this accessory may not be supported در آیفون به چه معناست؟

this accessory may not be supported , Elbaan
نوشته شده توسط البان

ممکن است برای هر کاربر آیفونی اتفاق افتاده باشد که وقتی شارژر خودش را به گوشی متصل می کند و می خواهد گوشی اش را شارژ کند، پیام this accessory may not be supported برایش ظاهر می شود و گوشی شارژ نمی شود. البان در مورد این پیام خطار برایتان توضیح می دهد. این مسئله برای سایر وسایل جانبی هم ممکن است رخ دهد.

برای این خطا معمولا نیازی نیست به واحد تعمیرات موبایل آیفون مراجعه کنید. موارد گفته شده در این پست کفایت خواهند کرد.

دلایل ظاهر شدن پیام this accessory may not be supported در دستگاه های اپلی

سه دلیل اصلی برای نمایان شدن پیام this accessory may not be supported عبارتند از:

  • مشکلدار یا خراب بودن وسیله جانبی و یا تایید نشده توسط اپل
  • دستگاه شما از وسیله جانبی پشتیبانی نمی کند (در مواردی غیر از شارژ کردن)
  • کانکتور دستگاه شما و یا وسیله جانبی آسیب دیده و یا خیلی کثیف است!

در ادامه البان راه حل هر یک از موارد ذکر شده را خواهد گفت.

راهکار اول همیشگی

در ابتدا، اولین راهکار بسیاری از مشکلات گوشی را انجام دهید. یعنی خاموش و روشن کردن گوشی و یا همان هارد ریست! با توجه به نوع آیفونتان باید ترکیبی از دکمه های هوم و پاور و یا یکی از دکمه های ولوم و پاور را باهم نگه دارید تا گوشی شما هارد ریست شود.

تمیز کردن کانکتورها

همانطور که پیش از این نیز برایتان گفتیم، پورت های گوشی ممکن است به مرور زمان کثیف شوند و عملکردشان به همین دلیل مختل شود. شما به راحتی و البته با دقت می توانید آن ها را تمیز کنید.

مطلب مرتبط: تمیز کردن پورت شارژ آیفون

یک راه تمیز کردنشان استفاده از سوزن و یا اشیا نازک نوک تیز است. البته مراقب باشید تا متال های درون پورت را خراب نکنید.

this accessory may not be supported , Elbaan

مسواک زدن به سر کابل شارژ هم یک کار خوب دیگری است که توصیه داریم آن را انجام دهید.

روش ساده تر سپردن کار به البان است! یک درخواست رایگان ثبت کنید، البان با شما تماس می گیرد. یا به گونه ای راهنماییتان می کنیم که خودتان این کار را انجام دهید و یا در صورت موافقت خودتان، می آییم و برایتان، مقابل خودتان کار انجام می گیرد!

بررسی قبل از خرید

حال که شما گوشی آیفون دارید، باید در خرید وسایل جانبی کمی بیشتر دقت داشته باشید. یا فقط محصولات جانبی خود اپل را بگیرید و یا اگر از برندهای دیگر می خواهید بگیرید، حتما گوشی همراهتان باشد و همانجا تست کنید.

بعد از تست اگر مشکلی نبود آن را بخرید.

شارژر استاندارد بسیار مهم هست

استاندارد بودن کابل و شارژر خیلی مهم هست و به همین دلیل این موضوع را جدا از دیگر وسایل جانبی بررسی می کنیم. اگر با کابل و شارژری که الان دارید، پیام this accessory may not be supported را دریافت می کنید، سعی کنید خیلی به استفاده از آنها اصرار نکنید. حتی اگر همان اجناس فابریک روی خود گوشی باشند.

this accessory may not be supported , Elbaan

کابل و شارژر بعد از مدتی ممکن است عملکرد اولیه خود را نداشته باشند. محصولات اپل این موضوع را متوجه شده و با پیام this accessory may not be supported موضوع را اطلاع می دهند. اصرار بر ادامه استفاده از این وسایل می تواند مشکلات جدی تری به بار آورد.

در فرآیند شارژ گوشی، کابل، شارژر و درگاه شارژ تنها بخش های نمایان هستند و بخش های دیگری نظیر مدار شارژ، باتری و حتی سی پی یو نیز درگیر این فرآیند هستند. استفاده از کابل و شارژر مشکلدار و یا غیر استاندارد می تواند به هر یک از این بخش ها آسیب وارد کند و خود همین ها هم می توانند به سایر بخش ها آسیب برسانند (مثلا باد کردن باتری به صفحه نمایش آسیب بزند و یا حتی باعث انفجار گوشی شود)

کلام آخر

اگر با پیام this accessory may not be supported مواجه شدید، توصیه داریم نسبت به عوض کردن وسیله جانبی مورد استفاده سریع تر اقدام کنید. اگر کابل و شارژرتان هم مشکل دارد، می توانید برای تهیه نوع استاندارد و مطمئن آن از طریق سامانه تعمیرات البان به نشانی www.elbaan.com اقدام کنید. یک درخواست رایگان ثبت کنید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید