاد کلا؟؟

  • سلام.
    من ۱۲ سالمه و الان اینستاگرام رو دارم. ولی هنوز واردش نشدم و حسابمو باز نکردم. میتونم بزنم که سیزده سالمه یا پاکش کنم؟ چیکار کنم؟ متشکر میشم که جواب بنده رو بدین.

    • سلام
      اینستاگرام از شما تاریخ تولد می پرسد، مدرکی نمی خواهد که شما چند سالتون هست، می توانید سن خودتون را در اینستا بالاتر بزنید (مثلا تاریخ تولدتون رو حداقل 12 آوریل 2007 بزنید یا یکی دو سال قبل تر از تاریخ تولد اصلیتون)

  • سلام من مشکلم اینه تاریخ تولدم رو اشتباه زدم ۱۳سال نوشت بعد قفل شد این ایمیل نه یه ایمیل دیگه خوب درخواست تجدید نظر هم رفتم نشد ارسال بشه با کامپیوتر برم نمیدونم چیکار کنم پیجم برگرده پیج کاریمه divarkob_1374@

  • سلام ببخشید من خیلی دوست دارم اینستا نصب کنم ولی بخاطر این چیزای بدی که داخلشه بابام نمیزار کن ۱۵سالمه میتونم کاری کنم اینا نیاره

    • سلام
      مهم ترین مسئله این است که در اینستاگرام و در بخش سرچ آن چیزهایی برایتان نمایش داده می شود که بیشتر فالو کرده، لایک می کنید و می بینید. خیلی نمیشه در اینستاگرام محدودیتی ایجاد کرد

  • سلام من اون دکمه آبی میزنم متاسفانه اصلا ارسال نمیشه همش خطا میده و میگه در زمان دیگزی امتحان کنین

    • سلام
      در هر دو حالت فیلترشکن روشن و خاموش امتحان کنید
      راهکار دیگری وجود ندارد
      اگر ایمیلتان هم به صفحه اینستاگرامی وصل است، در آن هم چک کنید که تاریخ تولدتان درست خورده باشد و بالای 13 سال باشید

      • سلام من سنم رو در اینستاگرام کمتر از 13 سال زدم و الان مسدود شده و درخواست تجدید نظر میاره و میزنم روی تجدید نظر یک فرم میاره که باید عکس شناسنامه بدم و من عکس شناسنامه ام رو میفرستم نمیاره و هی میان به صفحه راهنما میشه کلا توضیح بدین

        • سلام
          اگر پاسپورت دارید از اون استفاده کنید. هنگامی هم که این کار را می خواهید بکنید، سعی کنید با فیلترش شکن روشن این کار را انجام دهید، چون این سرویس ها با فیس بوک معمولا انجام میشن و نیاز به فیلترشکن خواهد بود

  • سلام ببخشید چرامن که امسال ۱۰ سالم میشه نمیتونم از اینستاگرام استفاده کنم راهنمایی میکنید

    • سلام
      این از قوانین خود اینستاگرام است
      می تونید سنتون را به دروغ وارد کنید (یعنی تاریخ تولدتون را سه چهارسال عقب تر وارد کنید)

  • سلام
    من ۱۲ سالمه و سنمو وقتی شاباهی تغییر دادم این خطا رو داد
    من تو قسمت کارت شناسایی و مشخصات رو مشخصات مامانمو دادم و سن ایمیلمو هم سن مامانم کردم
    ممکنه خطایی بده؟
    و این که حداکثر چند روز طول میکشه تا پیجم برگرده؟

    • سلام
      دقیق نمیشه گفت
      می تونید از خود اینستاگرام از طریق ایمیل زدن بپرسید و درخواست بدین که زودتر کارتون را انجام بدن

  • من اشتباهی سن رو زیر ۱۳ زدم الان میخوام پیجم رو دیلیلیت کنم ولی نمیشه میشه راهنمایی کنید

  • سلام من ۱۵ سالمه چطوری مادر و پدرم رو راضی کنم تا بزارند من اینستا رو نصب کنم

  • سلام
    من به اشتباه سن کمتر از ۱۳ سال زدم و الان اکانت م بسته شده هرچی اون گزینه ابی رنگ میزنم و تمام اطلاعات وارد میکنم فقط به صفحه راهنما انتقال داده میشه لطفا کمک کنید

    • سلام
      مطابق راهنما عمل کنید و دقت کنید که در ایمیلی که معرفی می کنید سنتان درست وارد شده باشد و بالاتر از 13 سال باشد

    • سلام
      در خود اینستاگرام که وارد شوید، گزینه ای در تنظیمات هست برای کمک help وارد آن که بشوید می توانید مشکل را مطرح کنید
      علاوه بر آن می توانید از سایت زیر هم اقدام کنید:
      https://help.instagram.com/

  • سلام ببخشید من 12سالم هستش بعد یک ماه دیگه 13سالم میشه چرا ما نباید اینستا گرام نداشته باشیم اینستا بالای چی سنی هست

  • سلام ببخشید خواهر من 34سالشه، اشتباهی هشداری که براش اومده زده11سال بعد اینستاش از کار افتاده، الان میره داخلش میزنه لوگ اوت و یه گزسنه دیگه هم میتره که مدارکی ارائه بده، همه چیو زدم وارد کردم حتی عکس از کارت شناسایی،. اما هنوز برنگشته، هیچی به هیچی، باید چیکار کرد؟؟

    • سلام
      می تونید نصب کنید
      اما باید سنتون را بالاتر وارد کنید و بالطبع باید در همه جا از این تاریخ تولد استفاده کنید. حتی در ایمیلی که به اکانتتون متصل می کنید هم باید تاریخ تولدتان را به گونه ای وارد نمایید که بالاتر از 13 سال باشید

  • سلام
    یه سوال من ۱۲ سالمه و مادر پدرم نمیزارن اینستاگرام داشته باشم و خیلی گیر های بی منطق میدن
    و میگن اینستاگرام بالایه ۱۸ سال رو اجازه ی ورود میشه میشه یه راهنمایی کنید که چطوری بزارن نصب کنم چون من واقعا بهش نیاز دارم
    ممنون

    • سلام
      محدودیت سنی در اینستاگرام (از طرف خود اپلیکیشن) 13 سال هست.
      باید با پدر و مادرتان صحبت کنید و با هم به نتیجه برسید. قطعا آنها خیر شما را می خواهند 🙂

  • وقتی میخواهیم فن پیج کسی بشویم چگونه کد ان فرد را پیدا کنیم که بتونیم فنش باشیم و اینکه اگر قبلا در گوشی دیگری اینستا داشته باشیم و الان در گوشب دیگری بخواهیم نصب‌کنیم باید همون گذرواژه قبلی رو داشته باشیم یا میتونیم چیز جدیدی بزنیم؟

    • سلام
      فن پیج ها همینجوری ساخته می شوند و هیچ ارتباط خاصی با پیج اصلی ندارند. نیازی نیست کد آن فرد یا چیزی از پیج اصلی آن شخص داشته باشید
      در مورد ورود به اینستاگرام، اگر می خواهید به همان اکانت قبلی خودتان وارد شوید، قطعا باید رمز قبلی را وارد نمایید، اما اگر می خواهید یک یوزر جدید بسازید، هیچ مشکلی نخواهد بود

  • برای یک آی دی بیزنسی، تمام موارد ارسال مدارک انجام میشه ولی فایل عکس مدرک در همون مرحله اول پذیرفته نمیشه. آیا شرایط خاصی برای ارسال عکس مدرک شناسایی هست؟مثل سایز و غیره…مدارک غیرایرانی هستند ضمنا. با تشکر از راهنمایی

    • سلام
      بله
      وقتی میگه که سنتون اجازه نمیده بهتون فرصت اعتراض هم میده
      اگر به اکانتتون ایمیل وصل باشه، میتونید که درستش کنید. اما دقت کنید که سنتون در ایمیل درست خورده باشد

  • سلام برای من یه پیام اومد که باز کردم دیدم پیجم برگشته اما خالیه همش میزنه coudnt refresh فالوورهامم صفر شده باید چیکار کنم
    لطفا راهنماییم کنید

    • سلام
      اینکه نوشته ریفرش نمیتونه بکنه مربوط به اینترنته
      اگر می تونید با گوشی یک نفر دیگه که شما را فالو میکرده ببینید که وضعیت همینطوری هست یا نه

  • سلام از من هم همينطور شد
    اعتراض زدم
    عكس پاسپورت … ارسال كردم
    بعد ١٢ ساعت
    اينستا مجدد پيغام ارسال سن دقيق رو درخواست كرد
    و تغيير پسورد و لوكيشن
    همان سني كه تو اعتراض ارسال كرديد رو وارد كنيد
    اينستام درست شد

  • سلام پیچم بخاطر سن اشتباه پریده الان فرم پر میکنم همش میزنه ۲۴ تا ۳۶ ساعت دیگ امتحان کنید چیکار کنم

  • سلام دوستان خدا رو شکر پیجم برگشت من پاسپورت نداشتم با شناسنامه بعد یه هفته برگشت من هم عکس شناسنامه فرستادم هم رو یه کاغذ اسم پیج ،سن و دیگر مشخصات نوشتم سلفی گرفتم فرستادم سنم تایید شد.امیدوارم مشکل شما هم حل بشه

  • سلام .پیچ من حذف شده بخاطر اشتباه زیر 13 سال …چطور میتونم اینستاگرام جدید نصب کنم …نمیخوام پیجم برگرده فقط میخوام پیج جدید باز کنم ولی شدنی نیست

    • سلام
      برای پیج جدید، اول دیتا و کش برنامه اینستاگرام را کامل پاک کنید
      بعد خود برنامه را پاک کنید
      حالا مجدد نصبش کنید و اکانت بسازید
      نباید در اکانت جدید از ایمیل یا شماره قبلی استفاده کنید

  • سلام من پیجم بخاطر محدودیت سنی بسته شده و عکس پاسپورت یه نفردیگه فرستادم و از طرف فیسبوک پیام میاد ک نمیتونیم پیجتونو تایید کنیم مشکل چی هست بیزحمت اهنمایی کنیو

  • سلام من پیجم بدلیل محدویت سنی بسته شده نمیخوام برگردونم فقط الان میخام دیلت بزنم پیجمو ولی نمیشه هرکاری میکنم راهنمایی میکنید لطفا؟؟!!

  • سلام من 12 سالمه و چند وقته دیگر میرم توی 13 سالگی ولی مامان و بابام اجازه نمیدن من نصب کنم
    حالا می تونید بگید که من چجوری پدر و مادرم رو راضی کنم که اجازه بدن که من اینستاگرام نصب کنم

    • سلام
      چاره ای جز تابعیت از نظر پدر و مادر نیست، باهاشون صحبت کنید تا علت این نارضایتی رامتوجه بشین و سعی کنید خیال آنها را از این بابت راحت کنید

      • سلام شما چقد مهربونید حتا به اونیم ک ده سالش بود گفتین نصب کنه. من مطمئنم شما یه پدر یا مادر خیلی خوب میشین
        من ۱۴ سالمه پدر و مادرم با نصب اینستا گرام مشکلی ندارن ولی من خواهری دارم که به همه چیز من بیشتر از پدر و مادرم گیر میده. خواهرم بهم میگه اینستاگرام ۱۸+ هست ولی خودش از ۱۵ سالگی اینستا گرام داشته

دیدگاهتان را بنویسید