چوب هوشمند از آخرین دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه CES 2019

چوب هوشمند دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

هر ساله در نمایشگاه CES 2019 شرکت های برتر دنیا آخرین محصولات فناورانه خود را به معرض نمایش می گذارند و به نوعی با این کار قدرت خود را به رخ سایرین می کشند. امسال یکی از محصولات عجیب یک تخته چوب است! آن هم یک تخته چوب هوشمند!

چوب هوشمند اِلـبان چوب هوشمند اِلـبان

در ابتدا به نظر می آید که این محصول باید مربوط به دکور غرفه باشد و یا شاید هم غرفه دار به اشتباه آن را آنجا گذاشته، اما وقتی این چوب بیدار می شود و با شما ارتباط می گیرد، آن زمان است که می گویید، بله، جای این چوب فقط همین جا است!

مطلب مرتبط: بلوتوث گوشی و انواع مسائل پیرامون آن

این چوب هوشمند محصول شرکت Mui است و فعلا طراحی آرام نام دارد که احتمالا تغییر هم بکند. داخل این تخته چوب، چراغ های LED به صورت مخفی کار گذاشته شده اند. در حالت عادی شما هیچ اثری از آنها نمی بینید اما وقتی روشن می شود می توانید انواع اطلاعات و نوشته ها را روی آن ببینید.

چوب هوشمند اِلـبان

اما ایده از کجا شکل گرفته است؟ با هوشمند شدن خانه ها، استفاده از انواع نمایشگرهای هوشمند و لمسی برای کنترل دستگاه ها امری ضروری به نظر می رسد. اما این صفحه های نمایش بعضا باعث ایجاد آلودگی بصری زیادی می شوند، چه وقتی روشن هستند و چه وقتی در حالت استند بای هستند که به دلیل نمایش اطلاعات مجبور به تولید کمی نور هستند. این چوب هوشمند جدید فقط وقتی با آن کار می کنید روشن است، آن هم در حد چند ال ای دی کوچک و وقتی کاری باهاش ندارید، کاملا به صورت یک تکه چوب بی جان است.

آب و هوای بیرون، دمای داخل خانه، کنترل پخش موسیقی، وضعیت مقابل در خانه و … مواردی هستند که این چوب به ظاهر بی جان می تواند به شما نمایش بدهد، و جالب است که بدانید این تکه چوب لمسی هم هست! یعنی شما به راحتی با لمس آن می توانید تمامی این اطلاعات را مشاهده کنید!

چوب هوشمند اِلـبان

درحال حاضر قیمت حدود 500 دلاری برای این تکه چوب برآورد شده و شرکت گفته که می خواهد با تولید بیشتر قیمتش را کاهش دهد و علاوه بر چوب این تکنولوژی را روی سایر صفحات (از جمله بدنه ماشین) نیز پیاده سازی کند!

دیدگاهتان را بنویسید