پیروزی نصف و نیمه هواوی در برابر سامسونگ

HvsS-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

اخیرا دو شرکت بزرگ سامسونگ و هواوی در دادگاه های کشور چین به نبرد با یکدیگر می پردازند، به دلیل ادعای هواوی مبنی بر عدم رعایت حق کپی رایت سامسونگ در مورد اختراعات و پتنتهای این شرکت. و این بار دادگاه های چینی به نفع یار چینی خودشان، یعنی هواوی دادند و سامسونگ را محکوم به پرداخت 11.6ملیون دلار غرامت به هواوی کردند که این به معنای پیروزی نصف و نیمه هواوی در برابر سامسونگ می باشد.

HvsS2-DigiDoki

هواوی در برابر سامسونگ، البان

این مورد دادگاه از ماه می سال 2016 در چین آغاز شد. و مربوط به استفاده سامسونگ از فناوری های لایسنس نشده 4G در حداقل 30ملیون گوشی سامسونگ بوده است.

معلوم نیست که آیا سامسونگ زیربار پرداخت این جریمه برود یا آنکه همچون گذشته یک مورد جدیدی روی این پرونده خواهد گذاشت و درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. خلاصه کش دادن ماجرا توسط سامسونگ عجیب نخواهد بود، اما در حال حاضر پیروزی نصف و نیمه هواوی در دادگاه اثبات شده است.

اما چرا می گویم نصف و نیمه؟ سامسونگ پیش از این نیز در مورد 6 اختراع خودش نسبت به هواوی شاکی بوده اما گفته که این مسئله را دوستانه حل کرده. درحالیکه در حال حاضر هواوی سامسونگ را محکوم به پرداخت 12.7میلیارد دلار کرده که در حال حاضر تنها 11.6ملیون دلار آن به اثبات رسیده و معلوم نیست که آیا از این به بعد نیز سامسونگ همان سیاست های دوستانه را ادامه بدهد یا خیر.

مطلب مرتبط: کشمکش هواوی و انگلیس

همانطور که در پستی پیشتر از این نیز گفته بودم شرکت ها سالانه اختراعات زیادی را به ثبت می رسانند. معمولا سر این اختراعات و گرفتن امتیاز ثبت آن، شرکتها بارها در دادگاههای مختلف به جان یکدیگر افتاده اند. اما در چین قضیه کمی پیچیده تر هم می شود.

در واقع در چین برای شرکت ها خارجی کار خیلی سختر می شود، قوانین در چین به گونه ای است که کمتر زمانی ممکن است در این نبردها یک شرکت غیرچینی بر یک شرکت چینی پیروز شود.

Huawei-DigiDoki

شرکت چینی هواوی، اِلـبان

اما….. اما از هر دست بگیری از همان دست هم میدهی! اخیرا شرکت هواوی یک احضاریه از جانب دادگاهی بلندپایه از انگلیس دریافت کرده و هواوی را محکوم به پرداخت حق لایسنس پتنتها و اختراعات مربوط به شرکت امریکایی Unwired Planet کرده و در صورت عدم پرداخت آن، دیگر قادر به فروش محصولاتش در انگلستان نخواهد بود! و همانطور که پیش از این هم گفتم شرکتی مثل هواوی تنها در زمینه تولید گوشی و موبایل فعالیت نمی کند!

مرتبط: فعالیتهای دیگری از شرکت هواوی

اما نگران نباشید، کارشناسان و تعمیرکاران اِلـبان، صرفنظر از هرگونه جهت گیری، گوشیهای سامسونگ و هواوی شما را به نحو احسنت انجام خواهند داد. کافی است پس از خراب شدن گوشیتان یک درخواست جهت تعمیرات سامسونگ در محل و یا تعمیرات هواوی در محل ثبت کنید.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید